Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Ja, det var ikke den riktige “sjvungen” over dette, ble overrasket.
Men, da slipper jeg å reflektere mer over det hvertfall.

Fikk 10k på 21.50. Firmaet er bunnsolid med god likviditet, uten gjeld og med fremtidens teknologi. Bunn ærlige kan man konstatere at ledelsen er etter presentasjonen. Da kommer det ikke plutselige negative overraskelser som man kan oppleve i andre case. Usikkerheten er minimalisert. Og de tjener penger…

2 Likes

Helt enig i at de virket å prate ærlig.
Samtidig har aksjen doblet seg på kort tid og de er ganske tydelige på at man ikke kan forvente særskilte inntekter fra digital patologi før tidligst i H2 2021.
Om de opprettholder inntektene fra H1 så vil resultatet bli greit for 2020, men skinner det ikke litt gjennom at utviklingen fra q2 kan fortsette inn nå i H2?
I tillegg frykter jeg mest konkurransesituasjonen, han mener at 20% kan være innen rekkevidde, men her kan man risikere at konkurrenter skvetter opp som paddehatter tenker jeg.
Uansett, lykke til.
Mitt siste ord på COV tråd på lenge.

Kan være ærlig på lang sikt og helt enig i at jeg liker ærlige og edruelige selskapsledere bedre enn hypete Costa-aktige ledere - men som jeg har skrevet tidligere så gikk jeg inn i COV mest pga “hype” og ikke for å sitte her i mange år… :slight_smile: Så les mine innlegg med det i bakhodet. På kort til mellomlang sikt opplever jeg COV som litt “dødt” for nye investorer - gitt at det ikke dukker opp noen veldig bra overraskelser selvsagt. Det vet man aldri…

Nå har analytikere gjort sin analyse og definert legacy teknologi til å være verdt 19 NOK per aksje.
Så da er vel tallene allerede regnet på, og nedsiden minimal selv om traderne håpte på nye nytt. :slight_smile:
Tar gjerne i mot flere aksjer jeg.

Jeg har forståelse for at flere ble skuffet etter dagens presentasjon, særlig de som har et kortsiktig perspektiv, tatt i betraktning at det kom frem lite nytt. Det er alltids bra med “reklame”, men når vi snart nærmer oss Q3 skjønner jeg ikke helt hvorfor de ikke kunne ventet.

Hvis jeg skal trekke frem noe positivt, var det bra å få bekreftet at de påregner å lande flere avtaler i år og at en faktisk ser for seg noe inntekt fra DP allerede i år (men at de største inntektene kommer i 2021), at de starter på innhøstingsfasen (mesteparten av kostnadene er allerede tatt), ser for seg en mye høyere markedsandel enn SP1 har lagt til grunn i sine analyser. Jeg har et lengre perspektiv, og har blitt enda mer trygg på min investering i COV etter dagens presentasjon - men som sagt, det var ingenting i dagens presentasjon som en ikke kunne ventet med til Q3.

2 Likes

Analytikerne har gjort sin beregning. Selv om man får litt volatilitet etter presentasjoner som i dag. Tradere som gikk inn i aksjen før presentasjon, skal ut da det ikke kom noe vesentlig nytt.

Ingenting fundamentalt endret - solid selskap som kommer til å få solid vekst.
Slik jeg forsto det så er selskapet i rute, og CEO mener markedet har større potensial enn tidligere guidet.

Poster dette på nytt fra sparebanken sin analyse:

“Digital Pathology is worth +NOK30 per share on top of ~NOK20 in value on Medical Imaging, which would represent 100% upside from current level. We believe COV will continue to build brick by brick and we see shareholder remuneration through a combination of sales growth, margin expansion in medical Imaging and gradual de-risking and value creation from near term product installation in Digital Pathology.”

Legacy er priset til 20 NOK - her får man DP gratis… :slight_smile:

Ikke ofte man finner aksjer hvor nesten ingenting av distruptor teknologien enda er priset inn… Vi snakker ikke 5 år, vi snakker 1 år og avtaler allerede på plass! :firecracker:

100% oppside i analysen til Sparebanken. Crazy!

2 Likes

Har ikke hørt webinaret selv, men etter det jeg forstår virker det som de bare burde formulert seg bedre, droppet “major achivements” litt lett å å tro det kommer noe nytt. Forstår at de vil ha ekstra oppmerksomhet, håper de kanskje får det… Mulig det på lenger sikt var bedre reklame en vi tror. Lett å bli sur etter å ha blitt lurt til å tro det skulle komme noe stort, men tror ikke det var hensikten. Alle gjør tabber, men tror ikke at det er en tabbe å ha aksjer i Contextvision. Veldig viktig teknologi som er ekstremt spennende med stort økonomisk potensial!

