Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

De mener “institutional shareholders”, og er også litt utdatert.

institutional investor

A financial institution, such as a bank, pension fund, mutual fund and insurance company, that invests large amounts of money in securities,.

Du må se på snitt over flere dager. Ligger over 10k, rundt 12-13k.

Jo men salget er fallende så å si at de nå selger 15k pr dag er ganske missvisende.

Forhåpentligvis litt høyere nå (målt mot ukedagene) som data fra helgen begynner å tikke inn, men det vil vise seg.

Vi har jo data fra lørdaen som er den beste dagen i helgen.

Hva synes du om RE7’s salg siste uken? Hva tror du disse selger pr. dag? For det meste refunds før det tar ganske av et par-tre dager?

Owners
285533
286607 1074
285491 -1116
284101 -1390
294033 9932
315813 21780
323400 7587

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=418370

Man kan vel konkludere med at en 10-15 plass på toppselgerlisten enten gir minustall eller 20+k salg i dette tilfellet hvis man skal se fra dag til dag som noen gjør med CE.

Nei det er veldig lite data fra lørdagen med i tallene nå.

Tall vi får i natt er vel fra natt til fredag viss det er 3 dagers forsinkelse ? Fredags salget kommer i morgen osv!

Det vi får i kveld er fredag, lørdag og søndag.

1 Like

Hvilke globale salgslister gjelder for xbox og ps4?

Lister eri kke tilgjengelige på samme måte som for steam desverre. Mye vanskeligere å tracke salget.

1 Like

Jeg har problemer med å forstå sammenhengen her. Du sier at du har bekreftet fra steamspy at det er 3 dagers delay, men så skriver du at 8k salgstalle var fra igår. Er det ikke 3 dagers delay likevel?

2 Likes

Jeg referer til hva steamspy viste igår. Nå vet vi jo at steamspy viste tall allerde dagen spillet ble sluppet , så å si at det er 3 dager delay er kanskje ikke helt korrekt. Men jeg vet ikke hvordan vi kan forklare det på en bedre måte.

3 Likes

Det er altså ikke 3 dager delay, men Sergey sier det er det?

4 Likes

Det kommer an på salgskurven, i ekstreme tilfeller er det 3 dagers lag. Men vanligvis ligger det nærmere 1.5 - 2.

1 Like

Vi vet følgende, det kommer tall samme dag som spillet ble lansert. Vi vet også at Tallene funcom meldte matcher med hva steamspy melder 3 dager senere. Samtidig ser man ikke noen utslag på mandag tirsdag onsdag ( som da skulle tilsi at dersom helgen solgte mer ville det vise igjen her). Og jeg tror denne helgen vil vi se at steamspy viser høyere tall i helgen, enn det det gjør i uken. Altså hva steamspy melder på lørdag søndag.

Om du har en god forklaring så lyttter jeg gjerne for jeg vet ikke helt hvordan det henger sammen.

1 Like

Ligger godt plantet på #1 global top sellers snart 2 uker i strekk. Tror ikke salget har sunket så voldsomt som man kan få intrykk av fra steamspy. Conan exiles har ligger på top gjennom hele helgen. Det må da ha gått unna en del kopier. Tipper vi har runda 400 k til nå, og ligger ann til 700k i løpet av mnden.
http://tools.garry.tv/steamchart/?show=440900

2 Likes

Men steamspy matcher jo funcom sine tall, betyr det at Funcom rapportere mindre enn de egentlig har solgt? Og følger man de andre spillene som ligger på top10 på steamspy ser man jo at de også har solgt veldig lite i det siste… Det beste estimatet på hva vi gjør første 30 dagene er jo modellen til Irathi og den klokker salget inn et godt stykke under 700k

1 Like

Tja steamspy oppgir 333k ± 17k ca. og er dette siste tallet std.avviket så er det ca 95% sannsynlighet for at estimatet er innenfor 2 standardavvik hvis data er normalfordelt. Da kommer vi til max 367k. Så kommer eventuelt hvor mye det lagger i tillegg til det, så maksimalt ganske nærme 400k solgte vil jeg tippe nå.

Begynner å si meg enig nocturne med det du sier. Sitter tungt inne med 2/3. Vi får se.
Hvilke andre kandidater har du?