Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Jeg ble litt lei, fordi vi bruker rimelig mye tid på å sammle data ( jeg sammler data, @Irathi lager formlene). Og vi prøver å være så nøytrale som mulig med dataen. Men når folk da sier ÅÅEH DU BAISER NÅR DU SIER AT 4K solgte på et døgn er lite. Så blir man litt lei.

Vi har jo dataene så modeller blir vel delt mer selektivt fremover. Så får de som lager modeller basert på likes og antall hunder som bjeffer om kvelden heller gjøre det.

9 Likes

'9. plass med 4 nye aktører på listen (2 nye spill, 2 rabatterte spill, Fallout/Sims 3) må sies å være godkjent.

1 Like

Tipper det tilsvarer mellom 1k og 4k i salg.

Du mener vel Fallout 4 har mellom 2 og 5K salg da? Med 50% rabatt.

Har ingen mening om fallout men om 3 timer så har vi fasiten.

ARK på 22. plass nå, og Rust på plass 20, så det er godkjent.

Koe: toplistene er omsetningsbasert, så prisen for spillene er relevant også.

1 Like

Ja vet men Fallout koster en 50-lapp mindre akkurat nå. I følge Evil bør er en slik plassering gi mellom 2-5K salg.

Nei det mener jeg ikke. Jeg skriver at CE sansynligvis selger mellom 1 og 4k basert på plasseringen og performance siste uken. Dette er vel den laveste plasseringen CE har. Og det laveste døgnet til nå er 4k.

Hva du tror Fallout selger får være opp til deg. Men du trenger ikke påstå at jeg har sagt noe om fallout da det er direkte løgn.

Har satt stor pris på deres nøkterne opplysninger og det jeg opplever som objektive vurderinger av tilgjengelig informasjon. Kan noen ganger virke som enkelte andre har satset mer enn de har råd til å tape. Da er det mest komfortabelt kun å lete etter bekreftelse av egen oppfatning. Tror det er oppskriften på å feile i det lange løp.

Jeg tror også det, men vi ble lei, gudene vet hvor mange timer som er gått med. og når folk bare syter uansett. Så holder vi modellene for oss selv og deler dem med de som setter pris på dem.

1 Like

Jeg skjønner ikke hvordan du kan tro at de selger så lite. De har faktisk flere spillere enn hva H1Z1 hadde etter like mange dager ute.

Jeg liker å følge med her:


Google trenden sier mye om hvordan interessen er nå relativt til f.eks launch. Synes det er tegn til at interessent skal holde seg ca på det nivået vi er på nå. Ikke supert, men langt fra elendig. For min del synes jeg salget dabbet av litt for fort, etter en knallstart, men jeg tror jo også noen solide oppdateringer, og ikke minst xbox-lanseringen vil skape svært god PR og tilsvarende salg. Spørsmålet blir jo bare hvor godt. CE har litt å gjøre hvis de vil ta igjen ARK i popularitet (og salgstall), men jeg gir dem fortsatt en liten sjanse.

1 Like

Et positivt salg i dag vil vel øke estimatene igjen? I og med at Ark hadde negative tall 21 dager etter EA launch, og et salg på 8k dagen etter.

Håper som flere andre her at dere fortsetter å oppdatere modellen, den var til veldig god hjelp.

Kan det være tallene fra Steamspy han bruker som kilde? :thinking:

1 Like

hva er dårligste plassering på top 10 listen og hva solgte de det døgnet.

Jo de solgte 4k. og de hadde vel 7 plass? eller 6.

Nå er de på 9ende plass. Selger de dårligere enn 4k? ja det er sansynlig.
Man ser jo også at spillertallet er dalende som tyder på at det er mindre påfyll av nye spillere.

Er det et problem at de selger færre spill? nei, det er helt naturlig. Kommer de til å få boost når de slpper store patcher og kjører tilbud. Ja.

5 Likes

Salg over det ARK har samme dag vil øke estimatet. Da modellen følger ark sitt salg korrigert mot det CE har levert.

enkle svaret er ja.

1 Like

Hva mener du med “solgte 4k”? Tenker du på Steamspy så har det faktisk en feilmargin.

Tips: Se på andre spill.

De har en feilmargin på ca 5%. og de har en lagg på et par dager. Men de traff 319k 3 dager etter funcom meldte 320k. Jeg føler det er ganske innnafor.

1 Like

Ok, hvor mange spill har TSW solgt de siste 3 dagene? Eller siste uken?

I følge Steamspy.