Beklager med å belemre dere med ett innlegg jeg skrev på det andre forumet.
Problemet her nå er att dette har utartet seg til en kamp mellom Bagger og baissegjengen.
Det er enten himmel eller helvete…
Det fundamentale er dette, Ce har solgt 650k på Pc til nå.
Det kommer sannsyneligvis 1 større oppdatering til CE før jul, i størrelsesorden den vi så nå?
Det kommer minst to planlagte salg før Jul Halloween og Vintersale.
Viss vi legger oss så lavt att vi sier 50k solgte pr salg, så gir dette oss 150k til før jul.
Så drister jeg meg til å si att CE skreller til med 50k utenom salgene frem til Jul .
Dette gir oss da 850k solgte på Pc før jul.
Anngående X-Box, der vet vi foreløbig ikke annet enn att den versonen, trender meget bra ved å ligge på 2 plass på Top Paid Games hos MS.
Her spriker estimatene på akkurat samme måte som for PC. Bagger himmel, baissegjengen helvete.
Hviss vi legger oss på halvparten av det ark klarte på 5 mnd, ender vi rundt 400k før Nyttår.
Disse salgsbanene er verken himmel eller helvete men ett mulig senario midt ish i mellom.
Summen av PC og X_Box gir oss da 1,25 Mill
solgte.
Det som er så bra er att CE allerede har solgt mye mere enn både vi aksjonærer og Funcom turte håpe på.
Videre ser en att selv beskjedne salgsbaner for resten av året gir oss ett antall som riktignok Bagger ikke er fornøyd med, men baissegjengen er heller ikke fornøyd med disse tallene.
Dette fordi ett slikt antall solgte vil gruse deres drømmer om å se Funcom under 2 Kr.
Jokeren SWL er det veldig vanskelig å spå noe om, men jeg støtter meg til Funcoms egen uttalelse før release.
Nemmelig att denne har potensiale, til å innbringe betydelige inntekter for Funcom.
Så hvis jeg skal driste meg til å si noe om utviklingen fremover, vil jeg si att høsten kan komme til å bli meget hyggelig for dem som sitter med aksjer i Funcom 2.0
Jeg sitter selv med ett betydelig antall aksjer i Funcom.
Anngående kursutviklingen fremover, også her er himmel senarioet for høyt, men jeg trekker bare på smilebåndet av helvete gjengen som påstår att kursen blåser under 2 kr når dag som helst.
Kan i denne sammenhengen opplyse att det ser ut til att Oxford ser ut til å være mest enig med de som mener att kursen kommer til å gå oppover i tiden fremover. For de dekker inn på shorten sin nesten hver dag nå.
Selv mener jeg att vi kommer til å snuse på 5 kr i løpet av ikke altfor lang tid.
En ting er ivertfall helt sikkert skulle Funcom melde 1 Mill solgte av CE gjelder det å være inne i aksjen for da kommer vi til å gjøre ett alvorlig byks oppover.
Lykke til med ditt valg anngående Funcom, jeg har allerede bestemt meg og er meget trygg på att jeg har gjort ett klokt valg ved å sitte, fullastet med aksjer utover høsten.