Ser forøvrig at The Secret World hadde en oppgang på 15000 i natt. Stemmer virkelig disse estimatene fra steamdb?
Stemmer dette? må løpe jobb får ikke sjeket.
Innlegg av: flaksegrisen (23.02.17 07:01 ), lest 151 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: 415,418 ± 18,898
Det er noe hakkende gale med steamspy. Rust som har ligget langt nede på listene over solgte spill globalt har f, eks solgt nesten 90 000 spill de to siste dagene.
@Holmes mine estimater er nå at vi kanskje klarer 450/470/490 000 ca, min/med/max.
Slik ser salget ut for periodene;
Avg 7 - 40,161
Avg 8-14 - 13,985
Avg 15-21 - 5,778
Avg 22-30 - (-2,024) - denne perioden er ikke ferdig enda.
Vet vi hvordan denne utviklingen i antall spillere er i forhold til sammenlignbare spill?
Takk for tall!
Jeg husker jeg diskuterte antall salg med @holmes på chatten for en tid siden og jeg gjettet på 450k-500k solgte og det ser ut som om det gjettet var bra. Jeg antok at salget ville holde seg på det nivået det hadde ut måneden.
Det er ca halvparten av Ark, men litt forran rust ( i de første 30 dagene). De øvrige konkurentene er vi forran.
Dette er helt innenfor selv om noen er nervøse.
Enig, det er godkjent med tanke på at alt selges til fullpris.
Tror det er smart å gruppere salget over flere dager pga lokale svingninger. Vet man om øvrig top 10 på steam også ser fall idag?
Uansett ingen tvil om at salget faller mye.
Steam salg i 2016
Kilde (steamspy): https://galyonk.in/steam-sales-in-2016-def2a8ab15f2#.ma3wlxj3n
450-500k i februar? Det er godkjent synes jeg.
Ja, står jo tross alt for 1/10 av all inntjeningen da
Ja med pulssalg i april -15% og summer sale -20% kaboom.
Bra Liste!
Aldri sett den før. Det bekrefter jo bare at februar er såpass lavsesong som vi har trodd. Godt å se at allerede i Mars stiger det bra.
Har god forståelse for det, @Evilfreud. Ingen tilfredstillende i arbeidet når folk bare syter og klager. Jeg er i alle fall en av dem som setter stor pris på det arbeidet du/dere gjør.
Jeg har personlig tjent penger jeg aldri ville ha tjent uten tekinvestor.no. Keep up the good work, guys!
Syting og syting. Man merker bare så altfor godt hvordan stemningen har fulgt tradingen opp og ned. Kudos til de som har trodd og tror på Funcom og ikke bare har dollarblikk i øynene når de øyner mulighet for billig inngang.
Det har faktisk vært mye syting. Så det jo faktisk igår også, DU ER NEGATIVT FORDI DU HAR SOLGT… nei jeg hadde faktisk 75k aksjer.
Men folk tolker alltid og vet de at du har solgt eller kjøpt så legger de ekstra i det man sier.
Det er jo det samme som blir sagt om man er enten inne eller ute? Tror du med flere velger å tolke ting som det passer
Nå er alle inne igjen og det er happy times Ønsker bare at det tas litt hensyn til de som ikke er semiproffe og trader i Funcom. Det er mange som sitter inne med en mindre eller større pott og venter.
Jeg irriterte meg grønn i går over det jeg trodde var en salgspost jeg hadde inne på 4,65. Den hadde jeg visst slettet, så når den suste opp til 4,65, og deretter stupte ned igjen mot 4, trodde jeg at jeg hadde gjort en kanontrade. Ble litt muggen av det, ettersom jeg vanligvis ikke har mage til å trade. Spesielt ikke i en aksje jeg er 100% sikker på skal opp på lang sikt.
Derfor tok jeg en sjangs i dag på å kaste de ut igjen på 4,49, så får vi se om jeg rekker å komme meg inn igjen før helgen litt lavere. Er lite lysten på å sitte utenfor når de legger fram salgstall elelr kommer med andre snasne fremtidsutsikter på mandag. Eneste man kan håpe på da, dersom man fremdeles sitter utenfor, er jo at røde tall vil gi en liten dipp som man kan benytte seg av.
Flere er alt ute igjen.