Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Jeg et også veldig optimistisk til salgstall, bare å akkumulere på dippene om dette holder seg. Spillet ligger allerede og vaker mellom 7-12 plass over et døgn over mest spilte på steam. Og da er plass 1 og 2 f2p som ikke kan sammenlignes.

Vi kan også konkludere med at spillet er perfekt priset og selger bra uten lanseringspris -20% etc.

Senere under steam salg med rabatt kan det selge enda mye mer.

12 Likes

Jeg er opptatt i dag, men kan ikke noen her sende en mail til den personen i tdn finans der man raskt viser til steamspy-tallene som er vår beste mulige estimeringsmetode på salg?

1 Like

og samtidig en større update fra den største og mest direkte konkurrent og hæftig rabat også.

1 Like

Bedre å få Schreiner til å slippe faktiske tall i en børsmelding.

Ellers vil de skrive 90k solgte?

2 Likes

För tidigt att släppa siffror nu, bättre att dem tar det vid en milstolpe på 500k eller 1miljon sålda, då jävlar :slight_smile:

3 Likes

@holmes

De fleste har fått med seg 90k på 2 døgn. Altså, VI vet det er mer, men hvit mann på 50 som skal kjøpe riggaksjer vet ikke dette. Han må få lov å vente til Q1 når de presenterer inntekter fra 2 mnd. salg. Lover deg aksjen er langt, langt over dagens nivå innen da… :slight_smile:

4 Likes

Greit for meg, kan tenke meg å øke litt her.

5 Likes

jeg tror ikke markedet forstaar hvor mye potensiale som er her og hvor godt dette faktisk selger. hvis steamspy lager 3 dager gjennomsnitt betyr det vel at dag en er lik 165k (0+0+165/3=55) dag to 215k (0+55+215/3=90) dag 3 ? (55+90+265/3=136) altsaa 165 solgt forste dag saa ca 50k dagen etter? og hvis det fortsetter slik bor vi se 136 paa steamspy inatt ( som da betyr 265k solgte) Jeg handler mer hvis den dupper idag :slight_smile: (endret)

1 Like

@KOE

Hvor hentet du dataen fra de første 10 dagene?

Jeg har brukt 371,136 dag 10 for det var ant owners før summer sale 2015 som begynte 10/11.juni. Snitt 37 000 ca salg. Så har jeg selv vektet mest til å begynne med og litt mindre mot slutten av de 10 dagene.

Dine tall så mer ut som at de var hentet direkte.

Grunnen til at modellen min øker litt utover dag 6-11 ca er pga det er basert på snitt av ark, rust og hurtworld og de to sistnevnte, spesielt hurtworld solgte mye mot dag 5-10 i forhold til 0-5.

MODELLEN HOLDER VANN! - - I går var dag 2 estimert til ca 102 000, nå har vi fasit 92 791 ± 10 552 Altså 103 343 - 82 239. Dvs at best case er litt lavere enn i går, men worst case er høyere! (var 75 000)

2 Likes

Tall ligger inne på https://steamdb.info/app/346110/graphs/

Hold musepekeren over på “players every day” så ser du nøyaktige tall/datoer. Men du ser kun “peaken” den dagen.

@Koe men players ever day =/= owners ?

I går var jo peak players 32 000 elns , men owners 55 +/- 10

Hvordan har du estimert “eiere”?

Fint at det selger, og det fortsetter noen en stund til vil jeg tro.
Men, dere som kan dette; for øyeblikket er FC priset til 10.000 nok per CE eier, hvor mye er det rimelig at kursen går før vi har solgt det tidoble?

Ok owners ja. Da må vi kjøre waybackmachine.org og legge inn linken til Ark.

Her finner du det:
http://web.archive.org/web/20150612234848/http://steamspy.com/app/346110

1 Like

nice takker!

edit - oppdaterer modellen!

lol EG LER - jeg har 85 000 est ila 2 dager, linken din har 86 000 - jeg er ikke så way off da!

(sjekk linken til koe @Evilfreud)

2 Likes

Selskapet er svært vanskelig å prissette nå, man må jo virkelig tro på Funcom 2.0 for å kjøpe, og at det ikke bare er at de plutselig hadde litt flaks og traff blink.

Jeg tenker at de har levert veldig bra i forhold til strategien og at de vil fortsette å overtreffe forventningene.

6 Likes

100 000 solgte a 29.99, minust 30% steam cut, ganger dollar kurs 8,2

Det blir ganske nøyaktig 17 millioner kroner!

MOAHHAHAHAH

2 Likes

Det er jo også solgt enedel av den utvida packen også irati , på 60ende plass i natt.

Vi holder koken!

Outselling ark med omlag 6 000 enheter, sum dag 1-2!

7 Likes

@KOE da har jeg oppdatert med tallene fra linken, grafen er ganske lik, men stigningen er litt annerledes. Skulle gjerne hatt tall for 11-25 juni også (summer sale) per dag, men har jeg estimert da.

Totalt kom jeg frem til at ila 30 dager, med lik snitt salg % per dag. Max 1,728,719 - Med 1,552,205 - Min 1,375,691

http://imgur.com/3O12R0K

NB - for at dette skal holde må selvfølgelig CE tracke like bra som det har gjort til nå. Holder denne oppdatert!

6 Likes