Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Er det der salg av For Honor (Plassering på salgslista til Steam?

Hvis så er det missvisende, fordi For Honor aktiveres på uplay. Jeg kjøpte via greenmangaming og aktiverte via Uplay. Ingenting via steam.

1 Like

Dette viser bare steam ikke alle solgte bokser eller andre plattformer

Best friends

10 Likes

Uvist kvifor dei første månadane manglar her, men uansett. Du forstår poenget :slight_smile:
@Christian

1 Like

TAKK. Har lett i årevis og 100 googlesøk etter den den der :innocent:

eg tek kun 280,- i timen for google-kurs. Og det er utan MVA :slight_smile:

“steam sales by month 2016” Google bildesøk.

2 Likes

Haha bildesøk ja… ikke dumt :unamused:

Jepp, men du må jo også ta med at de gode månedene faller sammen med når de store selskapene slipper spillene sine. Det blir litt som boligmarkedet, bare mer ekstremt.

Eg tenker at dei slepper spilla på den tida pga bra salg. Ellers ville dei ha gjordt det i måneder med mindre konkurrans, som Ce gjorde?

Men såklart er det sammenhenger

Joda, kaka er vesentlig større, men det er noen store som tar relativt store deler av den kaka. Hadde jo vært fint om CE klarte å være en av dem :slight_smile:

1 Like

En del kødd med CE på førsta, det visste Funcom. Vil ikke ha for mange utålmodige spillere da. Fint å slippe CE i en laber steam måned. De fikk ganske mange mer spellere enn forventa, uansett. Så pusser dem, hører på folket, justerer og ordner, så slipper de oppdatering og kanskje noe rabatt i en mye bedre salgsmåned. Baddabimbaddaboooooooooooooom. Funcom 2.0 - making it rain

2 Likes

Nettopp. Bedre å få inn flere når de har fixa litt.

Får nok opp denne reklamen fordi jeg har spilt og snakket mye om Conan Exiles, men allikevel gøy å se som reklame på Reddit :slight_smile:

2 Likes

Steamspy må jo være litt ut å kjøre nå. Den sier maks 500k solgte. Jeg tror vi er noen tusen over det?

Steamspy er ikke til å stole på daglig, men blir vel mer riktig over tid

Steamspy viser trend, ikke nøyaktig tall. Konsensus blant insiderene er 510-520k solgte ish.

1 Like

Og hvis 515k solgte er riktig nå er relativ-avviket på siste datapunkt og 515k solgte på ca 7%. Så feilen er ikke så stor i prosent. Steamspy har underestimert det reelle salget fra dag en. Bommer steamspy med 15-20% blir de ekte salgs-talla enda bedre.

Yup, er bare å ta Steamspy tallene for et underestimat og gå utifra at vi kommer til å ligge +10-20% når Funcom slipper tall neste gang. Når det er sagt er Steamspy fint for å se trendene i det store bildet. Vi har god fart på salget fortsatt :slight_smile:

Steamspy ligger ca 7% bak. Som sergej sa det er innenfor. Greit å ikke overdrive heller :wink:

1 Like

God fart på salget er vel litt å ta i :wink:
Må bla til neste side nå på global top sellers.