Tenker du at å selge på rundt 4,5 nå for å kunne få billigere inngang senere?
Hvor lavt tenker du vi kan komme?
Du misforsto spørsmålet, hva tror du markedet priser aksjen til før q4, hva blir bunnen?
Du skriver billig før q4. Spm mitt er hvor billig.
Steamspy-tallene nå er vel fra onsdag til torsdag? 3 dager etterslep. Basert på dette får vi litt kjedelige tall mandag/tirsdag, men gode tall onsdag/torsdag. Erfaringen så langt er at kursen svinger etter Steamspy-tallene, noe som kanskje kan gi muligheter i begynnelsen av uken.
Jeg tror at jeg ville solgt på 4.85 på fredagen hvis jeg plukket noe på 3.8 dagen før…
Jeg regner med at vi ikke har sett 3 tallet for siste gang før Q4.
Det var tross alt igjen PAS som kjørte oss opp på fredagen, netto 1,263 mill aksjer, var vel oppe i 2.2 en periode?
Personlig liker jeg dårlig å trade i en aksje der en aktør som PAS har så stor innflytelse på kursen.
Nedsalget til FOF (Storebrand) de 2 siste ukene har vel hatt en viss betydning det også, vil jeg tro.
4 millioner nettosolgt. De virker ferdige dog.
@koe da har de vel maks 2 mill igjen?
Syntes også det burde si oss noe at storebrand vekter ned fra 16 mill aksjer til 2 eller 0 nå (de hadde ca 6 ved forrige liste). De ville jo beholdt mye dersom de var like sikre på videre suksess (kursoppgang) som frem til launch.
De enkle pengene på funcom har vi allerede tjent, nå må spillet prestere.
Nei de har over 6 millioner igjen. Tror ikke de har solgt siden forrige liste. Storebrand er bull til Funcom, det har kommet fram i media. Men det er klart at de vekter seg ned med så store verdier i selskapet, når aksjen har gått så mye som den har gjort.
Tipper de fleste av oss har gjort det, selv om det smarteste nok hadde vært å sitte rolig
Tydelig at salget forsatt faller godt, og at boosten på fredag nok kun var et resultat av pewds sin youtube film.
Hva tror du stigningen blir i natt?
Tror ikke salget stiger, tipper vi ligger rett rundt 10k. Det er kun basert på de 5 siste dagene ( hvor jeg behandler fredagen som et unntak pga pewdiepie).
Med volatiliteten i aksjen og de tekniske signalene i hovedindeksen og Funcom så er det vel ikke utenkelig at vi kan kjøpe under 4 kr før Q4 tallene mener jeg. Dette er ikke ment som et forsøk på å påvirke til å selge. Det er bare hva jeg tror og mener basert på salgstakten til CE + nervøsiteten / volatiliteten i markedet for øyeblikket.
Det blir litt vanskelig å diskutere disposisjonene når tidshorisonten er så forskjellig fra person til person. I Funcom er jeg ikke lenger long, jeg trodde jeg kunne gå litt long her men etter å ha observert salgstakten den siste uken er jeg usikker. Ikke fordi jeg tror kursen vil stå lavere en dagens kurs om 1 års tid (jeg vil påstå kursen står høyere), men ifht. risk / reward er det mange andre aksjer som kanskje er et bedre bet mtp. %-vis avkastning om man tenker langsiktig.
Bare mine 2 cents.
Salget er fortsatt veldig godt, spesielt med tanke på at tilgjengeligheten og stabiliteten på serverne har vært så dårlig som den har vært. Fortsatt er det ikke helt på plass, men som man ser jobbes det iherdig med dette, både fra privat og offisiell side.
34k spillere nå. De selger 10-15k pr. dag, netto 160000-300000$ pr. dag. Og de har enda ikke kjørt salg. Salget kommer til gi en skikkelig boost, men de kommer til å vente til serverne er stabile.
Hvis dere er heldige så får dere kjøpt under 4, men jeg har mine tvil. Regner med de faller ned til 2. plass på tirsdag når For Honor gis ut. Det, i combo med tall fra Steamspy kan kanskje gi muligheter.
Men vi får solide triggere framover:
- Xbox.
- TSW.
- CE, CE, CE - PAX og GDC.
De selger sub 10k pr dag. ikke mot 15k.
I helgene er det 15k kanskje mer.
igår var det 8k.
Seriøst, sjekk Steamspy for andre spill. Det er ikke så 100% som det du baserer deg på der. Og tall i går var ikke for helga, sorry.
Har fått mer og mer sansen for “For Honor” etter å ha testet det litt mer i går kveld. Har ikke spilt CE så kan ikke sammenligne, er jo to helt forskjellige spill, men er rimelig sikker på at det kommer til å slå an. Var ikke noe problem å finne medspillere i går kveld i allefall (det var det på fredag kveld, da var det mange åpne slots).
I følge Financial Times er nå Storebrand Asset Management nå største eier i Funcom med 3,87% av aksjene… ?
https://markets.ft.com/data/equities/tearsheet/profile?s=FUNCOM:OSL