Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Det var mange som tvilte på Starbreeze også når de skjøt fart. Her et lite eksempel. http://www.redeye.se/aktiebloggen/starbreeze/risk-stjarnsmall-i-starbreeze

Framgångarna med Payday 2 har mer än väl avspeglats i aktiekursen som dubblats den senaste veckan, på tre månader har den dragit iväg med 400 procent. De som tecknade aktier i förra årets nyemission på 5 öre är nog tämligen glada nu när aktien i skrivandets stund handlas till 60 öre, vilket gör att börsvärdet hamnar på dryga 800 miljoner kronor. Risken är dock att det roliga nu är slut för aktieägarna i Starbreeze.

Høres kjent ut?

1 Like

Jeg ser allikevel ikke helt hvorfor totalt salg skulle gå ned når man skanner den samme gruppen, med mindre det faktisk faller fra eiere i den gruppen.

Fordi du IKKE skanner den samme gruppen (utvalget) hver gang. Når usikkerheten er vesentlig større enn det daglige salgstallet er det naturlig at flere dager viser nedgang.

Jepp. Fem poster opp :arrow_up::slight_smile:

Fra Shareville:

4 Likes

Med andre ord er salget bekreftet feil de siste 2 dagene på Steamspy som mange har nevnt som en mulighet her tidligere.

2 Likes

Vi vet salget er ned og dersom salget faller fort vil det komme en minus korreksjon på steamspy, men den varer somregel kun en dag. Vi får se hvordan helgen går. Alle piler tilsier jo at salget er ned ganske mye sammenlignet med en uke siden.

2 Likes

Ja men til og med når steam bekrefter at tallene viser feil pga server krasj så mener du at salget avtar ?
steamspy viser minus pga server problemer!

1 Like

Ja, men halvparten av spillene over CE på globaltopsellers er stortitler på 50-70 % rabatt. Håper det bedrer seg når salget på disse er over.

Tenker at det snart kunne vært greit med et 20% salg på CE :slight_smile: Kanskje vente 1 uke til

Spillertallet synker ( ifølge steam) og vi ligger ikke på 1 plass lengre på topselger listen.

2 tegn på at salget avtar.

Før spillet er mer patchet er det null poeng med rabatt. Lansering av ny biome og 20% er en god anledning.

7 Likes

Hvor lenge hadde du forventet og ligge på 1 plass på global ?? hvor mange 100 k kopier hadde du regnet med og selge første 2-3 uker?
har alle spill i survival ligget på top global mer enn 2 uker ?
har de hatt kontinuerlig stigning og ingen dupp etter release ?

Ingen tvil om at salget avtar men hadde vi ligget på top global hele året hadde vi solgt 100 mill! det vet jo de aller fleste ikke er mulig!
spillet er solgt Break even, 500 k innen slutten av mnd ville være sinnsykt bra,
skal bare selge 2000 kopier til dagen resten av året for og selge 1 mill!

skjønner ikke helt hva mer du vil ha ??

jeg og vil seff ha CE på top global og 1 mill solgte første mnd , men skjønner at spillere har veldig forskjellig syn på når de vil ta opp ett spill!
jeg har en del 1000 timer i COD de siste årene og viss jeg bruker mer enn 3 min på og starte ett spill så drite eg i det og går på en annen game mode!
så jeg hadde ikke hatt tålmodighet til og droppe ut av servere og slite med og connecte igjen, da spiller jeg heller spillet om 1 mnd når det er fikset.
Så jeg går ut ifra at jeg ikke er eneste som tenker slik!

og jeg har også ett litt lenger syn på aksjen enn intradag, og jeg tar dette med knusende ro!

6 Likes

Jeg sammenligner bare kursen med salg fortløpende. Og når kursen tilsier mange solgte, og salget avtar så pleier den å synke.

3 Likes

jo ser den :slight_smile: er også evig takknemlig for at det er individer som er edruelige i det korte bildet :wink: du og @Hakon og @Irathi kommer med sakelige innlegg og gode TA.
mangler bare @Hakon får inngangen sin nå så er det bare og kjøre på :wink: hehe

1 Like

Tingen er , de som er long i aksjen de har nada å frykte. Det kommer salg, det kommer xbox lansering og neste år kommer det en ps4 lansering. Utfordringen er bare at alle vil ut med mest mulig gevinst raskest mulig :wink:

11 Likes

Enig der, jeg ser veldig lite skummel nedside fra kursen i dag. Tenk hvor fantastisk nice Q1-rapporten blir. Ny topp ved 5 den dagen?

1 Like

tror du har skrevet 6 feil der @Savepig, 6 skrives 6, ikke 5 :wink:

1 Like

Har rekyl rektoren vurdert et lite kjøp? :smiley:

2 Likes

Evilfreud og Irathi (blant andre) kommer med veldig mye bra informasjon. Men trekk deres egne konklusjoner når det gjelder deres etter min mening overdrevne bearish syn på CE salgsutvikling.

Som andre også har vært inne på, det er helt som forventet at salget avtar etter release, det skjer i alle spill. Kanskje til og med litt ekstra fort når det er type early access med litt bugs og det som følger med!

Å sammenlikne med salgs-takt i for eksempel ARK er relevant, men også knyttet til svært store usikkerheter både når det gjelder listeplasseringer, steamspy, etc. Det ser vi jo bare nå på siste par dagers tall, de er jo helt på jordet! Det er ikke grunnlag for å kunne si om CE gjør det bedre eller dårligere enn ARK på litt sikt, vi har jo bare vært ute i litt over to uker! Sesong, konkurrenter, salg, etc etc har stor innvirkning.

CE har hatt en knallstart, og jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skal fortsette å selge med oppdateringer, rabatter og ikke minst lanseringer på konsoll! Funcom virker veldig selvsikre om dagen, de slår fast at CE skal bli mye mye bedre og mye mye større! Spillerne vil strømme til, vi har fått beviset på at dette selger allerede!

Så er jo folk flest idioter og løper i flokk som de berømte lemmen. At kursen virker å være sterkt korrelert med steam-tallene kan utnyttes til trading, men ikke gjør den generaltabben å tro at det er noen reell fundamental grunn til dette!

Det nicket vokser på meg! Litt bekymret for hans onde fetter dog…

1 Like