Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

De lanseringene var aldri i nærheten av dette. CE gikk breakeven ila en uke. AoC/TsW var aldri, aldri i nærheten av å nærme seg breakeven.

5 Likes

Forskjellen nå er jo at det ser bra ut etter release av ikke bare 1, men 2 spill. I tillegg er de i gang med nye prosjekter som da har sikrere finansiering enn de har hatt før.

1 Like

Også hadde de et korrupt styre :stuck_out_tongue:

1 Like

Forskjellen nå er att det ser lyst etter release også. Mye bedre det.

Nå har de tjent mye og tjener mer, og har levert tall som gir penger på bunn.

Ok, husk at Google analytics så langt zoomet ut ikke tar med de faktiske tallene fra nåtiden.
Det som kan nevnes er at Conan Exiles nå ligger på nivå med World of Warcraft: Legion expansionen(Den nyeste) til Blizzard i Google Trends: https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=Conan%20Exiles,%2Fm%2F08ysgh,%2Fg%2F11bw8dv9c5

Det setter jo ting litt i perspektiv ^^

Njah, hvis du skal sette i perspektiv med wow, så blir vel dette riktigere: https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=Conan%20Exiles,%2Fm%2F08ysgh,%2Fm%2F021dvx

Jo, det gjorde den der, hvis du ser, så står det i screenshottet “Verdiene for dette punktet har de… (ufullstendige) data tillgjengelig”. Hvis du sjekker nå, så viser google 25 i stedet for 41 som fra mitt screenshot. Den hadde mao på det tidspunktet gjort en ekstrapolering for de manglende dataene. Som du ser, så er streken på slutten stiplet.

Usikker på om World of Warcraft kan brukes, da det tar med 95% av alle private servers for tidligere expansions som totalt er en stor del av de som spiller World of Warcraft i dag.

Eksempler er Warmane: 23000 samtidige spillere ved bunnene, ca 50000 ved toppene.
Elysium: 8000 bunn, 17000 topp
wow-circle: 24628 bunn, 45000 topp
Og ekstremt mange fler.

Disse kan ikke taes med om man skal se på størrelsen til Retail Wow :slight_smile: Da er det bedre å søke på retail expansionen som er Legion.

Anyway, WoW er et blindspor spør du meg. Jeg bruker heller brukt ARK: Survival Evolved, eller enda bedre Conan Exiles fra januar som sammenligningsgrunnlag for hvordan det går nå. Når jeg bruker Conan Exiles som sammenligningsgrunnlag, så er det veldig mye færre parametre å justere for. :slight_smile:

Det selges bra med mye bugs, hva skjer når mye problemer er fikset.
Fonnes det noe bedre enn 1.plass :joy:

Ja, 1. plass limited edition eller 1.plass platinum :smiley:

Jepp, ville bare sette Conan Exiles i perspektiv med noe ekstremt kjent så folk skjønner at CE faktisk kjemper i toppen av spillverdenen, og ikke bare er et tullespill fra lille Norge :wink: Det er ikke det største spillet i verden selvsagt, men det er ikke så langt unna som man skulle tro.

Tror du mener innen sjangeren Early Access survival, om du snakker i toppen av spillverdenen generelt så er nok CE relativt langt unna altså.

Tja. Hvor mange % av spill som blir lagd går i pluss etter noen uker, eller selger millioner i løpet av sin levetid? Relativt sett så vil jeg plassere CE i toppen av spillverden. Det er langt i fra størst eller alene der på listen, men av alle spill så er nok CE med i toppsjiktet.

Ja jeg mener nå, ikke gjennom all tid :slight_smile: Akkurat nå kjemper de i toppen av spillverdenen.

Uenig der, de er forferdelig langt unna toppen spillverdenen. PUBG med 8 mill salg er toppsjiktet nå. CE er småtteri i forhold desverre. Å konkurrere med de store titlene er heller ikke meningen med CE.

1 Like

Pubg slår an pga av alle twitch folk elsker det ! :slight_smile: de fikk så bra reklame gratis !
Og det er artig spill fra start til slutt!
Elsker Pubg!

1 Like

Jeg vil ikke si at CE er i samme liga som PUBG, men i ligaen rett under. Det er ikke så mange spill som selger mer enn 500k for å si det sånn. CE er kanskje i topp 10%?

3 Likes

Tror ikke det kommer melding før 31.08 :open_mouth:

Men blir jo seff glad om det kommer tidligere :smiley:

3 Likes

Tror heller ikke det kommer melding før 31.08, men om det skulle komme en, vil den være uten tall men relativt bull tenker jeg. Tror de har solgt bra iforhold til forventinger, siden de har bestemt seg for å gå full retail.