Kan jo kjøpe deg inn long så justerer du opp og ned med deler av beløpet. Roer magen litt hvertfall
Garantert dagens beste tips, legg til at man bør lage seg en strategi for om man ønsker å sitte long eller short, så har man det i boks.
Jepp. Hadde jo halvparten i NEL og halvparten i funcom, men nå solgte jeg ut av NEL på 3 blank i dag også, så da lurer jeg på om jeg skal fortsette den strategien, eller om jeg skal gå all-in i fun igjen før kvartalspresentasjonen på mandag… Isåfall blir det for å sitte minst noen måneder, til vi har fått ut CE på xbox, fått mer info om salgstall, nye biomer, m.m.
Vi kan falle på Q tallene, men du vet jo atxbox vil gi en oppeside. Så om det faller… har du muligheten til å komme deg ut på triggere senere i aksjen.
Q4 har naturligvis gitt svake tall i og med at jeg regner med at investeringene i Conan Exiles har vært høye i kvartalet.
Og vi kan regne med den vanlige Hegnar overskriften “blodrødt i Funcom” osv. uten at den store suksessen med Conan Exiles og inntektsstrømmen hittil i Q1 nevnes med et ord.
Nei, har ikke nerver til å sitte utenfor her. Gikk all-inn på 4,35. Så får det bære eller briste. Uansett litt svingninger som sikkert vil komme, så er jeg overbevist om at vi skal godt over 5 om ikke altfor lenge. Er for mange triggere som kommer på løpende bånd fremover. I tillegg så gleder jeg meg til de nye områdene/biomene og annet snacks kommer, og tror ikke jeg er den eneste.
Jeg mener ikke noe vondt med dette, men når du ber folk om å ta hensyn så indikerer dette at følelser spiller en rolle i din aksjehandel. Tror du burde unngå det. Om andre her er proffe eller amatører, eller om de har gode eller dårlige motiver for det de skriver er helt irrelevant. Alt man trenger å vurdere er om argumentene er relevante og hvilken vekt du ønsker å tillegge dem.
Lettere sånn
Synes forøvrig dette forumet virker ganske blottet for kjipinger
Her er mange kjipinger! Driver å kjøper Funcom på tretallet osv, gjør som meg, jeg kjøpte en slant på 5,6
Greit nok. Men det er lett å bli eplekjekk når tradene går inn og deretter gå inn i negativ modus når salget er gjort. Er ikke det å spille på følelser? Synes det har litt med etikk å gjøre. Fint å ta en prat om dette mens vi ligger i hvilemodus
Forstår at du kan tenke sånn, men forskjellen ligger jo gjerne mellom om folk trader eller er long eller kombinerer. For dem som går inn og ut ofte så er det jo logisk å gjøre det ut i fra trua dag til dag eller uke for uke. Da er det naturlig å vektlegge argumentet på en annen måte. For eksempel er salgstall fra dag til dag da en relevant faktor selv om det ikke endrer trua på et lass med solgte når året er omme. Jeg mener at feks @Evilfreud har vært tydelig på han skiller her.
Jeg er enig i dette. Gjør som meg, jeg er positiv hele tiden, og med god grunn!
Er faktisk veldig få som går negativ modus bare fordi de selger. Jeg ble jo beskyldt for å være negativ igår ( noe jeg var) men jeg hadde jo en grei slumt aksjer… :=)
Du er nødt til å komme med eksempler for jeg har ikke sett mye negativitet. I desember holdt Holmes alle i øra og nå i Januar/Februar er det andre som har gjort det. Og det trengs! For den euforiske bobla som tidvis utvikles er det som har gjort folk konkurs opptil flere ganger
Bra det er et par stykker som opprettholder balansen her. Var helt ny i ah med Funcom. Skjønner nå at det fort kunne gått skeis om ingen hadde roet ned kaninene på kokain som så litt for store muligheter litt for kjapt.
Synes det er greit at folk blir “holdt litt i øra” her. Vi vil vel ikke utvikle oss til å bli et helt nytt HO-forum heller vel? Det er særlig to grunner til at jeg ikke bruker HO-forumet:
- opplevd lavt nivå på en stor andel av innleggene (ubegrunnet hausing, skittkasting, osv.)
- ikke spesielt imponerende eller brukervennlig GUI
Jeg fikk svar fra Steam_spy på twitter i dag.
Han er forøvrig på ferie, og skal sjekke opp i forhold til salgstall neste uke, når han er tilbake.
Jeg dro også opp tallene hentet fra HO, som viser til at tallene er minus 3000 fra søndagens tall.
Det viktigste er at han kvalitetssikrer tallene, selv som det blir for sent i forhold til Q4 rapporten.
Enig, her er vi BULL! Ble kalt ultra-mega-bull av en kar i dag, tok det som et komplement Har hatt rett i alt jeg har gitt han tips om hittil da
Selv om jeg ikke har solgt selv når jeg sa han burde det
Jeg har trua!
Forholder meg saklig, med tro på bull-caset Selv om vi ikke fikk 1,2M solgte første måned da
+9328 fra i går:
Owners: 424,746 ± 19,223
Players in the last 2 weeks: 301,535 ± 16,200 (70.99%)
Players total: 414,269 ± 18,985 (97.53%)
Peak concurrent players yesterday: 17,948
YouTube stats: 3,908,987 views and 23,230 comments for videos uploaded last week, over 50 new videos uploaded yesterday
Playtime in the last 2 weeks: 19:12 (average) 07:55 (median)
Playtime total: 26:30 (average) 11:29 (median)
Er nok korreksjonen på den minusen vi så
Stemmer godt at salget ligger mellom 1-4k da. Som er helt innenfor
Jag tänker en del på det med salgstall och vilken inverkan det kommer ha på kursen. Efter att den brittiska rapporten har gått ut med mellan 460-500k verkar det som att folk förutsätter 500k sålda till q1.
Det är ju ett runt & fint tal så jag förstår att det är lockande att lägga sig på den nivån. Men; personligen så är jag lite orolig för hur kursen kommer påverkas om man lägger sig på den nedre delen av den skalan… Min magkänsla säger att mellan 460-480 kan man förvänta sig -jag tror inte vi ska över 500k.
Jag har försökt hitta “ny” data som kan underbygga diverse scenarier och hittade en graf som är ganska intressant:
Det som sticker ut här är att antalet spelare sista 2 veckorna har sjunkit ganska drastiskt. Det kan ju ändå vara så att spelet har fortsatt att sälja bra, men det krävs väldigt bra försäljning när den sammanlagda spelarbasen samtidigt sjunker.
Bara exempel på en av många ord runt försäljningen till CE:
Det skulle vara intressant att höra hur ni resonerar runt detta?