Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Beklager med å belemre dere med ett innlegg jeg skrev på det andre forumet.

Problemet her nå er att dette har utartet seg til en kamp mellom Bagger og baissegjengen.
Det er enten himmel eller helvete…
Det fundamentale er dette, Ce har solgt 650k på Pc til nå.
Det kommer sannsyneligvis 1 større oppdatering til CE før jul, i størrelsesorden den vi så nå?
Det kommer minst to planlagte salg før Jul Halloween og Vintersale.
Viss vi legger oss så lavt att vi sier 50k solgte pr salg, så gir dette oss 150k til før jul.
Så drister jeg meg til å si att CE skreller til med 50k :scream: utenom salgene frem til Jul .
Dette gir oss da 850k solgte på Pc før jul.
Anngående X-Box, der vet vi foreløbig ikke annet enn att den versonen, trender meget bra ved å ligge på 2 plass på Top Paid Games hos MS.
Her spriker estimatene på akkurat samme måte som for PC. Bagger himmel, baissegjengen helvete.
Hviss vi legger oss på halvparten av det ark klarte på 5 mnd, ender vi rundt 400k før Nyttår.
Disse salgsbanene er verken himmel eller helvete men ett mulig senario midt ish i mellom.
Summen av PC og X_Box gir oss da 1,25 Mill
solgte.
Det som er så bra er att CE allerede har solgt mye mere enn både vi aksjonærer og Funcom turte håpe på.
Videre ser en att selv beskjedne salgsbaner for resten av året gir oss ett antall som riktignok Bagger ikke er fornøyd med, men baissegjengen er heller ikke fornøyd med disse tallene.
Dette fordi ett slikt antall solgte vil gruse deres drømmer om å se Funcom under 2 Kr.
Jokeren SWL er det veldig vanskelig å spå noe om, men jeg støtter meg til Funcoms egen uttalelse før release.
Nemmelig att denne har potensiale, til å innbringe betydelige inntekter for Funcom.
Så hvis jeg skal driste meg til å si noe om utviklingen fremover, vil jeg si att høsten kan komme til å bli meget hyggelig for dem som sitter med aksjer i Funcom 2.0
Jeg sitter selv med ett betydelig antall aksjer i Funcom.
Anngående kursutviklingen fremover, også her er himmel senarioet for høyt, men jeg trekker bare på smilebåndet av helvete gjengen som påstår att kursen blåser under 2 kr når dag som helst.
Kan i denne sammenhengen opplyse att det ser ut til att Oxford ser ut til å være mest enig med de som mener att kursen kommer til å gå oppover i tiden fremover. For de dekker inn på shorten sin nesten hver dag nå.
Selv mener jeg att vi kommer til å snuse på 5 kr i løpet av ikke altfor lang tid.
En ting er ivertfall helt sikkert skulle Funcom melde 1 Mill solgte av CE gjelder det å være inne i aksjen for da kommer vi til å gjøre ett alvorlig byks oppover.
Lykke til med ditt valg anngående Funcom, jeg har allerede bestemt meg og er meget trygg på att jeg har gjort ett klokt valg ved å sitte, fullastet med aksjer utover høsten.

21 Likes

Ok, må si dette ser bra ut:

Hvis det er 100% korrelering mellom google søk og salg, så skal CE på de fire ukene fra 16. august selge 41% av 500k = 205k. Det er garantert ikke 100% korrelering, og de har jo allerede 5-600k spillere hvorav mange nok har sjekket status på spillet. På den andre siden, jeg vil tro xbox spillere søker mindre enn pc-spillere før de gjør et kjøp.

200k+ solgte på xbox/pc på de fire ukene nå etter expansionen er ikke noe som dagens kurs reflekterer for å si det sånn. Nå gjelder det bare at Funcom får kapitalisert interessen, så da trenger de “bare” å få patchet opp xbox versjonen til noe som ligner et stabilt spill. :pray:

EDIT: en logisk brist i sammenligningen min btw er at jeg sammenligner peak-tall, ikke peak volum. Hvis vi nå får en kortere topp, så vil salgt også bli lavere enn jeg har regnet med her. Vice versa hvis toppen blir lengre.

14 Likes

På kurs 5 kr verdsettes Funcom til 1.5 mrd kroner (med dagens antall aksjer). Du synes ikke det høres litt dyrt ut? Vi vet ikke hvilket spill de har i pipe, ei heller hvor mye de har solgt på Xbox, eller hvor mye de vil selge på PS4 neste år. Det er også det at noen skal kjøpe disse aksjene på 5 kr (noen gjør nok det da noen gjorde det sist tur opp mot 6 kr, men hvor mange vil ikke selge på slike kurser også?). Slik jeg ser det er selskapet nå enten OK priset, eller underpriset. Jeg tror noe av grunnen til at vi ikke fikk rally nå ved Xbox og sikkert ikke ved PS4 launch heller, er nok fordi mange avventer flere kvartal med gode tall og en positiv bunnlinje.

