Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Er kun en oppdatering i døgnet, 0100 norsk tid. Gir mening at han tenker 0400 moskva tid.

1 Like

Skrev till IR och frågade lite vad de anser om SteamSpy och vad de tycker om att det har sån stor påverkan men jag fick inte så mycket till svar. Mest standard-stuff som de skickar ut vilket jag såklart förstår. Jag var mest nyfiken :slight_smile:

“We appreciate your concern regarding a specific third party tool, and there are of course some inaccuracies in this tools and we encourage you to read the information provided by its developers.”

Han skrev också det här:
“We will continue to update the market through all relevant channels accordingly. We have no immediate plans to make an update on sales numbers so close to the last reveal you can find here: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=419339 . There are several third party tools you can use to track game performance. We have listed a few on our Q&A section you can find here: http://www.funcom.com/investors/funcom_investor_qa . We also would like to invite you to listen in on the 4Q report presentation we will conduct on the 28th February. Here you will also be able to ask any question you might have.”

Så låt oss hoppas på lite nya siffror vid rapporten då, det kommer väl mest troligt känns det som. Vore dumt att utelämna det.

1 Like

Ja, det vil være dumt av dem å utelate oppdateringer av salgstall 28.2

Tall som nærmer seg eller overgår fem hundre tusen er uansett meget bra.

Nå ligger vi allerede over peaken fra i går i antall spillere. Buggen i singleplayer skal være fikset også :slight_smile:

Edit: Logget inn og sjekket og ja! Buggen med bygging i singleplayer er fikset! :smiley:

11 Likes

Positivt at den hoppet opp til topp 10 igjen i helgen. Helgen er viktigst da det selges mye mer spill, spesielt søndager.

7 Likes

Søk på bare Ark og bare Conan, Conan hadde et høyere nivå før CE, men bare et par “poeng”. Har falt tilbake fortere enn Ark.

5 Likes

…men det ser vel ikke veldig positivt ut (i det korte bildet selvsagt) at ingame ligger nesten 10k under tilsvarende klokkeslett forrige lørdag? :worried:

1 Like

Slik så spillertallene ut i Payday 2

9 Likes

402k idag, ting begynner å bedre seg.

4 Likes

Nå er det uten tvil, ikke pålitelige tall vi får fra Steamspy. Men jeg vil si det er positivt at vi faktisk har en økning på ca 17.000 nå. Sammenlikner vi med f.eks Resident Evil som hadde release 26.januar, så har de fremdeles nedgang på Steamspy (se vedlagt bilde).
Kan det være at Steamspy har begynt å korrigere allerede nå for de manglende salgene tidligere i uka, eller selger CE faktisk så utrolig bra ennå?

Er trenden vi går etter. ikke faktiske tall.

1 Like

Tenker tallene bedrer seg litt i morgen også. Klarer nok akkurat 500 000 ila 30 første dager.

EST SOLD 402,565
EST SOLD % 82.15%
UNCERTAINTY+/- 18,123
MAX 512,374
MED 490,058
MIN 467,741

5 Likes

Hvem hadde trodd dette for et halvt år siden?

Det er så utrolig kjekt at Funcom endelig har lykkes. Og til den høyeste prisen da

12 Likes

Hæ? Hadde du ikke over 500k som medium estimat sist? Er trenden så kraftig ned at medium havner under 500k nå @Irathi og @Evilfreud ?

Er ikkje steamspy på viddene fram til Tirdags morgon? er vel ikkje urimelig å annta at det vil stå over 450 000 når det skjer?

Hvorfor antar dere at det fortsatt selges 10-20k om dagen når CE er langt nede på topplistene hos Steam? Ja, Steamspy har hatt problemer og siste par dagene er mest sannsynlig feil, men på samme tid så har salgene også stoppet veldig opp på Steam.

Om Steamspy viser 400k eller 450k har egentlig lite å si i det store bildet, om CE selger 1k per dag mot 10k tidligere så burde det være et mye viktigere signal.

Jeg var positiv til Funcom når jeg så den veldig gode starten spillet fikk på Twitch og i media, oppe i 160-170k seere er langt over feks. hva For Honor har hatt. Salgene tok helt av de første dagene for å så flate litt ut (selv om CE fortsatt var 1. på Steam), mens nå er antall samtidige spillere på Steamspy halvert siden launchhelg, og spillet har vaket mellom 10-20. plass på Steam.

Jeg tror ikke Funcom selv har prøvd å hype launchen. Det var reell interesse blant seere og spillere. Men resultatet av høye forventinger og en heftig launch gjør at aksjonærer forventer mye fremover, da er ikke 10-20. på Steam godt nok. Dette er dessverre også hva uvitende journalister i E24/DN har spådd, som nå får rett i at salgene stopper helt opp.

1 Like

Hvis du velger å ignorere alle de fundamentale problemstillingene Funcom har vært utsatt for siden Early Access launchen, så har du/de sikkert rett - hvertfall i det korte bildet.

1 Like

Trenden nå er under 500k, men det skyldes jo i hovedak 2 dager med minus. Vi får se hvordan mandag slår ut

Hvis de ikke klarer 500k denne måneden - hva med resten av året? Jeg tror på 1 mill solgte på Steam i år, men det virker som ingen har skikkelig oversikt over kostnadene. Spillet skal utvikles i lang tid enda. Leser på Reddit det fremdeles er folk som klager over bugs. Det er jo å forvente, men hvis det er slike game breaking bugs som noen av de jeg har lest, forstår jeg hvorfor user reviews ikke er høyere enda.

Uansett synes jeg prisingen er fair mellom 4-5 kr til vi får mer info om hva som ligger i pipe og reelle salgstall (forhåpentligvis 28.02?). Lykke til på mandag! :slight_smile:

2 Likes

Må innrømme at den 10-20. plass på steam global top sellers, som en dårlig ting som du fremhever, er noe useriøst. Vi ligger på 10. plass nå, her er tittlene over:
For Honor og Sniper Elite, helt nye spill(lansert 14. februar) som ligger over.
GTA 5 50%, Tomb Raider 60%, Hitman 50%, Just Cause 75%.
Ja det er salg på steam om dagen, i dag er vel siste dag i denne omgang.
H1Z1, CS:GO og Rocket League ellers ligger over nå. Store titler.

Andre de har slåst med om plassering i det siste:
FFX/X-2 HD remastered 50%,
Age of Empires 2 HD 75%,

Et spill som ikke har ligget over CE et øyeblikk siden release, ARK. De er på side 2 av global top sellers nå forresten.

11 Likes