Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Spørsmålet er mer om hvor mye “viral effekt” man får når salgene og antall spillere i CE dabber så fort av som nå. CE er på 19. plass på Steam bestsellers nå, det er det laveste jeg har sett siden launch.

Slik jeg ser det så er Funcom priset i henhold til høyt viralt salgsvolum som må fortsette gjennom 2017, mens tidlige tegn nå kan tyde på at dette blir et mer vanlig salg. Funcom må bruke litt tid på å fikse bugs, før de kan sette igang noen salgskampanjer for å skaffe oppmerksomhet og nye spillere. Det er meget mulig at Funcom kan få dette til, men markedsføring koster og rabatterte spill gir mindre penger i kassa. Sånn sett så burde det få store utsalg for aksjekursen om folk forventet at hype skulle holde salg til 299,- gående gjennom store deler av 2017.

Angående tall på Steamspy i dag/i går?

11 Likes

Det er helt normalt at de faller ut av topp ti. For å komme tilbake bør de kjøre samme modell som payday 2, med jevnlig store content oppdateringer samtidig som de kjører med rabatt. Hvis du klarer å komme deg til topps ved f.eks. steam summer sale kan volumet bli ekstremt. Dette dekker da opp for mindre inntjening pr kopi.

5 Likes

Ja og det er også helt normalt at CCU falder efter launch. Payday 2 blev udgivet i midten af august 2013 og havde ved launch 57k CCU, altså ca det samme som CE. I oktober 2013 var max CCU på 11k, men spillet har jo klaret sig ganske godt alligevel :wink:

2 Likes

Minus i antall salgs, det kan ikke være steam refunds her altså?

1 Like

Noen statistisk begavede personer her som kan fortelle meg om det er noen andre måter å tyde fallet i total owners på enn at det er betydelig mer refunds enn nysalg de siste dagene?

Og mens vi er på emnet; var det så at det kan ta litt tid før steamspy registrer at en lisens/key er fjernet, sånn at det vi ser er refunds fra tidligere i perioden?

Nei, spillet kan ikke returneres viss de har hatt det lenger enn 2 timer! Tenker 98% spiller lenger en to timer første gangen!

Men steam har kommet med tweet om problemer med EDB maskinen sin så kan nok ha noe med det og gjøre! Sjekk alle andre spill på topp 20 , de har også solid dropp i spillere!

Antall eiere har en usikkerhet som er større enn daglig salg (± 17,413), intervallet er på hele 35 tusen, og spillet selger trolig ikke mer enn 5-10k per dag nå som det har falt på listene.

Tenk deg at du kaster terningen hver dag og da øker forventet tall med 8k, men kan ligge 17k over eller under det forventede tallet. Da kan tallet fra dag til dag gå ned selv om det reelle antallet eiere øker med 8k.

1 Like

Så morro for oss aksjonærer … haha.

1 Like

Som tidligere skrevet så har steamspy serveren vært nede derfor har de fleste spill minus i salg de siste dagene.
Dette vil forhåpentligvis gi en kjøpsanledning for de som trenger det for mange har nok ikke fått dette med seg.

2 Likes

Er det ikke to timer spillt som er grensa? Mao du kan ha det liggende et par uker, spille en time, og så returnere det?
Veldig mulig jeg tar feil, men det var det jeg trodde.

Total owners er jo en del høyere enn total players, så det er vel en del som ikke har installert/spillt enda?

Antall spillere har også gått ned, så tenker at det er statistikken som spiller inn her.

1 Like

Vi får ta litt nervemedisin og kjøpe mer aksjer for å snitte ned … hehe

Jepp jeg skjønner faktorene du tar opp, og jeg tror jeg vet nok om sannsynlighetsberegning til å unngå de verste blemmene. Jeg ser allikevel ikke helt hvorfor totalt salg skulle gå ned når man skanner den samme gruppen, med mindre det faktisk faller fra eiere i den gruppen.
Er på jobb om en time, skal prøve å forklare hva jeg mener.

Tror det er snakk om at de crawler forskjellige profiler fra dag til dag, slik har jeg forstått det i hvert fall.

For å være tydelig: Salget faller en del, men jeg tror ikke det er negativt salg.

1 Like

Jeg føler vi ligger i et vippepunkt akkurat nå om Conan vil lyktes eller ikke.
Det er stor spillerflukt om dagen pga. problemene funcom sliter med å løse.
Og jeg TROR at rubberbanding/serverproblemene tar veldig mye av tiden dems og dette har høyeste pri.
Så så fort dette blir løst så vil vi se en rask fremgang på optimaliseringer og fikser.
Jeg tror vi vil ha labert salg fremover og så får vi håpe at funcom løser feilene mens det er få spillere og så får vi spillerne tilbake idet ryktet sprer seg om at conan fungerer igjen og kanskje blir dette krydret med “mostly positive”, katapult og kanskje en ny biome.

Får håpe de ikke har sendt hele gjengen til GDC.
De har masse jobb foran seg fremover.

Er dette gjort statistisk korrekt, bør man sample fra en ny gruppe for hver måling. Da vil utslag komme. Kanskje eier max 5% de mest populære spillene på steam. Da er det vanskelig å estimere…

2 Likes

I så fall er jeg enig. Trodde det var Sergey’s 250k nærmeste venner eller noe sånt som ble skannet om og om igjen i runder på tre dager.

2 Likes

Enig. Se forrige post.

Hvis man sammenligner med resident evil 7. som slapp ut uka før.
Salgstallene dems går også opp og ned. Men dem seller helt greit hvis man ser i lengden. Dem ligger langt under oss på salgslista og dem seller for dobbel pris.

https://steamspy.com/app/418370.

2 Likes