Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

400k i februari känns som extremt lågt satta mål om man ser till hur det säljer nu väl? Innan den 15e har vi 400 helt garanterat tror jag.

Fattar inte riktigt säljtrycket nu, många som inte riktigt vill/kan räkna på det framöver tror jag…

2 Likes

Evil mente nok at folks forhåpninger om 1 million for feb var for høy og at da kursen ikke reflekterte realiteten

Selv med 600.000.000 i selvskspsverdi er jg tvilsom om det kan forsvares. Selger CE 1.000.000 eksemplarer med 18$ profitt og vekslingskurs på 8.5

1.5 milliard om jg regna riktig. Mn så er spørsmålet om de klarer d neste år. Å d tviler jg på. Pris nå er helt ok. Mn under 3.5 er d bare kjøp. Har bare gevinst i denne så stresser ikke. Ser den i 10 med nytt stor spill og eksisterende spill pluss 2 mini spill.

Helt enig men om vi hadde hatt 400k så ville ikke JEG fått panikk av den grunn

Må huske d r lav sesong. De klarer 1.000.000 på tre platformer ellers er d noe galt her vis de har passert 320 til nå

1 Like

Absolut inte, det är ju sjukt bra siffror. Speciellt när det inte är någon förläggare med i bilden, pengar rakt ner i fickan och spelet dessutom påväg ut till konsol.

Det här känns lite som den turnaround Starbreeze gjorde i och med releasen av PD2. Visst har de nu många mer ben att stå på men en gång så hade Starbreeze “bara” PD2 också. Se vart de är nu…

3 Likes

Og så må vi huske at helgene gir større økning enn vanlige uke dager.

Tror Funcom vil melde om pene tall og ikke minst utsikter ved resultatpresentasjonen som vil bidra til at aksje kursen prises en del høyere enn i dag.

Kjøpte meg inn med en post på 4,70 og en post i dag på 4,12, føler meg trygg på at det ligger nok verdier i Funcom nå til at kursen snart skal opp over dette nivået igjen. Selv om det naturligvis ikke er hyggelig å se røde tall på skjermen akkurat nå.

5 Likes

Lite hyggelig med dagens tall med snitt på 4.65. Det værste scenarioet jeg ser for meg er at jeg må sitte en stund. At Funcom mest sannsynlig får en pen kontantbeholdning fremover er bra mtp nye utgivelser.

Man kan jo sammenligne med Astroneer. Her er CCU faldet kraftigt siden launch og ligger iøvrigt på et langt lavere niveau end CE. Om nogle dage har det været ude i 2 måneder og der vil steamspy nok vise noget i retning af 630k owners (624k nu http://steamspy.com/app/361420 ) Nu kan det selvfølgelig være at nye owners af CE taber fart hurtigere end Astroneer, men hvis man ellers sammenligner dag for dag, så havde Astroneer 184k owners efter lige så mange dage som nu hvor CE ligger på 311k owners. Holder samme ratio ved udgangen af Q1 har vi mere end 1m owners af CE:
https://www.google.co.th/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%3D311/184*630

Astroneer har ikke været på tilbud endnu, men det ser ud til at updates har boosted salget, som man også kan forvente med CE:
http://tools.garry.tv/steamchart/?show=440900,361420&range=180

Begge er EA, open world, survival.

6 Likes

De har hatt 4100 i snitt pr dag siste 3 ukene.

1 Like

Ark Survival 122 288 reviews
Conan Exiles 6290 reviews
Forhold 19,44

Ark solgte 4 577 847 / 19,44
= 235 485

235 485/350 000 Er 67,2%.

Poenget er Conan Exiles har ca 32% mer engasjerte spillere enn Ark Survival.

12 Likes

Traff greit med salget mitt i går? (Aksjene du kjøpte?) Kjøper dem tilbake på 3.40 :slight_smile:

Neida, spøk til side. Nå prøver aksjen, etter min mening, å finne et nytt beite. Det har gått fort opp, og den må finne et nivå å konsolidere på før den går videre opp.

Ja, videre opp. Det tror jeg den skal. Men jeg vet ikke når. Mest sannsynlig blir det litt ballspill og gode inngangsmuligheter fremover mens alle prøver å lure hverandre.

Så får vi se hvem som lurer og hvem som blir lurt :slight_smile:

4 Likes

Jag lurade mig själv idag, alltid nått :wink:

6 Likes

Opp litt i underkant av 8k. Hadde håpet det skal være litt høyere. Ikke veldig overrasket. Lav sesong, slitt med servere og uten public servere frem til nå. Hvis det ikke faller brått videre ned og holder seg jevnt på et par tusen pr. dag så synes jeg fortsatt det ser bra ut i forhold til å klare over 1 mill salg på pc for 2017.

Satser på at vi får litt oppgang i salgstallene nå som ting begynner å se bedre ut på server fronten. Også om reviews kunne turet opp til mostly positive så tror jeg det ville også bidra til mer salg fremover.

3 Likes

Kan det være at refunds trekker det reelle salget ned nå? Sikkert mange som kjøpte spillet de første dagene bare for å prøve. Mener å huske at ark hadde dager med negativ økning i antall spillere noen dager i starten

Nei det tviler jeg sterkt på. Refunds muligheten gir mer salg enn refunds ( det er derfor steam har den).

Normalt at salget dabber av, med alle problemene funcom har hatt så har nok folk bare ventet med å kjøpe. Ark sine negative tall skyldes nok at steamspy måtte korrigere. Vi vet jo at de har solgt 320k da dette er medlt, tallene nå viser jo at det er 3 dagers lagg.

At kursen stabiliserer seg på et mer fornuftig nivå er jo ikke negativt heller men strengt tatt sundt i det lengre løp.

Tror det er helt i sin natur at salget dabber av slik det gjør, i helgen så ser vi kanskje høyere tall igjen men og selge 10 k i snitt PR dag syns jeg ikke er dårlig , som nevnt over så er det litt server issue osv, enn par små ting som må på plass! Kursen svinger den!

Dere som har spilt det,? Har dere spilt ark, rust? Viss dere ser fra ett ikke Funcom aksjonær syn, så er det bedre enn ark og rust?

De er nå under 10k pr dag, og salget er forsatt dalende.

har spilt alle 3, CE har sine høydepunkt og de har nå klart å fjerne de verste game breaking problemene. MEn det er forsatt mye optimalisering og fiksing før spillet er bra.

1 Like

Det er jo ganske dårlig synes jeg da? Økning på 8k? Modellen vil jo vise lavere og lavere ant. solgte i februar nå? Først fra over 1.mill sist uke til nå under 700k denne uken, til hva nå? Har dere oppdatert modellen? Ble ganske skuffet nå kjente jeg.

@irathi oppdaterer modellen snart tenker jeg.