Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Det blir en fin mandAg!

2 Likes

Fra discord forumet.

7 Likes

Jeg har også kjøpt litt med “NAV kontoen (SKN)” min idag…

Jeg har -8,22% med 13k aksjer. Hadde 17k på det meste, men solgte ut 4k for å ta ut litt fra kontoen fordi jeg har vært med på å starte et selskap hvor eierne investerer sine penger inn i en portefølje som forvaltes av selskapet :slight_smile: Kjøpte 15k på 2,86 og var på 17k aksjer på det meste som sagt. Prøver alltid på å få litt fler aksjer i nedgangstider og selger noen i oppgangstider om jeg vil bruke noe av gevinsten. Men har holdt meg til planen om 100% i Funcom framover hele veien. Totalt sett er jeg vel 59% i + på kurs, men litt mer siden jeg økte beholdningen med 2k aksjer gjennom trades og at 4k ble solgt på høyere kurs.

Litt kjedelig å tenke på at jeg hadde 40k aksjer på 0,9 i sommer :stuck_out_tongue:

Jepp, bra å følge med på reviews, det gir en viss pekepinn. På denne tiden i går var det 7537 reviews, nå er det 7692, altså 155 reviews, som tilsier mellom 6K og 9K salg, og mellom 410K og 460K salg til nå.

4 Likes

Er det like bra ratio på dagens reviews?

Hva tenker du om at CE nå ligger på 14. plass på bestselgerlisten? Steamspy-tallene er bare å se bort i fra her, men det reelle salget er vel merkbart lavere også?

Jeg ååååå er inne :smiley:

2 Likes

Brukar de discord? Linky?

  • inne igjen på 3,94, to vellykka trades på rad. Ein følelse eg kan like!
1 Like

Kunne du sagt noe mer om info rundt. 8. Anarchy Online på Steam?
ETA eller henvisning til info fra Funcom?

1 0. Info om Xbox release date snart? :slight_smile:

Tror ikke vi får noen mer info før rett før lansering. Grunnen er at Funcom nå har nok cash til å gjøre Xbox versionen mer ferdig. Og ved å ha et litt difust launch vindu har de endel ekstra tid før de må forsinke spillet.

1 Like

Det ligger mye her, mulig du har lest det allerede. Ikke noe ny info etter at de sa “trenger bare trykke på en knapp for å slippe spillet på Steam, men de må ha ja fra noen individer først”. Ikke direkte quote, men er det jeg husker.

1 Like

HA HA HA :joy:

1 Like

Denne gangen vet vi at vi nærmer oss 500 k flasker med stormskritt. Vi har en gulrot å jakte etter slik at vi har nok drikke i årevis fremover. :smile:

2 Likes

Takk så mye :slight_smile: (Har helt sikkert lest det ja)
Rimelig ny til trading. Å være en del av dette forumet har vært en enorm læringskurve for meg den siste uken. Kjøpte meg inn i dag som mange andre her. Så blir en spennende tid framover.

5 Likes

Lykke til! :slight_smile: Tror dette blir bra, mulig vi ser taktene til det på slutten i dag, men på lang sikt tror jeg det blir mer å tjene her enn på kort sikt ^^ Ja forumet er konge!

1 Like

Så greit å ta med et par ting ( jeg har forresten kjøpt meg inn igjen idag).

Kursen og salget de første ukene har vært langt over det de fleste her inne forventet. Et vanlig argument når noen sier at kursen er høy, er at JO MEN DE HAR JO SOLGT MER ENN VI TRODDE. Det er helt korrekt og det er også derfor kursen har gått såpass som den har.

For å forklare hvor alvorlig situasjon Funcom var i før CE så ville de vært konk i april/mai uten Ce salget. Nå har de penger til langt inn i 2018.

Jeg kjøpte idag fordi det kom en dipp og jeg mistenker at kursen stiger når steamspy tallene korrigerer, men jeg synes egentlig kursen er noe høy utifra hva de selger og har solgt.

Man spekulerer også i Xbox lanseirng og tall. Jeg tror Funcom ønsker å polere xbox versionen så mye som mulig før den slippes. De har nå nok cash og jeg tror ikke de vil gjenta det som skjedde på PC at de slipper en version som har game breaking bugs ( for det hadde CE hele første uka).

Skal man tippe salg på Xbox første måned så kan man se på Ark og tenke litt dårligere, 250k-500k er sansynligvis oppnåelig. Men dette er jo vill spekulasjon.

Mange nevner også Ps4. Greit å ta med at frem til Funcom meldte salgstall for CE så har eneste melding vi har hatt at PS4 version påbegynnes når Ce går ut av EA. Altså at den påbegynnes i 2018. Når de meldte tall meldte de også at de skulle påbegynne ps4 version i Q4 som er fremskyndelse. Dvs at Ps4 versionen med infoen vi har nå ikke treffer markedet før 2018. Personlig synes jeg dette er bra, da vi vet det gir 250k solgte 00 i 2018 Og funcom trenger penger da også!.

Ellers blir det en spennende tid fremover. Funcom har bekreftet at alle 8 biomene kommer før EA avsluttes. De har 7 igjen. Mye spennende å se ;D

8 Likes

(förlåt för min dåliga humor, jag kan inte låta bli att försöka le lite i allt elände :wink: )

21 Likes

Hvor har de bekreftet at alle biomes kommer før EA er over? Spennende!

Selv sitter jeg inne på grunn av at produktet Conan Exiles er bra, og Funcom har forandret seg. Så enkelt som det.