Hvor mye tror dere er selges uke 2?
Ca 15000 per dag i snitt uke 2 gir 105k eller 425k totalt på tirsdag Morgen om jeg skal tippe noe.
Hvor mye tror dere er selges uke 2?
Ca 15000 per dag i snitt uke 2 gir 105k eller 425k totalt på tirsdag Morgen om jeg skal tippe noe.
sikkert ikke langt unna sannheten.
Jeg tror det blir meget spennende å se salget når reviews forhåpentligvis vipper over 70% om noen dager / ukes tid.
Jeg mener imidlertid vi bør begynne å tillate oss å regne på kurs ila 2017 ved minimum 2 millioner solgte titler totalt. Spillet er meget bra og morsomt å spille.
Tenker du 1.5 steam, 0.5 Xbox og så ps4 først neste år?
Ja, og da det er umulig å spå salgstall så mener jeg spillet er såpass bra at det bør kunne fint selge som de beste i sjangeren, da nye biomes vil dra igang mer salg etterhvert.
Og vi som skulle ned i 4k i dag, 2k i morgen osv ler
Det er mange her som har mye å lære om salg av spill og hele prosessen med “Early Access”, merkes det!
Det var skrevet her et sted at salget skulle halveres for hver dag pga stupende trend. Følg med. Ja enig at det er HO kvalitet på enkelte innlegg…
Jeg leser nesten alt som er skrevet her og jeg har ikke sett noen post, det ble heftig diskutert dog at salget var ned til under 1/3 av snittsalget. Tipper vi runda 500 poster i chatten om det.
Har vært heftig diskusjon rundt tallene fra Steamspy ja. Men #1 på Steam skulle ikke tilsi så mye nedgang, tror heller det er en algoritmejustering. Tall neste tre dager viser retningen videre. Spennende.
Funcom har jo meldt tall da så vi har jo fått bekreftet at steamspy er korrekt, den lagger bare ca 3 dager etter.
Vell i så tilfelle så får eg korrigere meg selv; kanskje jeg ble mer drita på champagnen i går enn det jeg trodde og glimpset mellom HO og her.
Trenden var ju ner med 9k sista dagen eller vad det nu var, trodde kanske på 8k idag men blev överraskad över den starka ökningen, man baissar inte bara för att man kommenterar sjunkande trend i försäljning, bara att vara glad nu för att det går upp^^
En algoritme er noe annet enn faktiske salgstall. La oss vente på neste salgsmelding fra Funcom. Den kan komme fortere enn noen tror.
Takk, Folk glemmer at det å poste fakta, altså reelle tall ikke e bais.
Og der har vi eksempler på hva vi ikke ønsker på forumet. Jeg tror HO kaller på deg. Virker til at det er der du hører hjemme.
Du kan jo komme med et regnestykke selv, istedenfor å oppføre deg som en løk. Men jeg mistenker at hodeløs hausing er det eneste du duger til.
Flere her har spurt funcom om de skal melde tall, samtlige fikk svar at de ikke skulle melde tall ( så dukket plutselig meldingen opp, sansynligvis som et motsvar til FA. Jeg tror ikke vi ser mere tall før Q rapporten, unntaket er om funcom føler de må korrigere infoen i markedet. Dvs at FA og Hegnar begynner å trykke tull igjen.
Så en her inne som skrev noe som jeg synes var en interessant teori. Kan steamspy ha justert sine salgstall når Funcom meldte 320K solgte slik att vi har fått dårligere 3 dagers snitt tall i noen dager og derav meget labre salgstall en dag eller to? Men att dette er i ferd med å normalisere seg nå med 19000 solgte i går? Kun en hypotese men lufter tanken.
Det er en meget interessant tanke. Denne antakelsen vil jo styrkes om vi får en tilsvarende %-vis økning i kveld, og søndag kveld, dog, så er jo helgen mye bedre enn ukedagene ifht. salg.
Det er egentlig litt skummelt at Steamspy har så stor innvirkning på kursen. Nesten så en kunne brukt det til sin egen fordel om en var så kynisk…
Er ikke salgstall på steam basert på automatisk datafremdrivelse?
Isåfall finner jeg det merkverdig at de går inn å endrer på koden pga Conans salgstal.
Mycket tveksamt att dem skulle justera pga vad funcom säger, tror det laggar som vanligt 3dagar
At Steam Spy er ganske nøyaktig over (lengre) tid betviler jeg ikke, men å stole på tallene fra dag til dag? Nope… og horribelt om dag-til-dag-tall påvirker kursen.