Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Får satse på at kursen kan gå mot 2,30 om de f.eks skulle melde at CE XBox lanseringen har gått over all forventning da… :slight_smile: I god Funcom tradisjon (de siste 6 mnd i det minste)

2 Likes

Så kryper den vidare mot 2 när det rapporteras om 1mill. sålda :smile:

1 Like

Nuvel… At det er mindre online no enn i helga er vel intet sjokk, eg ser lite indikasjonar på at vi alt har starta å synke allerede?

1 Like

Det synker nok litt nå, og så høyere i helgen. Men den generelle trenden vil nok være svakt synkende, det er naturlig.

4 Likes

Den vil øke igjen til neste biome og salg :smiley:

Spillertallene vil naturlig nok falle litt fremover, men det som er interessant er om det faller raskt eller langsomt og hvor det stabiliserer seg

1 Like

Hvordan kan folk si at spillertallet synker når man ikke sammenligner epler med epler?

Du må sammenligne mandag mot Mandag og Tirsdag mot Tirsdag.

Siden hver dag har ulikt mønster :wink:

3 Likes

Vi har akkurat passert en hype til spillet, så logisk ventes det reduksjon over tid. At uke 2 etter hype forventes svakere enn uke 1 kan vel ikke være noen overaskelse. Hastighet i reduksjon, gjerne %-vis sammenlignet mot steam release er intressant. Samt hvor lenge folk spiller, og avstand mellom bunn og toppunkter.

PUBG er det første store spillet jeg har sett som bare fortsetter og fortsetter å vokse, om det er den nye trenden på Steam ser jeg lyst på CE :slight_smile: Fortsatt usikkert i CE sitt tilfelle da. Vi har ikke sett en markant økning uke etter uke enda.

Så lenge spillet ikke har game breakign bugs, så vil folk fortsette å spille det. Og da vil man også få salg som går kontinuerlig. Det som blir spennende er å se spillertallene 2uker frem i tid. Når hverdagen har truffet igjen.

1 Like

Det som jeg synes er mest interessant for PC-versjonen er om CE klarer å holde seg innen GTS topp 100 de neste ukene. De burde ha litt moment fra returnerte spillere, og nye spillere, men hvor høyt?

For xbox-versjonen, så satser jeg på at de med denne patchen får fikset de verste feilene, og får økt konverteringsgraden på de som tester spillet i en time.

2 Likes

Jeg er litt bekymret for om Xbox versionen går samme veien som PC versionen. Folk slutter å spille pga feil.

1 Like

For PC, så solgte spillet virkelig bra i en uke, og så bra i tre uker. Review-raten har holdt seg bra hittil på xbox, og jeg vil tro den øker hvis spillet faktisk er bra, for da vil jo folk som tester det faktisk anbefale det til venner. Spørsmålet er da hvor mye denne patchen faktisk fikser.

1 Like

Jeg tror ikke vi har sett toppen av “hypen” på PC enda. Mange har ventet med å spille, både på grunn av bugs og det at det var så og si dødt en periode. Tipper vi ser en høyere topp neste helg, der det har kommet til enda fler gamle spiller. Med ~90k players last week, så er det enda litt å gå på av basen med 600k +

Dette er også en bekymring jeg deler og den sertifiseringsprosessen gjør at funcoms arbeidsprosess som er patch ASAP->få tilbakemelding fra spillerne-> skrive ny patch -> ut med patch pg få tilbakemld fra spillerne etc

For nå gjelder det
patch->vent på sertifisering->få tilbakemelding av spillerne -> skrive ny patch-> vent på sertifisering -> få tilbakemelding fra spillerne etc.

Litt kronglete , men man har fått inn et nytt ledd.

Forhåpentligvis er det lite som trengs å fikses for kun xbox og koden bør være i mye bedre standard enn ved pc-EA-lanseringen.

1 Like

PUBG kan man ikke sammenligne med, de har flere daglig spillere enn csgo, CE blir aldri i nærheten av dette dessverre.

1 Like

Lurt at de lanserte på steam første så kanskje de har luket bort en del felles problemer allerede.

Lurer faktisk på hvor mange av Ce sine spillere som også eier Pubg

Jeg gjør, basert på det - 100% av alle som eier CE eier PUBG statistisk sett

1 Like

ja og en kan håpe på at spillerne på xbox husker litt hvordan det var i ark i starten og gir funcom litt tid til å lage en god versjon.

1 Like