Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Skal vi regne salg på PS4 som 2x Xbox?

3 Likes

Funcom er vel i “silent” perioden før kvartalstallene nå?

1,5x - 2x ser jeg på som sannsynlig.

Edit:

Slettet pollen - ettersom jeg har blingset med datoer! Det gikk én uke etter launch av CE på Steam. Men det gikk 9-10 dager for SWL. Og det var ikke SWL på Steam men gjennom Funcom sin egen portal.

Dermed er det ikke en ny “praksis” jeg avdekket. Rett må være rett.

Kan dog slenge opp følgende poll:

Får vi en melding på launch performance på Xbox før Q2 presentasjonen?

  • Kommer melding på performance før Q2
  • Kommer ikke melding på performance før Q2

0 stemmegivere

1 Like

Det ser ut som antall spillere synker litt for fort. ( ref: http://steamcharts.com/app/440900#6m og egenerfaring av antall spillere pr server)
Det er skremmende mange sure kommentarer i ingame-chatten om bug/lagg/disconnects… selve gameplayet/content er ikke problemet slik jeg opplever det.

Hoppet av aksjen i dag pga dette(+er litt skuffet over xbox lansering) i dag og avventer litt…

2 Likes

Det gir ingen mening å si noe om synkende spillertall før helga er over og ev. neste helg, slik at vi får sett hva som er ukentlig svinging og hva som er synkende spillertall. Har sett på mange streamer den siste tiden, og har sett utrolig lite bugs, så PC-versjonen virker å være veldig spillbar nå.

Så det at spillet ligger som nr. 1 på Xbox i så og si samtlige land er ikke en grunn til å være inne i aksjen?

6 Likes

Som @Evilfreud har sagt tidligere. Før man konkluderer med hvordan utviklingen er må man ta høyde for hvilken dag man sammenligner med. Helg er helg, uke er uke og onsdag er onsdag.

Som eksempel drikkes det vesentlig mindre brennevin midt i uken kontra helgen :blush::beer:

7 Likes

[quote=“goliathus, post:2768, topic:1781”]
Det gir ingen mening å si noe om synkende spillertall før helga er over og ev. neste helg, slik at vi får sett hva som er ukentlig svinging og hva som er synkende spillertall. [/quote]

Ser du på liken(mandag,tirsdag og onsdag)… så er det lavere bunner.
Mandag : 4442
Tirsdag : 4214
Onsdag : 3942

Har du spilt på de offiselle? Jeg tror(?) de fleste steamere spiller på private servere med relativt lite spillere.

Selvfølgelig bra at de ligger som nr1 men det er ikke akkurat storselgere de konkurerer mot nå.

Seff, se svar over :slight_smile:

1 Like

Der er ingen som vet hvor mye det selges, jeg velger å holde meg edruelig. Kjøpte 10.000 på 2.64 i går og har nå 50k igjen. Det klarer seg for meg :grinning:

Det at Conan Exiles ikke har noen storselgere å konkurere med, er noe som booster salget. Ikke motsatt.

Det kommer tidlig i september @Forest :wink:

Statistikk er vår venn :slight_smile: 970 reviews -> 1 review = 50-400 solgte

97050=48500
970
400=388000

Om vi holder oss innenfor alle tidligere fordelinger er dette området vi finner antall solgte i.
48500-388000
Jeg tror Funcom får flere reviews enn andre pga. litt drama rundt spillet og historie rundt selskapet, så jeg vil si at jeg tror at vi er i den lavere delen av denne skalaen. Så ca 75000-150000 solgte til nå vil være mitt estimat uten at jeg synes at det har noen verdi å gå mer inn på dette til vi har faktiske tall.

2 Likes

Ja, seff … dårlig formulert av meg… nr. 1 på salgslistene er ikke nødvendigvis noe kjempe trigger iom at de andre spillene trolig ikke selger noe volsomt. Men 100% spekulasjon fra min side.

Ce er på 147 plass på steam global top sellers. Bekymrer meg ikke, men får gjerne handler tilbake det jeg solgte i dag i morgen nå :smile:

Sikkert jeg som bruker ordene litt feil. Tenkte på bugs, lagg og krasj som del av gameplayet, men også evt at det mangler elementer som holder interesse over tid. Hvis combat for eksempel var helt konge så kunne vel interessen holdt seg bedre selv om man bare hadde den første biomen å boltre seg på?

Forøvrig enig med flere her i at trend for spillertall ikke kan fastslås helt ennå og at ukedager bør sammenliknes uke for uke (eks tirsdag mot tirsdag).

“It’s not a bug, it’s a feature”

1 Like

Jo, det er en grunn, men kanskje ikke grunn nok i en totalvurdering bestående av også andre forutsetninger og argumenter som peker i forskjellige retninger.

Du må bare korrigere for at de som bare har brukt en times gratis trial også kan skrive review. Ca 45% gir en eller to stjerner. Det er neppe blitt noe særlig salg av disse.

CE manglet rett og slett innhold pre expansion. Når en var level 50 var det liksom ikke noe mer. Noe som kan sees på den slakke nedtrenden på http://steamcharts.com/app/440900#6m

Nå er problemet bugs, derav den kjappere nedtrenden i antall spillere.
Ja, bør selvsagt sammenligne Mandag mot Mandag osv … men som trader/investor sitter jeg ikke å venter på at den statistikken er 100%, når “alt” tilsier at det er relativt stor spillerflukt.

2 Likes

PC-versjonen full av bugs? Bortsett fra problem med for kraftig frost/overheat som Funcom sier blir justert. Kan du nevne andre?

Hvor skal jeg begynne :slight_smile:

  • npc/dyr spawn problem
  • bed location… måtte begynne helt på starten så måtte lage senga mi på nytt.
  • bue reload problem
  • crash
  • disconnects
  • AI er tildels fraværende.dyr/npc går bare rundt i ring.
  • Raid/exploits(gamle exploits er tilbake har ikke linken men ligger på reddit)

Dette er det jeg har opplevd.