Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Schreiner har vel sagt at Q4 presentasjonen vil inneholde CE info.

skulle til å rette på deg :stuck_out_tongue: ja, er sånn hvis du skriver et tall med punktum etterpå så tror “systemet” at du skal begynne en tallrekke og det blir visst automatisk nr 1…

3 Likes

@Holmes har teknikken @BillyP :slight_smile:

2 Likes

7 plass på global toppsellers nå. Øket beholdningen med 50k i dag. Spent på hvor mange solgte de melder under Q4 presentasjonen. Håper de har rundet 500k da:) og at vi får snacks om nytt/nye spill. Men det er kanskje å håpe på for mye?

2 Likes

Aldri godt å vite med Funcom. Men dersom de mener de allerede har nådd målet om å være blant top 10 survival games innen ett år synes jeg det er naturlig å informere om dette på en kvartalspresentasjon. Dersom de har nådd målet men likevel ikke informerer om det vil det nok av mange bli tolket som at de ikke er der ennå.
Dersom de er on track med nye spill regner jeg med vi får høre om det også. Men det er nok en mulighet for at CE tar såpass mye fokus at annet blir satt på pause inntil de største problemene er løst.

Ang. steam top sellers så er det ikke godt å vite hvor vi går. Innenfor top 10 over en lengre periode er gull. At vi hadde første plass i to uker synes jeg er veldig bra. Jeg synes survival-sjangeren generelt selger godt over lengre perioder, også flere år etter release. Det er såvidt jeg kan se 4 survival-spill på top 20 på steam nå (CE, H1Z1, Rust, Ark). Om CE klarer å opprettholde en lignende interesse som de andre tror jeg vi ser mange millioner solgte bare på steam om få år

4 Likes

Helt enig i det du sier der. Så lenge vi ligger såpass høyt på Steam over en lengre periode så er det gull (god reklame)! Håper snart vi kommer på rette siden av 70% positive og når vi kommer skikkelig i gang i Asia så vil jeg tro at vi hvertfall selger samme antall som vi har gjort de siste dagene. Vil tro at det er et stort antall som er avventende for ¨å se hvordan spillet slår an før de eventuelt kjøper det. Har kursmål på 10 kr til nyttår.

1 Like

Jeg har en sterk feeling på at de melder CE på Xbox i mars til uken

1 Like

Tror nok mai/juni er mer sannsynelig enn mars/april selv, øke stabilitet i spillet, og gi koderne litt mer tid. CE har vel ikke vært på blokka mer enn ett år, det er svært lite, tror de er lykkelig for hvert øyeblikk de kan bruke ekstra på finpuss.

Edit*
Ser disse linkene lå på HO som gir tydelig inntrykk av Xbox release i mars:


2 Likes

Owners: 419,465 ± 18,933
Kanskje en kjøpsmulighet imorgen

1 Like

Ark fikk -59k salg i dag. Er veldig spent på hva tallene i morgen vil bringe. Er nok rimelig sikkert at CE ikke har solgt under 1k spill i går. Kanskje dette kan bli en kjøpsanledning.

1 Like

Owners data 20/02

Rust +6k
ARK -59k (var da voldsomt, måtte ta med Rust for å se at det gikk bra med sjangeren)
H1Z1 King of the Kill(har vært høyt på Global top sellers i hele CE’s levetid) -3k
Sniper Elite(vært ‘neck on neck’ med CE mye siste dagene) +9k
ROK -10k

Er SteamSpy bugget igjen?

Ingenting som tyder på det. Men CE ligger godt nede på top10 listen… og lavsesongen.

Skal lage en sammenligning med de 10 siste dagene og alle spillene på top10. så vil man nok tydelig se hvor lite spill det selges under top3

Nå ligger vi under 500 K max - dersom vi skal tro steamspy

EST SOLD 419,465
EST SOLD % 87.87%
UNCERTAINTY+/- 18,123
MAX 498,969
MED 477,355
MIN 455,741

2 Likes

Du skal lage en sammenligning fra de 10 siste dagene, hvor det har vært nedetid på Steamspy? Skjønner. Er jo bare å se på f.eks. Sniper Elite, som har ligget på plassen foran. De solgte visstnok 10K i går, med en pris på 59,99$. Ganske bra da, å ligge på plassen bak på en omsetningsbasert liste.

Og en 8. plass nå etter at spillet har vært ute i 3 uker er mer enn godkjent. Selger fremdeles 5K+ pr. dag og har ikke tatt i bruk ekstra virkemidler for å booste salget enda.

6 Likes

Akkuratt, de har biomer og rabatt. og de kommer til å bruke det for alt det er verdt. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor folk stresser sånn med at salget er lavt. Kommer xbox om et par måneder og der selger de nok 250k-400k første måned.

Kursen skal nok ned på kort sikt, og opp på lengre sikt.

4 Likes

Det er jo du som stresser med at salget er for lavt. :unamused:

Når stresser jeg med at salget er lavt? Jeg prøver bare å forklare at steamspy viser lavt salg fordi plass nr 8 på steam global charts i lavsesong er ganske dårlig.

1 Like

Du mener de solgte 1K i går ?

Nei, men tar du de 5 siste dagene, så har du 2 dager med minus 2 dager med godt salg og igår med 1k. legg alt i sammen og del på 5 så tror jeg du kommer ganske nær dagsalget.

1 Like