Hadde jo vært kjekt med ett kursmål fra norne også😅

Slik jeg forsto det, så formulerer de seg veldig ærlig og direkte. Ingen sandslott de bygger her.
“Major achievements”, kan jo tolkes hvordan man vil. De var fornøyd med året som helhet, og virket ikke negative i det heletatt spør du meg.

Når sant skal sies, så er jo digital patologi og deres løsning - som de allerede har gjort avtaler på bla.a i USA (relativt nytt marked for de) en sinnsyk achievement! Dette er et nytt marked, og de gjør allerede avtaler… Hvis ikke det er major achievement så vet ikke jeg.

1 Like

ContextVision - Company presentation held at shareholder Webinar

Jeg har ikke fulgt selskapet tettere enn via bekjente som sitter i selskapet.
Men, det jeg skjønte fort idag var at Covid 19 vanskeliggjør driften i relativt stor grad for tiden. I tillegg kan man ikke forvente seg inntekter fra DP i større grad før H2 2021.
Når man da vet at q2 skuffet markedet kan man lett tenke seg til at det også vil barbere noe inntekter de kommende kvartalene også.
“Oppegående” investorer har pratet om NOK 40 i kurs innen august og 80 innen nyttår. Det blir helt på trynet i mitt hode, realismen erstatter euforien som noen få har klart å skape og sånn er det bare.
De er veldig tydelige på at konkurransen blir mellom dem og en håndfull andre selskaper hvor man ser 20% markedsandel som oppnåelig, men det er selvsagt en ambisjon dem har og som dem skal strekke seg etter.

2 Likes

Helt sant, men tror folk mistolket det til at det skulle komme noe nytt, er enig i at DP er stort som bare det!

Enig i at det hele kan dra ut litt og at vi kanskje bør se litt lenger høy inntekt… Men om de da oppnår 20% av markedet til DP som jeg har forstått kan ha potensial på 144milliarder på få år burde vi kunne prise inn litt mer forventinger tenker jeg… 20% blir plutselig mange milliarder… Om markedet blir 144mrd tilsvarer det. 28,8mrd…
Det er selvfølgelig spekulasjoner… Men hvilken aksje på børsen har ikke priset inn ville potensial?
Jeg har iallefall troen og ser for meg fine år fremover :blush: (kan godt hende jeg er ute å kjører, men det var mine tanker​:sweat_smile:)

1 Like

Kjenner ikke tallet for totalmarkedet, men det er viktig å huske på at om så skjer så er ikke dette en av/på bryter, altså fra 0 til 20% med et trykk.
Det er mye arbeid og ressurser som skal legges ned i åresvis.
Uansett hvor fantastisk produktet er tar det ekstremt med tid.

1 Like

Anbefaler deg å lese analysen til sparebanken hvor de har regnet på hele caset.
Når de regner verdien av legacy teknologien til å ligge rundt 20kr, så vil jeg si at dealen er veldig god. Kan faktisk ikke huske selskaper som har vært så moderat priset, på bakgrunn av forecastet fremtidig vekst. Husk at 2021 er rett rundt hjørnet om tre måneder… :slight_smile:

Tror aksjen er litt mindre annerkjent grunnet lite hype og en teknologi som kun et fåtall faktisk forstår seg på. Det er vanskelig nok for Ola og Kari Nordmann å forstå teknologibransjen.
Når man i tilleggg snakker om AI/Algoritmer, Software as a Service og MRR kombinert med helse og bio, så forstår jeg at folk detter av pinnen.

Contextvision har allerede gjort flere avtaler, og har startet å få inn pengene før de antok.
Dette er nå et teknologiselskap, med tilhørende revenue.
Husk også at det er som CEO nevner, ikke snakk om at helsevesenet “vudererer” denne teknologien. Det er noe de SKAL ha, og vil måtte gå til innkjøp av. Dette er fremtiden…

At personer hopper ut av aksjen, og at den synker etter en slik presentasjon uten noe uvanlig, det er jo helt normalt.
Selv om selskapet hadde noen reduserte inntekter i H1-basert på COVID så er jo dette også å forvente. Spesielt innen helsevesenet, da jo det var disse som fikk største trykket i mars.

