Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Det tror jeg nok er litt optimistisk. Men si at vi har passert ca 500k solgte nå. Jeg vil tippe rangen 495-510.

Enig… Jeg tenkte selv et sted mellom 510k-520k pdd.

Er greit å ha i bakhodet at er man utenfor top 3 er salget nokså lavt. Utenfor top10 er det veldig lavt. Derfor vil man se at både top 3 og top10 oppnås rimelig fort når man deltar på sommersalget.

1 Like

Ja, viktig poeng med tanke på at steamspy fikser tallene tilbake i tid også. Da den viste 3XXk var vi på 480k, nå ble den jo rettet inn for noen dager siden til det. Så får vi heller bruke +10-20% om en ukes tid når tallene blir mer unøyaktige igjen :slight_smile:

1 Like

Den 37ende dagen ble Conan Exiles endelig forbigått med høyere omsetning for Ark i en time.

2 Likes

Hvor finner du denne informasjonen, @holmes?

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=252490,346110,440900&range=37

2 Likes

Sikkert fryktelig dumt spørsmål, men hvordan leser du den grafen? Hva er de forskjellige tallene?

Det er plassering på Steam basert på omsetning, nummer 1 omsetter mest osv

ah, makes sense. Begynte å lure om tallene til venstre var faktisk omsetning på noe vis, og da ville det jo ikke vært så positivt å være nærmere 0 enn de andre… :wink:

1 Like

Det har vært diskutert endel her, men hva tenker folk om at Funcom ikke klarer å få bedre user reviews for CE? Jeg leste igjennom dagens reviews og det var noe tekniske problemer og en god del klaging på PvP og PvE også (folk blokker av områder med murer du ikke kan angripe med bueskyttere på). Det så jo lenge ut som de skulle klare rundt 75%, men positiviteten har falt tilbake.

Det er derfor de skal legge til decay, mange som klager over dette

Dette er et spill som er tidlig i Early Access fasen. Det “skal” være feil og mangler i et sånt spill, at folk henger seg opp i det i reviews er usaklig av dem. Det passer bedre inn i forumet på steam. Vet ikke hvor mange som kommer til å endre reviewene sine selv om det de klager på blir fikset, men det er jo også mulig for Funcom å slette alt av reviews når de lanserer spillet.

Stort sett det meste jeg har sett av klaging er ting som vil bli fikset med patcher iløpet av kort tid tror jeg.

Ikke anbefalt
224.4 timer de siste to uker / 548.1 timer registrert
Publisert: 3. mar @ 10:07pm

EARLY ACCESS-ANMELDELSE
give them a few years

Sånne reviews skjønner ikke jeg. Han har spilt 550 timer også vil han ikke anbefale det til andre. Virker ikke så veldig misfornøyd akkurat…

1 Like

Funcom har vel sagt noe sånt som at de kommer til å holde tilbake på markedsføring inntil de har bikket over til “Mostly positive”, fra “Mixed”. Mao, det er høyst relevant hvor mange nye reviews som er positive. :slight_smile:

(Jeg satt å hørte på Streamen fra Funcom med et halvt øre, så fikk det ikke med meg, ble referert av et annen medlem tidligere, så fint om noen evt kan bekrefte/presisere utsagnet)

Det der tror jeg ikke stemmer. For Funcom har jo selv sagt at reviews ikke er noe de kan styre og at man må forvente en del “haters” osv. De har lang erfaring med hvordan de skal takle forum trolls osv. Men reviews er mixed blant mange av de toppselgende spillene bl.a. pga fans av konkurrerende spill osv. Derfor er ikke reviews noe som alltid betyr så mye. Det betyr vel aller mest for mindre studios som ikke har et merkenavn eller fans fra før.

Jeg sier ikke at det ikke vil være positivt om de bikker 70% positive, men jeg sier at det ikke er avgjørende for hvordan x-box lanseringen vil gå eller hvordan salget videre på Steam vil gå.

1 Like

Tenkte jeg skulle dobbeltsjekke det, men fant ikke noe. Har Funcom faktisk ikke tatt vare på presentasjonen?

Hvilken presentasjon?

Webinaret som de linket til her: http://www.funcom.com/investors/q4_results_presentation_delayed_from_2000_to_2030

Må nok litt mer content før det blir “Mostly positive”, men at folk som har skrevet negative reviews endrer de om de endrer mening hjelper jo også. Har vært inne og lest en del av dem og skrevet en liten kommentar på de mest idiotiske anmeldelsene…