Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CondAlign

Avklaring rundt evt salg i slutten av mai har blitt sagt. Ikke god nok kjennskap til å vite om dette er noe noen vil bla opp for eller om det er konkurrenter som er omtrent like bra allerede

Hva blir det til her ang salg og behov for penger?

Disse NTG selskapene er flinke på LinkedIn (tenker da på cnano og condalign).
Dem har fantastiske produkter, helt i verdenstoppen, men dessverre ingen som vil kjøpe det beste produktet i markedet :joy:

Er vel enten konkurs eller solgt ilp av juni CondAlign.

Komisk at noen har lagt ut en salgsordre på 10 aksjer á kr 0,01. :joy:

Ihht den ekstraordinære GF som var 10 mars ville de ha nok cash til begynnelsen av juni 2025 med tanke på cash burn.

Vi er nå medio juni…så forventer at det kommer noe fra CondAlign ilp av et par uker nå.

Enten konkurs… eller så er CondAlign solgt til et større selskap.

Vi er på overtid… så jeg håper virkelig ballen går i mål.

1 Like

De driver nok og dealer frem og tilbake.
Håper det er en budkrig
og håper ikke summen blir altfor lav

Får håpe de ender opp med å levere in the end på CondAlign …sur artikkel i FA i dag (har ikke betalingsversjon) Forventer å få endelig avklaring her ilp av kort tid. Solgt eller konkurs.

Rune Rinnan og Haakon Sæter investerte: Nå er verdiene nesten borte

110 millioner kroner er tapt, og over 200 millioner kroner i verdier er forsvunnet fra Rune Rinnans teknologi-håp CondAlign, som Haakon Sæter …

Skikkelig uflaks med timingen
Så tørt dette kapitalmarkedet er nå så er det ikke lett å den prisen man ønsker.
Uten sammenligning forøvrig ble vel hele TietoEVRY Tech services solgt for 300 mill euro. Da de startet prosessen så de for seg 1 milliard euro

Da var vi i juli og fortsatt ingen avklaring. Nå er jo kassa tom hvis det de har meldt tidligere stemmer.

En potensiell oppkjøper kan jo bare vente ut en konkurs og kjøpe boet🤪

De er i hvertfall helt klart i en avklaringsprosess
Den ellers særdeles imøtekommende ledelsen kan ikke prate nå
Får håpe det ikke er dårlig nytt på vei

Ut fra tidligere info så er de nå tom for penger. De kunne vel dra den ut juni ift cash.

Så for meg så fremstår det som de er i forhandlinger/dialog med noen ift oppkjøp. Håper det kommer noe gode news her… men er forberedt på å ha tapt alt…

Hva er deres tanker om e-posten fra Andre Jensen?

At de jobber på spreng og håper

Hvis man ikke kjøper pref aksjer nå så forsvarer man ikke eierandelen sin
De nye pref aksjene tar helt over og de gamle blir verdiløse
Rune Rinnans verk med pref aksjer er en tragedie.

De ordinære aksjene nullstilles til kr 1 uavhengig av om noen har 100 aksjer eller 100 000.
Skjønte jeg riktig?
Men jeg finner ikke noe om hva som skjer med preferanseaksjer?

Konspiratorisk tankegang tilsier at Rune Rinnan satser på at mange retail med preferanseaksjer lar være å bli med på denne emisjonen. Da vil han få en stor andel av denne emisjonen. Det sier meg at de har en seriøs kjøper på gang og Rune Rinnan prøver nå å ta mesteparten av kaken.

For å bli med videre, må du overføre alle dine aksjer (både ordinære og preferanse) i CondAlign AS til CondAlign Holding AS for 1 krone .

Du får eierskap i Holding kun hvis du investerer nytt beløp (f.eks. 100 000 kr gir 10 000 aksjer à 10 kr).

Preferanseaksjer behandles likt som ordinære – ingen særfordeler videreføres .

CondAlign Holding skal eie >90 % av CondAlign AS, og håper på videre salg.

Jeg leser informasjonen slik at den som tegner seg i Condalign Holding må overføre sine ordinære aksjer, -men ikke preferanseaksjene.

Preferanseaksjene blir upåvirket. De som pt har et konvertibelt lån til Condalign vil imidlertid få sitt lån konvertert til preferanseaksjer. Det er NTG sin avtale med Condalign som utløser denne tvungne konverteringen. Har ikke sjekket, men er nok tatt høyde for i låneavtalen.

For å forsvare min eierandel i selskapet er jeg tvunget til å kjøpe pref aksjer i denne emisjonen. De gamle pref aksjene blir verdiløse nå med alle de nye. Slik skal de sikre at de får med mange nok.

Noen som vet hva man må inn med for å forsvare sine % vise del? Hvis man f.eks hadd 1% av aksjene i CondAlign, hvor mye må man kjøpe i CondAlign Holding for å eie 1% der?