Takk for informativt svar. Prøver å få ordentlig kontroll på caset. Vet ikke hva jeg forventer i Q3, men inntekter fra DP kommer altså ikke før 2021? Synes caset ser bunnsolid ut. Er dette med X-ray sales noe nytt forresten? Ser det var voldsom økning i Q2. Har kjøpt en del aksjer og vurderer å kjøpe meg opp ytterligere. Synes caset har mange av de samme likhetstrekkene som Photocure som er min største posisjon.
Bare hyggelig - som jeg skrev er det mange som kan mye mer om COV enn meg. Palm har gitt uttrykk for at inntektene fra DP kommer i 2021. Når det gjelder de andre spørsmålene dine, bør du lese de siste Q rapportene - og den siste analysen fra Sparebank 1 markets synes jeg er grundig og informativ.
Inntjening og vekst er ifølge kilder som SWS og Marketscreener anslått en kraftig stigning fra 2022-2023. Prisingen av selskapet (og kursen) vil uten tvil ta høyde for dette, spørsmålet er bare når. Ser vi på selskap som feks Aker Offshore Wind er det allerede i ferd med å prises en en fremtidig høy inntjening og vekst, berettiget naturlig nok. Ingen kan med sikkerhet vite når dette skjer for COV, men når flere oppdateringer fra selskapet kommer, spesielt på DP-området, tror jeg det blir en spennende reise. Sitter samtidig med en følelse av at hele eller deler av COV fort er en oppkjøpskandidat for større selskap. Strategisk vil det lurt å kjøpe et selskap før inntjeningen slår inn for fullt, gitt at investorene er overbevist om at selskapets teknologi har en plass i fremtiden. Jeg tror markedet nå venter på noe mer konkret rundt guiding, enn at det blir et «billion dollar market».
Her er du Bare Muligheter inne på noe helt sentralt - og som etter mitt syn gjør COV til en meget attraktiv investeringen (stort potensiale/relativt liten risiko). Desto mer jeg leser om selskapet, DP markedet og fremtidsutsiktene til selskapet, analyser til meglerhusene mv virker det som at svært lite av potensialet som ligger i DP markedet er tatt hensyn til i dagens aksjekurs. På et eller annet tidspunkt vil markedet ta inn over seg dette potensialet - om det skjer i morgen eller 2021 vet jeg ikke (annet enn at det vil inntreffe lenge før inntektene rent faktisk kommer) - forhåpentligvis skjer det når det blir gitt mer konkret informasjon til markedet (størrelsen på kontraktene/nye produkter/inntektspotensialet) - samtidig tilsier dette at selv om COV ikke skulle oppnå noen suksess, vil det ikke ha en veldig stor negativ effekt på dagens kurs. Du har mange andre selskaper som tilnærmet kun er priset på luft og kjærlighet - hvor fremtidige inntekter kommer først om mange år, og som fortsatt går med store underskudd og lever på emisjoner (se f.eks NEL)
Det du skriver om oppkjøpskandidat støtter jeg fulgt ut - har mange eksempler på “mindre” grunderbedrifter som har utviklet unike immaterielle verdier/eiendeler som har blitt kjøpt opp av større selskaper. Du finner ikke mange andre selskaper som har forsket og bygget opp grunnforskning i 35 år…
Jeg begynner å forstå mer og mer hvorfor meglerhusene anser COV til å være et av IT selskapene med størst oppside😀
ContextVision - Invitation to company presentation
Fra dagens børsmelding:
“We are very proud of Context Visions developments during 2020 and look forward to sharing an update of the major achievements.”
Det blir spennende torsdag!
Da er jeg happy med konsolideringen COV har hatt siden 24.200 og kjøpte ytterligere litt på 21.65 idag. Nådde mitt mål om minimum 22 og var faktisk helt nede på 21.500. Godt nok og veldig sunt. Mulig et surt børsklima kan påvirke dette negativt men synes uansett dette var riktig tid å tenke bunn og mulig vending opp.
Blir en spennende presentasjon! Fanget tilfeldigvis opp denne i dag, skal være et nytt digitalt røntgenapparat fra Skanova, med “bulit in” Contextvision. Hjelp meg gjerne her, men kan det være at produktet benytter COV sin teknologi? :
Jepp, det er det! GOPview XR2
Well spotted, BareMuligheter!
Veldig bra BareMuligheter - blir spennende på torsdag, lurer på hva de vil presentere her ettersom Q2 ble presentert i aug og det er ikke lenge til Q3 rapporten kommer i oktober. Hva er det som ikke kan vente til Q3 presentasjonen…?
Synes også det her er litt merkelig. Når de allerede har en webcast presentasjon av Q2 ute, hvorfor kalles den her også for Q2 presentasjon? Kommer nok sannsynligvis noen spennende nyheter her ja!
Blir spennende ja, noen som aner hvorfor ikke meldingen kommer på nordnet?
Noen som har en ide hva meldingen kna være? Må jo bli bra etter en slik melding ellers mister de vel en del troverdighet til neste gang?
Ja - kan ikke se noen annen grunn til at de har en slik presentasjon så tett på Q3. Hva er det de ikke kan vente med til oktober…? Virker av børsmeldingen at selskapet er veldig fornøyd med utviklingen i 2020… Gleder meg til torsdag!
Tipper det er en standard selskaps-presentasjon med litt snacks. Ser at Norne securities er de som skal holde presentasjonen. Noen som vet om de har kursmål på COV per nå?
Er vel CEO og CFO som holder presentasjonen? Kanskje Norne hoster den. Hvis de skal ha en standard selskapspresentasjon hadde de vel ikke innkalt til Q2/h2 pres? Det virker ihvertfall som de vil presentere progresjon på arbeidet de har holdt på med.
Slik leser jeg også pressemeldingen i dag!
“and look forward to sharing an update of the major achievements.”
Ja dere er nok inne på noe der gutter! Spennende blir det hvertfall. Får håpe Norne kommer med oppdatert kursmål hvor de legger inn noen ekstra kroner for potensialet i DP. Fremtiden ser lys ut
Jeg forstår det også slik Secundum at dette ikke er en vanlig selskapspresentasjon. Samtidig - dersom en også skal gi en tradisjonell oppdatering av progresjon, hvorfor kan de ikke gjøre det på Q3 presentasjonen?
Oppfatter at en her vil gi en oppdateringer av de største “achievements” - som en mener det er viktig for matkedet å være kjent med nå (kan ikke vente til Q3) - og jeg likte særlig denne delen av børsmeldingen;
“We are very proud of Context Vision’s developments during 2020 and look forward to sharing an update of the major achievements.”
Mener Norne økte kursmålet til kr 26 rett etter Q2 - Sparebank 1 har kr 35 (men mener DP i seg selv er verdt kr 30…og MI kr 20).