Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Tror mange er avventende, tror mange lurer hvorfor de ikke kunne vente til Q3, men blir spennende å se :crossed_fingers:

Enig at basert på kursutviklingen er forventningene lave. Etter mitt syn er det mye bedre at forventningene er lave - da er sannsynligheten større for positiv kursutviklingen fremover (dersom vi nå får bekreftelse på at alt går som planlagt - og at det kommer positive uttalelser om fremtiden), og mye mindre risiko for kursfall.

1 Like

Korriger meg gjerne om jeg har misforstått, men er ikke dette en “ordinær” selskaps presentasjon i regi av Norne Sec?
I såfall vil jeg tro at det i beste fall kommer bekreftelser på at dem er i rute og lite revolusjonerende nytt.
Uansett, for de som ikke har meldt seg på og leste at frist for påmelding var den 23.sept., så kan man fortsatt melde seg på session.

Det er vel denne meldingen folk henger seg opp i?

1 Like

At dette ikke kan vente til q3 er ganske bull i mine øyne

1 Like

Ja, helt klart.
Men den forteller ikke at det skal komme noe nyheter, men mer at de er svært tilfreds med hva dem har oppnådd sålangt i 2020. De ønsker å gi en oppdatering og det i seg selv er selvsagt ikke negativt.

2 Likes

Det må selvsagt ikke komme noen ekstraordinære nyheter, men de skal presentere utviklingen i 2020 som du sier. Det er en liten stund siden Q2 ble presentert, kan ha skjedd noe siden da :slight_smile:

1 Like

Sitter forøvrig på jobb, så hvis noen kan summere presentasjonen her så hadde det vært gull!

1 Like

De skulle testet programvaren i forkant av presentasjonen… :stuck_out_tongue:

Error-44?:sweat_smile:

Huff så kjedelig dette var. I tillegg hører jeg bare “Tenk langsiktig , store inntekter mot slutten av 2021, masse usikkerhet pga COVID”. I tillegg temmelig monoton presentasjon. Huffameg…

EDIT: Skjønner godt at markedet selger på denne presentasjonen.

Det ble såpass ja …

Ja, denne presentasjonen kunne dem nok med fordel kuttet.

Hva er baktanken med denne presentasjonen da mon tro? Neddemping av forventninger Q3?

Hvis man leser det over her, så kan det virker sånn.

Ja det ble min tanke her også. Jeg tenkte umiddelbart en dårlig skjult PW. Og når de skal snakke til investorer så snakker de dessverre litt for mye som teknologiske nerder… Dempe forventninger, dette er utrolig komplekst osv. Investorer liker ikke å høre om dette…

Jeg spurte:

Kommer det børsmelding ved kontraktinngåelse med DP? Må kontraktsinngåelser være av en viss størrelse for å kunne bli børsmeldt?

Svaret er ja, ved større kontrakter som kan ha påvirkning på kursutviklingen.

Vanskelig å si hva poenget med denne presentasjonen var, men de hadde hvertfall ikke til hensikt å prate opp forventningene.
Min tanke ved å se presentasjonen var om mulig å investere i selskapet.
Men, selv om selskapet tjener greit med penger idag og har en ok finansiell posisjon virker det på meg som ytterligere inntektsvekst ligger et godt stykke fram i tid.
Virker som selskapet er mer påvirket av Covid 19 enn hva som er godt. I tillegg skal man heller ikke undervurdere konkurranse situasjonen som dem er ganske åpne på.
Et annen men ikke uvesentlig moment er at aksjen har steget ganske betydelig det siste halvåret til tross for at den har falt noe tilbake den siste tiden.

I tillegg, selv om dette var en digital presentasjon, noe av det dårligste jeg noengang har sett og jeg har sett endel.

Ja det var faktisk både kjedelig og elendig eksekvert. Ekstra pinlig når de beskriver seg som et tek-selskap også…

Vurderer sterkt å kraftig redusere min posisjon basert på denne presentasjonen.

TA-messig har vi nå nesten mistet 10% på dette og snuser på MA100. Kan bli spennende om vi nå bouncer eller skal nedover igjen. Sentimentet ble mye mørkere hos meg og vil tro andre som så dette tenker tilsvarende: “Why should I Invest here now?”

Merkelig å invitere til selskapspresentasjon hvor de snakker ned kursen mtp. innsidekjøpene som ble gjort for ikke lenge siden. Er nok et solid long case, men krever litt tålmodighet.