Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Jeg har ikke helt forstått dette med biomer. Er det snakk om nye dyr/monstre som skal innføres?

Nei mer områder. De har tidligere sagt det skal være 8 biomer. det er 1 nå.

Men i nyere kommunikasjon har de gått bort fra 8. Skal komme jungel, grønne fjellområder. Snåområder og litt sånt snax.

En biome er et helt økosystem. Så det er klima, fauna og flora.

Det er vel også slik at de koder en biome type, så kan de bare painte det utover (copy paste) et blankt kart også blir alt endret til den typen biome. Sparer mye tid i forhold til å plassere alt manuelt.

1 Like

Det skal også implementeres flere monstre/dyr osv, Full release skulle inneholde 100+ vesen mens til EA var det snakk om rundt 30 eller så

Ok. Så det vi har nå er bare en liten smakebit og det endelige spillet vil inneholde mye mer. Jeg har tenkt at kartet ser noe lite ut og at det er “relativt lett” å spille seg gjennom gitt litt tid. Men hvis de kommer med mye mer innhold etter hvert, så er det jo bare glede seg for spillentusiastene.

1 Like

Tror vi at nye biomes bli i samme kart, eller ulike kart som serverne må velge?
Hvis kartet skal utvides, bør vel også serverne ha plass til flere spillere

Det er vel bekreftet at kartet utvides?

Biomes gir også nye byggematerialer, det er litt spennende med tanke på at det er spillets sterkeste side.

4 Likes

Kartet utvides ja.

2 Likes

Det virker som spillet har støtte for flere kart? Kan det tenkes at vi får spillerutviklede kart etter hvert?

Forsetter spillet å selge bra kommer det nok funcom kart. Tror vi ser de første spillerkartene om ikke så mange månedene.

Finnes det allerede verktøy for å lage egne kart?

De har sluppet modtools, mistenker det er mulig via dem. Men ikke ta det for god fisk.

Ok. Trodde dette var for småmods a la hårløse kropper og gigasverd (det jeg husker av mods pt. :stuck_out_tongue:), men om det er for kart også er det jo kult. Plenty med folk der ut med tid og lyst til å lage sin egne verdner om mulighetene er store nok for det.

Nå har jeg ikke sjekket modtoolsene enda, men det skal være mulig å endre alt. dvs teoretisk lage eget spill ca.

Sjekk ut skyrim og se hva folk har gjort der. Alt det samme skal være mulig her.

4 Likes

Det er allerede laget flere nye/edited kart gjennom mods, + de første full overhaul modsene er kommet ut. Om du kjedet deg litt i spillet vil jeg anbefale Overlord Exiles Mega Mod+

1 Like

Tenkte jeg kunne vise noe av hva mods kan gjøre, gleder meg til CE kommer på dette nivået :slight_smile: :

3 Likes

@Irathi oppdatert modell i dag? :slight_smile:

Man ble litt lei av å høre at man bare hauset eller baiset så tror det kan drøye en stund før det kommer nye beregninger ut i offentligheten.

Ikke la deg stoppe av hauserne @Evilfreud, dessuten det blir jææævelig kjedelig uten litt data på bordet! :stuck_out_tongue: