Hvor mye øker steam spy estimatet i natt
- Under 8k
- 8-10k
- 10-12k
- 12-15k
- 15-20k
- Over 20k
0 stemmegivere
Hvor mye øker steam spy estimatet i natt
0 stemmegivere
Nye tall fra Steamspy. 360 800. Opp ca 13k.
Edit; må påpeke at jeg stemte for 12-15k i pollen til @holmes
Edit nr to; la til en null i antall spillere så det faktisk ble riktig…
Helgens tall er langt over min forventning hvertfall.
Starter opp i morgen?
Noe skuffende til å være helg denne vekstraten…
Skjønner meg ikke helt på hva dere forventer, CE har solgt over 40000 på tre dager er det dårlig? Ikke i min verden i alle fall. Joda vi kunne håpet på enda flere, men dette er veldig bra. Det positive er att vi har ett snitt godt over 10000 spill i døgnet.
Synes bare det blir dumt å klage på salgstallene. Da har man urealistiske forventninger. Det blir kanskje solgt 500 000 innen helgen og ihvertfall innen tre uker fra salgsstart med denne farten.
Hadde noen sagt det i 2016 ville det blitt ledd av. Har på følelsen det kommer melding før Q4 siden dette er nederste nivå av topp 10 som er nevnt som målsetting av Funcom.
Når offisielle servere kommer opp mer og mer vil det nok virke til mere salg.
Du må se ting i sammenheng. Har CE solgt mer enn man forventet ja, Har kursen beveget seg derretter, ja.
Men så kommer det store MENet. Salgsraten avtar veldig fort. Men kursen følger ikke etter. Funcom er nå priset for et suksess scenario med veldig godt salg. Men det salget dabber av raskere enn mange liker.
Se posten min som var et svar til Halling, Man må se det i sammenheng med forventningene og prisingen av aksjen. Det var 200 offisielle servere og over 12.000 private. Hvor mye salg tror du egentlig de taper på at de 200 ikke er online?
Hvorfor skal kursen ned når det ser ut til at CE selger millionen + i år?
Fordi kursen nå tilsvarer at de skal selge 1-1,5mill+ iår.
Og med et raskt avtagende salg kan man spørre seg om de klarer dette.
Uff helt utrolig dårlig det selger, nå ligger dritt spillet på #2 på globalt salgslister. Server problemene er der fortsatt på grunn av for mye trafikk, og så sykt mye bugs. Er ikke spillet ferdig utviklet? Dette går strake veien til pip. Skulle selge 30 000 stk på 3 mnd, så selger det nå 40 000 på de tre siste dagene. Ja kursen går ned i kjelleren igjen for spillet slår ikke forventningene til Funcom eller til oss aksjonærer😱
Sånn før du blir helt HO, Kursen nå tilsvarer ikke at de kun skulle selge 300k. Kursen nå tilsvarer at de skal selge 1-1,5mill ( evt mer om du bruker lavere PE som noen argumenterer for).
Greit å sette ting i perspektiv.
Det er bare tull, selger de 1.5 millioner så står kursen langt høyere enn nå pga forventninger og det faktum at salget vil fortsette i samme takt i år 2 med konsoll og pc kombinert. Se på de andre survival spillene, de selger bra etter flere år, hvorfor skal ikke CE det?
Markedet vil derfor prise inn at CE alene skal selge bra i flere år, derfor vil kursen stå høyere enn nå.
Jeg snakker ikke om hva kursen teoretisk kan stå i ( Oslo børs har jo vist at folk er stokk dumme når vi ser på enkelt aksjer). Jeg sier hva den bør stå i om man bruker PE og regner. Er litt sånn derfor jeg har gått inn i Nano, fordi jeg vet at en god nyhet som sansynligvis kommer vil sende kursen opp ALTFOR mye intradag. Fordi folk har gått ut av aksjen og inn i PCIB og Targovax.
Nei. Markedet priser inn News rally. Det gjør de hver gang kursen er på vei opp. Det er en grunn til at 320k solgte meldingen ble mottatt som et gjesp. Momentet er tatt ut. Hadde vi fått den nyheten på f.eks 2,5 eller 3 så hadde vi sett 4-4.5 på minutter.
Skal du bruke PE får du i minste bruke noe som står i stil med resten av bransjen samt at vekstraten vil være formidabel de neste årene på CE alene.
Du vet at PE regnes ut på performance over tid? og at PE på 10 og 15 er meget bra for Funcom?
At man på EA bruker 25 og 30 eller mer handler jo om at de har levert gode resultater 10år på rad. Dette er forsåvidt forklart veldig godt i et par av talltrådene av folk som er bedre på PE enn meg.
Jeg tror noe av poenget er at det er generelt vanskelig å spå, spesielt om fremtiden.
Det er nok flere grunner til at (alle?) “de andre” survival spillene selger bra år etter år. Spørsmålet er om CE har det som trengs, og det kan du da vel ikke vite enda?
En flott start, og det ser lyst ut, for all del. Tror bare det er en del folk i markedet som gjerne ser resultater over tid før de feirer “vedvarende suksess i overskuelig framtid”.
Man ser jo heldigvis at de dårlige survival spillene som initielt soglte mye nå dør ut ettersom det kommer bedre spill.
Et eksempel er Dayz. Og jeg tror vi vil se denne utviklingen videre. Alt man trenger er EA eller activision eller Rockstar som putter 500 mann, et par hundre millioner og et drøyt år med utvikling før både Ark, Rust og Evt CE er totalt historie. Og da er det jo kun det man har solgt som gjelder, ikke det man evt kan selge fremover.
når sluttet markedet og prise inn forventinger ?? føler denne diskusjonen er blitt en pisse konkurranse !!! 50 % får rett viss den går ned intradag, de andre 50% får rett viss den går opp intradag! men det er nok ganske mange her inne som ikke ser for seg og trade, men er langsiktige!
jeg mente på 2,4 at alt låg til rette for en korreksjon i det TA bilde! men den korrigerte ikke i det hele tatt. da låg rsi på høyeste nivået. da fikk jeg som hatten passet at TA kan ikke brukes i en nyhetspresset aksje!!
hvorfor skal vi plutselig lovprise TA nå når noen aktører inne her har solgt ut og vil inn billigere ?? funcom er fremdeles en nyhetspresset aksje!! kommer melding om 400 k solgte så sprette det, kommer det mer nytt om release av biomes, etc etc.
Så jeg gir F… i TA frem til volumet er såpass lavt at det er interresen i aksjen som overtar og ikke at noen tradere med stor slagkraft kan skape det TA bilde de sjøl vil.!
noen vil ha rett denne gangen og noen vil ta feil!
er fremdeles like usikkert som YR.no når de melder sommerværet på vestlandet!