Q2 og Q3 vil forhåpentligvis gi noen flere svar :slight_smile:

2 Likes

Varför är 1.5 miljard i BV dyrt? Vilket PE vill du handla till? Va ligger PE på i norska spelbolag i snitt?

2 Likes

Rundt Funcom sin p/e, de andre er for små til at det betyr noe. :stuck_out_tongue:

Første på US nå: https://www.microsoft.com/en-US/store/top-paid/games/xbox

7 Likes

Imorgen har vi første dag med skikkelig sammenlignbare spillertall! liker at toppene forsatt ligger godt over 5k.

1 Like

Basert på den informasjonen som foreligger pr.d.d synes jeg 1.5 mrd for Funcom er dyrt ja. Om det skulle vise seg at de har solgt 1 mill. kopier allerede og det neste spillet er en Witcher 3 klone, så skal jeg revurdere :wink:

Hva jeg ville handlet Funcom for? Som sagt synes jeg selskapet er fair priset pr. d.d eller underpriset. Oppsiden er kanskje mot 1 mrd i mcap. hvis de når 1 mill. sokgte ila. året.

Hvis man kjøper basert på fremtidig inntjening, synes jeg det er litt usikkert enda, til de har bevist at spillet også vil selge bra ved Full launch og levert flere kvartal med overskudd…?

Må si jeg liker det! 1 plass er helt ok. Dette er global lista.

10 Likes

Stramspy 623 K. Da går kursen ned :rofl:

2 Likes

Må en nok regne med. Når folk ser at ikke kursen går opp 50% får alle panikk å selger :smile:

Kanskje ikke alle som har fått det med seg ennå men, trekker vi tekkere bare på skuldrene av en førsteplass på MS lista?. Eller hva tenker vi.

3 Likes

Helt utrolig. Personlig er jeg mest opptatt av selve spillet nå. Vi vet at det selger fletta.

Blir det nå bra nok, raskt, blir det gigantsalg på xbox. Derfor må spillet patches / stabiliseres asap.

1 Like

Går for denne igjen :slightly_smiling_face:

4 Likes

Det er ikke plass til mere fuel nå. Går jo ikke ann å komme høyere enn 1. plassen
Kan du ikke bare tenne pån :smiling_imp:

3 Likes

Jeg tenker at det er gode indikasjoner på godt salg på Xbox. Høye listeplasser er nødvendigvis positivt. Det er også positive tegn hva gjelder SWL så vidt jeg kan se, men der i fra til å snakke om kurs på 5kr synes jeg det er langt igjen. Det blir fort snakk om P/E her og jeg er enig i at 1,5 milliard er mye.

En annen innfallsvinkel som jeg synes er fornuftig er å ta sammenlikning av forventning inn i vurdering av videre kurs. Sist vi så kr 5 så hadde CE hatt en sinnssykt vellykket lansering med salg på en uke som skapte forventning til et vanvittig videre salg på en måned, i år og videre. Spillets suksess ble slått fast som et faktum uten at det var grunnlag for det. For det er forskjell på å slå fast en lanseringssuksess og spillets kvalitet. Derfor synes jeg det er rart når folk sier at kursen er så feil ift det fundamentale. 5kr var over 500% det kursen var før hypen begynte. Det er bra betalt for en god lansering synes jeg :slight_smile:

Videre utvikling har skapt usikkerhet med hensyn til spillets kvalitet. Det har ikke evnet å holde på spillere i den grad som kursen reflekterte. Feilene har vært mange og de har ikke blitt rettet så raskt som forventningene var ved kurs 5kr. Det er naturlig at salget øker ved spillutvidelse/ny biome, men det bekymrer meg hvis spillertallene nok en gang faller raskt. Det tar jeg som en indikasjon på at gameplay ikke er fengende nok.

Joa…hvis de får renset ut resten av vannet i tanken :wink:

1 Like

Sånn da :slightly_smiling_face::+1:

4 Likes

At Funcom ligger på global førsteplass på Xbox tross startproblemer sier noe om interessen. Så lenge det fungerer for mange nok og patcher kommer regelmessig vil dette bli veldig bra.

“Dette ser bra ut. Vil det fungere på min Xbox?
Jeg må prøve!”

3 Likes

Så Funcom er en av veldig få selskaper på OB som aksjonærene ikke kan prise inn noe på forhånd. Selv om i mine øyne så har det nesten alderig sett så lyst ut for Funcom som nå

8 Likes

Det så sinnsykt lyst ut for Funcom før både AoC og TSW releasene :wink: :stuck_out_tongue:

7 Likes