Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Jeg tror de kan klare 15 selv med rabatter. Det er litt avhengig av hvor aggressive salg de har og om spillet slår an i Russland og Kina etterhvert, men på Xbox vil spillet trolig selges for 35usd og trekke snittet andre veien.

1 Like

Vel jeg syntes dere skal holde dere edruelige… Salgstakten sakker akterut i forhold til ARK som modellen baserte seg på. Omlag 200.000 færre solgte enn ARK nå.

EST SOLD 347,315
EST SOLD % 58.82%
UNCERTAINTY+/- 17,221
MAX 619,787
MED 590,508
MIN 561,229

Her har jeg laget en sammenligning av ARK og CE, MERK for uke 2 har jeg estimert salg 370.000, Uke 2 blir til og med tirsdag 14.

(feil i tittelen, står uke 1, 2, 3 - men til nå er det bare uke 1 og 2…)

1 Like

Siden du tar fram SB… SB hadde 42 ansatte den 30.juni 2013 og 30.september 2016 hadde de 176.

2 Likes

Ja, det er sant som du sier at Star har gått fra 1 til 3 studioer(?) og flerdoblet ansatte. Dette med publishing er bare en del av strategien for å vokse. De har også gjort noen oppkjøp. Blir spennende å se hvilke valg Funcom tar for å vokse. Funcom er jo allerede større enn Star var da de slo gjennom.

Faktisk, dersom vi selger omlag 9.000 hver dag helt frem til den 02.mars (30dager) så lander vi på 509.315

Hvis vi da estimerer at de klarer 1 million solgte ila 1 år så kommer jeg frem til en fair value med PE=10 på omlag 5.50 kr

Med PE 15, blir kursen 8,87

Dette er jo KUN inntektsbasert, så det tar ikke hensyn til oppbemanning, hvor mye de investerer eller noe slikt - kun inntjening på spillene og hvor mye man da betaler for den inntjeningen. Funcom har vel tenkt å reinvestere det meste, ikke betale utbytter…

3 Likes

Hvor mye tror du de selger på Xbox?

Usikker, men de spillene vi har samenlignet med før, slik som ARK har jo klart å holde populariteten sin oppe også etter de første ukene. Foreløpig vil jeg si at CE sliter litt der. ARK solgte jevnlig 30 000 i snitt i den perioden vi er i nå, CE ligger på 10 000 og synkende.

Hvis de skal følge startegien sin med 2 store spill + 2 små i både oslo og durham + vedlikehold av livespillene så må de vel nesten ansatte flere ? Jeg tror det er en fordel å geare opp tempo en god del når de først har truffet bra med et spill og man vet aldri når det kommer en ny stor konkurrent på banen. ( Nå ser det jo ut som om det foreløpig er plass til alle de store survivalspillene siden både rust og ark har hatt en økning i antall spillere med ny ath de siste 30 dagene )

3 Likes

Sommersalget har nok uansett boostet ARK sitt salg en god del.

2 Likes

@holmes
her er grafen for CE vs ARK i salg måned 1-20. For ARK har jeg tall måned 1-20, for CE har jeg estimert 509 000 solgte måned 1 og så brukt salgstakten til ARK videre. Dette estimatet baserer seg altså på at CE klarer å holde populariteten oppe slik som ARK presterte.

1.8 mill ila 12 måneder gitt lik salgstakt som ARK videre, foreløpig er den fallende…

Klarer vi 1.8 mill er fair pris ca 9-14 kr avhengig av pe 10-15

7 Likes

Jeg tror XBox vil selge 500k på toppen av Steam salget, da synes jeg i hvert fall nedsiden er ganske liten på 1 års sikt hvis man kjøper på 4-tallet.

1 Like

Ja på 1 års sikt tror jeg alt under 5 kr er bull. Funcom skal jo også lansere flere spill og hypen vil nok ikke avta med det første.

Men jeg tror man kan få gode muligheter frem mot Q4, 28.feb til å kjøpe seg inn.

3 Likes

Fallende interesse på google trends.

2 Likes

Hvilken kurs tenker du man kan kjøpe på? Mitt fokus ligger på å bygge en posisjon nå, så kan kjøpe en del mer hvis den faller. Avkastning skal komme neste årene.

Forstår ikke tallene til steamspy når CE ligger over GTA5 på global top sellers, samtidig som GTA5 solgte mer og er dyrere.

Hva er sikkert til GTA vs salgstallene? Svaret der kan gi deg ett mulig svar.

Når Q1 kommer kan vi begynne å regne litt, da blir det sjøvilt

Husk at lørdag kveld salget ikke har rukket å komme skikkelig med

1 Like

@Holmes det kommer jo veldig an på hva man legger til grunn.

Jeg tror at alt fra 3-5 kr burde være et godt bet om man har tenkt å sitte et helt år. Men det er jo også veldig stor MCAP forskjell på 3 og 5 kr… Så ved 3 kr vil jeg si at vi har et godt bet selv om CE skulle bare selge 7-800 000 ila 1 år inkludert xbox, for de vil jo også hype med andre spill.

Ved 5 kr vil jeg si at CE helst bør selge bra hele året og at vi bør klare 1 mill før sommeren.

Da altså betale 3-5 kr nå og ved slutten av året se at kursen står i 7-12 kr ca?

Mye avhenger kanskje av om de faktisk lanserer Ps4 i 2016, synes forrige melding kunne hinte om det? Uansett tror jeg 2017 blir en eneste stor markedsføring av CE på release av xbox og flere biomes. Oppmerksomheten rundt spillet vi holdes oppe, og med salg så ser jeg ingen grunn til at topp 5 bør være noe problem, jeg liker spillet veldig godt selv. Opp mot og forbi 2 millioner er innafor uten ps4

2 Likes