Så volatil som Funcom är så påverkar allt kursen, när trejders flyttat bort kan vi se en mer stadig kurs och då kommer det rätta värdet fram. Vilka seriösa större investerare vill investera i en sån här aktie ? Jag känner själv att den är “farlig” att investera i pga mkt volatil
Jepp, og hvis man sjekker avviket på Steamspy, så blir det jo faktisk bare større og større. Det er en statistisk modell som ligger bak og ikke empiriske data.
Dag til dag er nesten ubrukelig. Det gjelder begge veier, høyere tall i natt betyr ikke nødvendigvis høyere salg. Det man kan se på er snittet i forandring over flere dager.
Steamspy justerer ikke tall manuelt, tror noen her spirte sergey om det. Men han svarer på mail så det er bare å spørre
Tar vi snittet av daglig økning de siste tre dagene får vi
(21400+12694+12689) / 3 = 15594
Evt hvis du ser siste 3 dager på selve estimatet
(338-299) / 3 = 13
Hvis vi tar snittet av metodene 14.5 så blir det 100k på en uke.
Da har vi
Uke 1: 320
Uke 2: 100
Det som er spennende nå er videre utvikling. Uke 2 har spillet slitt med mangel på offisielle servere. Nå som dette rulles ut så kan vi håpe på at uke 2 og 3 holder seg på 100k. Det synes i hvert fall jeg er en godkjent start, og at de med 620k solgte første måned uten salg og server problemer bør klare 1.5 millioner på Steam over hele året.
Steamspy rapporterte jo 11,5k for 2 dager siden. Er ikke den med i snittet ditt?
Det er to metoder, ene er basert på daglig økning fanen (gir 15.5 per dag), og den andre metoden er basert på selve estimatet (gir 13k per dag i snitt). Tenker at vi bør ligge noenlunde i den rangen.
Disclaimer: Mulig at det selges noe mer i helgen og dette er basert på ukedager.
Så du bruker den metoden som viser det beste tallet, mens den metoden som alle andre inkludert meg bruker matcher 99,5% med funcom sitt tall ( 3 dagers forsinkelse tatt i betrakning).
Greit.
Nei jeg tok snittet av de to metodene.
Hva tenker du om salg på ukedager vs helg?
Det avgjørende her er om CE mister nyhetens interesse de neste to ukene og faller på lista, eller om patchingen, mod-verktøy eller nytt content kan øke interessen igjen. Her er ihvertfall google-trenden: https://trends.google.com/trends/explore?date=2017-01-24%202017-02-11&q=Conan%20exiles
Helg har mer spillere og sansynligvis også mer salg, uten at jeg har gjort noe vitenskapelig rundt det. Meeen vi har jo 1,5år med ark tall så vi kan jo gjøre noe vitenskapelig.
Det er jo klart at det ikke er 3 dagers forsinkelse, ellers hadde du ikke fått noen tall etter første dagen CE er på salg.
EDIT se innlegget lenger ned, jeg tenkte helt feil
Nei, men det vil jo være en type forsinkelse. ellers hadde vi aldri endt opp på 319k kopier 3 dager etter funcom annonserer 320k.
Jepp, helt klart en forsinkelse. Btw, så er logikken min i utsagnet over helt på jordet, det jeg kunne sagt er at hvis det faktisk er 3 dagers forsinkelse (dvs at på dag 3 så ser vi det faktiske salgstallet for dag 1), så skulle CE ha solgt 130k første dagen.
Ettersom de sampler over 3 dager, så vil forsinkelsen, ved lineært salg være på 36 timer. At det ikke stemte så godt her kommer vel først og fremst av at salget absolutt ikke er lineært når man sammenligner hverdager og helgedager. Jeg tror man kan komme relativt langt ved å ta salget totalt for en dato + hele salget dagen før + halve salget dagen før der for å finne hvor mye som faktisk er solgt. Man må da justere for om man går inn/ut av en helg.
Jeg vet heller ikke når det selges mest, men hvis jeg tipper så:
- Lørdag
- Fredag
- Torsdag
- Søndag
. - Onsdag
- Tirsdag
- Mandag
mest til minst. Bare noe jeg tipper. Tror også at 1-4 har vesentlig mer enn 5-7. Et større gap fra plass 5-4 enn andre dager.
Jaja får håpe det selges bra i helga da! Uansett, Liverpool leder hvertfall YNWA
Det er jo sykt dårlig at vi fortsatt topper listene, spillet som skulle selge 30 000 på 3 mnd slapp litt av folkens og la Funcom jobbe for oss. Ingen som kan vite hvor dette bringer oss😆
Global Top seller på steam lørdag kveld, OK det.
Er det ikke omlag 10.000 færre spillere nå en sist lørdag?