CEO selv, sier jo selv i presentasjonen at han er godt fornøy med H1- og har stor troen på fremtiden, gitt en svak reduksjon i Q2.
Her må man slutte å anta for mye og heller høre på hva faktisk CEO sier, samt hva de som har regnet på caset mener.

2 Likes

H1 var et flott halvår uten tvil, spesielt godt hjulpet av q1.
Men jeg tror at man må være forberedt på at hvertfall q3 følger i sporet av q2, altså svakere enn q1.

Når det gjelder meglerhus og analyser legger jeg personlig liten vekt på dem, der kommer utrykket “verden vil bedras” til sitt rette element.
Jeg har i PHO sammenheng ofte ønsket analyser velkommen, dette mest fordi det skaper blest og interesse og at noen investorer ser på dette som fasit.
Det finnest så mange eksempler på at analysene ikke er verdt papiret de er skrevet på engang, så man skal være obs med bruk av dem.
De har ofte sin egen skitne agenda.

Enig ifht. analyser, men jeg tror at med en liten klype salt, fornuft og egne meninger, så kan man benytte seg av disse som “veiviser”.
Dvs. se på regnestykkene og gjøre seg opp egne meninger.
Disse analytikerne er jo som regel bedre til å regne bedre enn Ola og Kari Nordmann selv.
In the end, så snakker jo de fleste som regel for sin syke mor, inkludert CEO, aksjonærer, analytikere o.l. Som med alle investeringer, så må man gjøre seg opp sin egen mening.

Jeg har ihvertfall ståltroen som teknolog av bakgrunn selv, og har som mål om å sitte lengere enn 6mnd (det betyr dog ikke at jeg ikke tror H2 kan komme på store overraskelser!).

Skulle de melde om vesentlige avtaler i H2, så kan det bli fryktelig pent.
Dette er ikke urealistisk, og man kan helt sikkert forvente økt inntjening av DP allerede i H2 2020, basert på at de allerede har startet å få inntekter allerede nå i H1.
De sier jo selv at de har konfidensielle kunder som, de allerede har inngått avtaler med og har fått noen utbetalinger fra. Når man virkelig kan se store tall, det blir derimot vanskelig å si.

Det man dog vet er at utbetalingene kommer. Derfor er jeg selv villig til å sitte igjennom H2. :slight_smile:
Den som lever får se! God kveld.

Edit: Nå hjelper jo ikke akkurat makro på noen aksjer i det heletatt. Så det er vanskelig å si hva reaksjonen ville ha vært på en “vanlig” eller “god” dag.

2 Likes

Dagens seanse var egentlig en presentasjon om selskapet for eventuelle nye investorer. Mange gikk inn i aksjen i forkant av ren spekulasjon og ble skuffet når det ikke var kursdrivende nyheter som ble presentert…

Enig @kreinh og det endte omtrent som jeg skrev i forkant av seansen lenger oppe her på tråden.

Jeg var spent som potensiell ny aksjonær i COV, men ble som du sikkert har lest ikke imponert av det jeg overvar idag.
Men, siden flere av dere tydeligvis har tro på selskapet(flere av dere kjenner jeg godt til) skal jeg ta meg bryet å lese meg mer opp i tiden framover likevel.
Resultatene for q1 og sånn sett også q2 er flotte, det jeg derimot sliter litt med pt er prisingen, er usikker på om det er så mye mer å gå på fram til det blir fart i DP.

COV er en aksje hvor det finnes en begrenset mengde frie aksjer og hvor omsetningen følgelig er relativt lav, da kan den nok til en viss grad påvirkes av enkelte skribenter spesielt på HO som i en periode har hausset den over alle mulige støvelskaft.
Selvsagt min subjektive mening, men man leser mye rart. En ting er å ha tro, en helt annen sak er å fortelle eventyr.

1 Like

Mye av hypen som jeg gikk inn i denne på (et par uker før splitten) forduftet litt i dag. Med utsikter til store penger først om en stund og et chart som jeg ikke lenger er like begeistret for valgte jeg å ta så og si alle pengene av bordet idag. Har generelt fått bjørnefølelsen i kroppen så har gjort en ganske kraftig risk-off idag i flere papirer - sånn for ordens skyld.

Ønsker lykke til de litt mer langsiktige COV-aksjonærene! Jeg tror dette blir bra på sikt og selskapet virker å ha redelige, edruelige og nøkterne folk i ledelsen!

4 Likes