Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Mulig at det har med at de var tidlig ute i sjangeren. Ser jo Wow som fortsatt er ledende innen mmorpg. Har man først begynt å spille et spill innen en sjanger så holder man seg lettere til det.

Det var en veldig troverdig forklaring! Jeg tror at hvis de får spillet til å fungere like bra som innpakningen*, så kan det godt få salg for 2017 tilsvarende salget første uken. Da må de få PR-en for oppdateringene, steam-salg og xbox-launch til å flyte alt sammen.

*og med like bra, så mener jeg user reviews på noe sånt som 75% positive eller bedre. Jeg håper på at neste store game-update kan gjøre litt av jobben.

WoW var ikke tidlige ute i MMORPG-sjangeren. De redefinerte den. :wink:

Det er forsåvidt sant, men mmorpg etter wow ble jo nesten en ny sjanger. Så at de redefinerte den er jeg enig i. Sånn sett er jo rust og CE også i forskjellige ligaer da…

Har være borte fra Pc i noen dager, hvordan så det ut på Steamspy i går natt?

Det står Owners: 471,781 ± 19,593

Er nok litt lavt i forhold til hva som er reelt. Funcom meldte jo om over 480k solgte på mandag.

3 Likes

hvordan var dette i forhold til dagen før ?
på forhånd takk

Hvis du går inn på linken der så kan du se graf på høyre side :slight_smile:

3 Likes

Daily concurrent players viser en jevn nedgang? Er det ferre og ferre spillere så er jo ikke de så postitivt.Kan ikke se dette er nevnt.

Det er helt normalt, og vi er på vei ned mot normalen.

3 Likes

Når det er et spill i EA så er det begrenset med hva man kan gjøre. Mange kjøper det og tester det litt, noen spiller det mye og fortsetter å spille det. Utfra reviews på steam så sier jo de aller fleste at de synes spillet er bra og at det har potensiale. Mange vil komme tilbake å teste det så fort de ser at det kommer mer content som de kan teste ut. Overhode ikke noe uvanlig. Selv har jeg sikkert 10 EA spill på kontoen min, spiller de ikke hver dag akkurat, men det betyr ikke at jeg ikke kommer til å spille de i fremtiden. Veldig mange som henger seg altfor mye opp i hvor mange som er online til enhver tid. Det som er viktigst er salg og % som er positive, synd den ligger å vaker rett under 70%. Over 70% gir tommel opp.

3 Likes

Egentlig skammelig at CE har mixed reviews. Er det mest playable EA spiller på launch noensinne i denne sjangeren føler jeg. Nei, summer sale og en content patch, da snakker vi players.

5 Likes

Per 1. Mars har Funcom solgt ca. 500k kopier av CE.

Rundt september kommer Xbox release.

Hvis vi antar at det vil selges 300k kopier Xbox og PC kombinert fra september og ut 2017, trenger CE et salg på kun 1000 eksemplarer i snitt pr dag for å lande på rundt 1million solgte.

Dette høres jo veldig snaut ut?

Skulle vel kanskje tro at CE totalt i 2017 vil være nærmere 1,5-2 mill solgte ila 2017?

3 Likes

Eg trur som sagt vi knuser det.

Februar - crappy salgsmåned
Mange ventar med å kjøpe til det blir bedre
Mange kjøper ved steam summersale
Mange kjøper ved reklame/pr rundt ny biomes etc
Mange kjøper til jul
Mange kjøper i 2018 ved full release.

7 Likes

Takk. Jeg trengte den grafen der. : )

Har noen lagt merke til at spillet har gått fra 17 plass til 14 plass på salgslistene til steam?

2 Likes

Jepp! Det vil ta av her hvis de hadde klart å komme inn på topp ti igjen.

1 Like

Var på 13 i stad

2 Likes

Owners: 468,457 ± 19,120

Fortsetter å synke på steamspy. Så da håper jeg at folk skjønner at det er en veldig upålitelig kilde til salgstall.

1 Like

Steg 13k fra i går, +10-20% på totalen til enhver tid så får du riktige tall. Den rettes inn hver gang offisielle tall slippes. Også tilbake i tid.

1 Like

562k solgte på 20% :slight_smile: