Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

TSW kan selges gjennom flere kanaler. Og du må ikke aktivere spillet via steam. samtidig kan du aktivere TSW nøkler kjøpt i 2012 på steam idag.

Så TSW er et fryktelig komplisert eksempel. I tillegg ble det solgt 100k humble bundler med TSW nøkler i desember. Som aktivieres frem og tilbake. ( de viser som salg på steamspy, men ikke igjen på toplisten).

2 Likes

CE selges også gjennom flere kanaler. Og samtlige kanaler som selger Steam-nøkler dukker opp på Steamspy så snart de aktiveres.

Så det er ikke så komplisert.

Ce må aktiveres på steam for å spilles. Det må forsatt ikke TSW. Se også editen min rundt humble bundle nøkkler.

1 Like

Hvor mange kopier har RE4 solgt siden 11/2? 3K?

Hvordan har det gått med Tales of Berseria de 3 siste dagene?
http://steamspy.com/app/429660

For ikke å snakke om Reign of Kings som nå er under 500:
http://steamspy.com/app/344760

Steamspy er bra, men det er ikke 100% riktig.

Er ikke Re4 et shitgammelt spill?

Mente RE7.

Det selger så dårlig på PC at capcom sin kvartalspresentasjon blir spennende å høre på. Det har vel også vært fraværende på top10 listen til steam siden launchhelgen ca.

Men du svarer ikke på hvorfor du bruker et nøyaktig tall fra Steamspy. Tror du at det er så nært reelle tall til enhver tid? Det er jo ikke det, er ingen poeng i å lure folk.

Det hadde jo 200K avvik i forhold til Ark, noe som utvikler selv kunne fortelle.(tror det var ved 2mill. salg)

Siden du prøver å lage billige poeng skal jeg skyte deg ned før du blir opphisset. Antar du så den tingen på ARK som er merket med RØD skrift? Ikke? Den sier noe om hvorfor dataene til ark er mer missvisende enn gjennomsnittet. Ps jeg merket den med rød ring sånn at du ikke går glipp av den.

Sorry Mac, ingen betydning. Wildstar sa Steamspy hadde avvik på 200K salg. Ved Free Weekend skulle da Steamspy ha hatt et høyere estimat enn dem selv for å si det sånn.

Da gir det mening, du forstår jo ikke hvordan steamspy funker. Steamspy hadde giga estimat under freeweekend. Det så sånn ut.

3 Likes

Når du nevner det, når ARK sa de hadde solgt en million, så viste Steamspy ca 900k, så 10% avvik.

Steamspy som indikator for dag-til-dag basis er jo relativt ubrukelig når salgstallene som den rapporterer er mindre enn usikkerheten de selv oppgir. Nå bruker heldigvis ikke @Evilfreud dag-til-dag salget, men ser på salget over flere dager før han kommer med noen påstander. Og modellen han bruker sammenligner steamspy tall til steamspy-tall, så at du driver å skriver at han prøver å lure noen synes jeg rett og slett er noe du burde trekke tilbake.

5 Likes

Info

@Steam_spy personen er for tiden på ferie.

Jeg har underrettet han om mulig bug i owners data. Det ble meldt om minus antall på bla Ark, i HO forumet

I tillegg henger ikke steam top sellers listen helt på greip med tallene heller

1 Like

Serveren var nede 2 dager. Og det gjorde at tallene før helgen var rare. Men det meldte han på twitter at var fikset .

Hei

Ja, jeg vet om nede tiden som var.

Jeg twittret han som sagt nettopp, om at det fremdeles er noe “rart” med tallene

Ark tallene vil alltid være rare pga free weekends. Så i perioder hvor de ikke har salg vil de nesten alltid ha “minus”

H1Z1: King of the Kill tallene er også rare, og de har vært svært høyt på global top sellers i perioden.
Snitt siste 9 dager på rett under 1000 spill per dag, med en pris på 140 kr, mens global top seller plasseringa altså var høy.

2 Likes

De splitta jo det spillet i 2. Alle som hadde orginalspillet kunne få King of the hill gratis. Så ble det solgt som eget spill etterpå.

Vi får se hva svaret blir.

Det skader uansett ikke om steamspy
figuren tar en ekstra titt på tallene :slight_smile:

1 Like

-8 000

Owners: 415,418 ± 18,898

Selv uten aksjer i Funcom er dette litt sørgelig.

1 Like