Enig. Merkelig å ha slik ordlyd, og «hastverk» hvis ikke.
Oppkjøp ti 100kr/aksje?(tror ikke det selv, bare håp)
Må vel være stort iallefall
Trenger COV penger?
Klokkeklar touch på MA100 idag. Så er spørsmålet om vi skal bounce litt mellom MA100 og MA50 noen dager eller om vi bryter ut i en eller annen retning. Åpent men samtidig pent (for de som er long).
Hva tror du?
Fra Q2-rapporten:
“Sales in the second quarter ended at 20.1 MSEK. Combined with a strong Q1, sales for the first six months of the fiscal year
ended at 49.2 MSEK, an increase of 11.3% compared to the first HY 2019. EBITDA reached 17.6 MSEK and cash position
end of June was 45.2 MSEK.”
Kontantbeholdningen ved Q1 var 33 millioner.
De har økt kontantbeholdningen med 12 mill. fra Q1 til Q2.
Kommer an på hvilke kostnader de får i forbindelse med å rulle ut DP vil jeg anta, samt videreutvikling av produktportefølje.
Fra ca 15min:
Edit: man kan jo alltids undre hvorfor man kjører slike events. Mulig det kun er en aksjonærvennlig og verdiskapende seanse, hvor de ønsker å bevisstgjøre markedet på potensialet. Det er også mulig de ser behov for å hente penger.
Jeg vet ikke, men kan ikke avskrive det ref videolinken over.
Om de har gode planer og ser nye muligheter som evt krever mer kapital kan det også godt være kursdrivende. Det blir interessant å se hva torsdagens presentasjon bringer!
Veldig bra at du løfter frem denne presentasjonen, Hypergris. Her gis en god innføring i hvem er COV og hva de driver med - alle som ikke har sett den bør se hele presentasjonen.
Dersom COV ønsker å hente penger, må det være fordi det er meget gode forretningsmessige grunner til det. En må ikke glemme at styremedlemmene eier over 50 % av aksjene, og topp 20 ca 85 %. Selskapet har frem til nå tatt alle løpende kostnader (FOU mv) over driften, bl. a 100 mill FOU kostnader i tilknytning til DP har blitt fradragsført. Videre tjener COV penger, og inntektene fra DP vil snart komme - så jeg har vanskeligheter med å skjønne hvorfor COV trenger å hente inn penger NÅ? Husk at den største aksjonæren (som sitter i styret) relativt nylig - og etter presentasjonen Hypergris viser til - valgte å kjøpe aksjer i markedet. Om selskapet hadde behov for å hente penger, hvorfor ikke vente med å skaffe seg aksjer i emisjonen? Uansett - basert på det jeg har nevnt ift eierskapet og at styremedlemmene eier over 50 %, er jeg sikker på at dersom COV til formodning skulle hrnte inn penger vil det nettopp være fordi det er til det beste for aksjonærene (selskapet). Det er i alle fall ikke snakk om noen kriseemisjon.
Når man snakker om emisjoner så er det noe som trekker oppmerksomhet og bringer ett selskap frem i lyset. Se bare på NEL og nå senest PHO. Utvanning og kursoppgang.
Wild guess, tipper de skal melde om ordre innen DP, og at det kommer børsmelding før presentasjonen skal holdes. Ville vel vært unaturlig å gi børssensitiv informasjon i presentasjonen uten å ha børsmeldt først.
Som noen har vært inne på tror jeg vi vil se et oppdatert kursmål fra Norne etter presentasjoen. Ikke at kursmål betyr all verdens, men det vil nok både være positivt for kursutviklingen og interessen rundt selskapet.
Ser det er lagt inn en veldig stor ordre i COV nå. Spennende dager i vente! Er nok bare å kaste seg på toget
Som sagt stiller jeg spørsmål vet hvorfor det er så viktig å gi denne oppdateringen om de såkalte “major achievements” nå, rett før Q3… Jeg vil ikke utelukke det du skriver - men personlig er jeg tvilende til at det kommer en børsmelding om ordre innen DP før torsdagen - men at det vil komme flere spennede børsmeldinger relatert til DP i løpet av relativt kort tid er jeg overbevist om, kanskje vi får en pekepinn om når på torsdag? Vi får se.
Det er vel viktig å gi denne oppdateringen nettopp fordi de har noe viktig å meddele? De har jo ikke en slik oppdatering hvis ikke. Penger trenger de ikke. Basert på ordlyden i meldingen tror jeg vi får positive nyheter på torsdag.
Jeg tenker også i samme retning - og ordlyden i børsmeldingen, tidspunktet for oppdateringen (rett for presentasjon av Q3) gjør meg optimistisk og tilsier at en kan forvente noe mer enn en vanlig selskapspresentasjon. Husk også at det ikke er lenge siden (rett etter Q2) at to av innsiderne kjøpte aksjer…
Tok posisjon i går, ordlyden fra meldingen tolker jeg som ganske bull!
Hyggelig Andre10K. Du er nok ikke den siste som slenger deg med i dette fantastiske selskapet
I like what I see…! Sammenlagt med infoen om selskapspresentasjon så underbygger det videre positiv utvikling tilbake mot gamle høyder. Avslutning over 24 og helst forrige topp på 24.20 er det jeg primært ser etter så må den bekrefte med å holde dette nivået.
Den positive trenden er tilbake - og kjøperne er nå mye oftere nødt til å gå opp til salgskurs får å få kjøpt aksjer (selgerne er jevnt over mye mer disiplinert/tålmodig). Ser mange likhetstrekk med sist gang vi fikk ATH, og jeg venter fortsatt på “den utløsende faktoren” for å oppleve et nytt rykk (forbi ATH). Kommer det mer informasjon i morgen om potensialet som ligger i DP, at COV er i rute ift lansering av nye produkter/utrulling/kontrakter og at inntektene er snart på vei inn - kan det bli veldig hyggelig fremover. Jeg forventer ellers ikke at det skal komme så mye nytt i morgen - men basert på dagens kurs ( svært lite av DP er bakt inn) , holder det etter mitt syn at markedet for en bekreftese på at alt er i rute, og at forutsetningene lagt til grunn for de høye kursmålene stemmer, for at vi vil få en fin kursstigning.
Drøy time igjen til presentasjonen, utifra kursen så forventes ikke stort her fra markedet. Spent på hva de faktisk ønsker å formidle her.