Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Det er derfor jeg mener at steam listene er helt feile

Steamspy er alt for usikkert til å brukes på den måten for å se daglig salg

Husk at Steam er faktisk valgresultat og steamspy er gallup.

3 Likes

Vil vel tro at steam sine offisielle lister er mer pålitelige enn uoffisielle steamspy…

2 Likes

Det har du mulig rett i

Ja det er det jeg mener at steamspy er veldig offline

1 Like

Oi CE har blitt sykt billig :blush:

1 Like
2 Likes

G2A omgår vel region locken på en eller annen måte slik jeg har forstått det? Så de kan selge spill fra der de selges billigst i verden til hele verden?

1 Like

Jens (CM Conan Exiles) har laget en Tumblr som viser noen metoder de benytter for å få tak i disse nøklene.

5 Likes

G2A er stjålne nøkler, review nøkler eller nøkler på annen måte som man har fått fatt i. Pris nivået der reflekterer ikke normal pris i markedet.

Jens-Erik på kveldens stream fra PAX: “Yeah, so we sold 500.000 copies the first month”

21 Likes

Etter å ha vært muggen en god stund begynner steamspy å fungere igjen

Owners: 485,638 ± 19,418

Personlig tror jeg vi ligger rundt 500-510k. Og da er Steamspy marginalt innenfor akseptabelt avik. Uansett så ser vi en stigende trend og så lenge denne forsetter er det bra.

7 Likes

Den har nok ikke vært så¨muggen, tror heller salget har vært veldig lavt og at det er riktig som sergey selv sa, innenfor margin of error eller nærme nok.

Sa ikke Funcom at de hadde solgt 500k den første måneden på PAX streamen i går?

2 Likes

Ja, men estimatene burde i snitt ligge sentrert rundt faktisk salg. Nå ligger faktisk salg hele tiden helt i toppen på intervallet eller noe over

Steamspy viser fortsatt lavere tall enn det som stod 27 Februar som er ca 2 uker siden. Er ikke overbevist om at problemene er løst.

Såvidt jeg har fått med meg, så er dette saken: Litt før 27. februar så oppstod det en feil i datainnsamlingen til Steamspy, så tallene rundt der ble manuelt justert. Det vi har sett i ettertid er de normale, ujusterte tallene til Steamspy. Disse har et utregnet statistisk avvik, men det hadde bare stemt hvis algoritmen var perfekt. Det er den ikke. Avviket som jeg har sett er på ca -10%.

Mao, når Steamspy viser Owners: 485,638 ± 19,418, så er det riktige tallet 533.000 ± 19,418.

Nå er jeg langt fra “sikker” på -10% avviket og det er veldig vanskelig å anslå hvor mye som faktisk selges nå når CE ligger på 11-25 plass på bestselgerlisten på Steam.

Man kan kanskje ta snittet av salget på Steam den siste uken iflg Steamspy? Det har gått fra 464 til 485 tusen, så 21.000 kopier på en uke. Det er to uker siden vi fikk 480.000 fra Funcom, så 2x21000 = 42000 +480.000 = 522.000 kopier.

Google trenden til CE ser relativt flat ut den siste uken, men den har stabilisert seg på et relativt lavt nivå. Det er laaaaangt opp til ARK for å si det sånn. PS: har både ARK og Rust har video game - taggen på søket som begrenser treffet noe, mens det ikke er mulig for CE enda, så ikke helt epler-til-epler sammenligning.


. https://trends.google.com/trends/explore?date=today%203-m&q=conan%20exiles,%2Fm%2F0zm_2_r,%2Fm%2F013c9xk7

5 Likes

Synes dette er godkjent jeg.

Conan vs For Honor

7 Likes

Den algoritmen er litt feil, tviler på at interessen for spillet var så stor i 2004.

Jepp, men hvis du trekker fra “baselinen” for ARK, så er utviklingen for ARK samme hva noe helt annet enn for CE. Tviler på at søketrafikken for Noas Ark har tatt seg opp så mye siden 2015. :smiley:

1 Like