Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Over 7K pr. dag. Er det dårlig?

Husk også 3 dagers lagg.

1 Like

Sammenlignet med hva folk trodde 2uker før launch. Så er det bra.

Sammenlignet med dagens mcap og kurs… så er det kanskje litt lavt.

1 Like

Er virkelig dagens mcap og kurs for høy som du sier? Med tanke på alt som kommer, med Xbox, biomer, salg, framførbart underskudd, annonsering av nye spill, TSW osv?

@koe hva viser ditt steam-review-estimat i dag? Jeg tror dette er en langt bedre indikator enn steamspy.

Jeg synes det. men det er jo min mening.

1 Like

480K salg pr. i går.

7 Likes

Det er så mye tvetydig prat, fordi Evil mener kursen er høy det har han sagt lenge. I tillegg så brukte han mye mer aksjer enn hva tilfellet faktisk er når han regnet som mest i starten, da er det naturlig at man mener kurs er høy. Nå er kursen nede under 4 og fremdeles for høy, MEN likevel så skal de selge 250-400k på xbox ila 1 mnd, og fremtiden er lys?!?!

MEN kursen skal kanskje ikke opp riktig enda, fordi dette er på nårværende tidspunkt ingenting som er sikkert, og det er jeg enig med Evil at det er jo ingen som vet hvordan CE selger, men alt ser tilsynelatende meget lovende ut på litt sikt. Leverer de lanseringsdato til uken på xbox og ett lite spill med potensiale så er nedgangen historie for en stund.

Jeg holder fast med at Conan Exiles kommer til å selge 2-2.5 millioner i år, dette blir ett av de beste survivalspillene på markedet i år, når/hvis de klarer å implementere alt de ønsker. Dette ser jo de som har spilt slike spill før, de ser jo kvaliteten og ikke minst potensialet her. Synes jeg det er dumt å kjøpe nå? Not so much. Nå har det akkurat detti 250k i hue på meg i tillegg så jeg griner ikke om det går litt ned.

6 Likes

Jeg regnet feil en gang, det ble korrigert posten etterpå.

I ditt scenario har du INGEN negative triggere. Hva om EA, UBI eller ACtivision dropper nyheter om et survival spill på neste spill messe som kommer til høsten. Som har 5x budsjett CE. Da er det god natt.

Jeg har hele tiden vært positiv langsiktig og sagt at kursen om et år ( fra launch) vil være langt høyere enn den var på launch. At jeg tror på dipper og velger å handle utifra disse er jo bare god butikk for meg selv og de som velger å gjøre det.

Derfor kjøpte jeg på fredag og solgte på mandag. Dog annonserte jeg på fredag at jeg sansynligvis kom til å selge på mandag. Ble en fin trade på ca 8%.

Jeg tror forsattt de klarer 1,5mill - 2mill år på pc og xbox. Så kommer 250-500k på ps4 neste år. Står kursen høyere om et år enn det den gjør idag. Sansynligvis.

Vi vi få en bunn mellom idag og om et år som er lavere enn idag. Ja det tror jeg også.

2 Likes

Vil vi få en bunn lavere enn nå fra xbox release og ut året?

1 Like

Det vil jo tiden vise. Hadde man hatt så tydelige svar så ville man blitt ekkelt rik veldig fort.

Det kommer 7 nye biomer og alle skal slippes før spillet går ut av EA, så kan man spør hvor mange av disse som vil være bakt inn i Xbox versionen som kommer mellom nå og i sommer. Er nok av triggere, men moduset børsen er i nå så er det mange som hopper mellom aksjer og det gir gode tradingmuligheter.

Den som lever får uansett se, så får den enkelte lage sin egen strategi og plan.

Steamspy er alltid feil, det er garantert :slight_smile: Om den er veldig feil eller bare litt feil vet vi ikke så mye om, men tror ikke salgene går fra 18k en dag til 1k neste dag til 15k dagen etter til -5k til +15k igjen :stuck_out_tongue: Det er ikke sånn spillsalg fungerer. Kurven på reelle salg er heldigvis veldig forutsigbar og har ikke slike forskjeller mellom dagene nesten hver eneste dag :stuck_out_tongue:

1 Like

Jens-Erik sa sist i podcasten for to dager siden at Highlands/mountains kommer først, så har de planlagt Ice, men han ville ikke si akkurat hvor mange det blir totalt.

Han nevnte også at de allerede har designet monstre som skal komme med sandstormen og sandstormen skal begynne å deale dmg til spillere i en patch om ikke så lenge.

4 Likes

Ahh, jeg har ikke tatt skade av sandstormer ennå og stusset over det. Men det kommer altså.

2 Likes

Ting som kan føre til økt salg på Steam/at trenden i salg tar seg opp:

Steam-sale på 20% eller mer
Annonsering av neste Biome
Økt markedsføring med trailer av neste patch sitt content, spesielt når den nye biomen kommer, men også ved
sandstorm updaten.
Reviews på Steam går over til Mostly Positive(Skjer nok i løpet av uka)
Økt mod-aktivitet på sikt.
Oppmerksomhet/avtaler gjennom GDC og PAX East som kan gi nye ansatte, samarbeid om utvikling/nye spillere.
Oppmerksomhet rundt PC-versjonene ved XBOX launch/PS launch.

Vet ikke om jeg har oversett noe?

+En del sitter på sidelinjen og venter på at spillet skal bli stabilt og ha nok content til at de vil betale 300kr.

3 Likes

-https://www.twitch.tv/videos/123286689

De snakker om det og mye annet her :slight_smile: De skal også utvide Thrall systemet, character customization, gear osv. framover

3 Likes

Nice, god info. De har annonsert 8 biomer tidligere. Men de var også mer avikende når jeg spurte dem sist. MIstenker at de har kuttet antallet. Som egentlig er helt ok for min del.

Til info: -https://www.rockpapershotgun.com/2017/02/21/top-steam-games-february-2017/

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette? Men kan tolkes som om det kommer en korrigering i salgstallene på steam…

9 Conan Exiles
All normal. All fine. World of Co-nuts doesn’t make it to a third week at number one, and on paper this is quite a dramatic drop. But there’s a reason for that, as we shall soon see.

1 Like

Det er vel fordi For Honor innehar ca 3 av 10 plasser. Som betyr at dersom 2 av dem fjernes hoppes CE opp 2 hakk. Eller?

Ja, det bör det vara

Tok vel opp 4 plasser?