Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Rodjer - jeg har forståelse for at dagens presentasjon (i form og innhold) ikke begeistret , tatt i betraktning forventningene som ble skapt på bakgrunn av det som stod i børsmeldingen og tidspunktet for presentasjonen. Det var lite nytt og etter mitt syn kunne en godt ventet med denne oppdateringen til Q3. Dagens kursutvikling etter presentasjonen viser også at det er flere kortsiktige som hadde helt andre forventninger til det som skulle presenteres - og solgte seg ut. Lurer på om styret - som eier 50 % av aksjene - var fornøyd med dagens presentasjon…:rofl:

Når det er sagt - og en hever blikket noe og tenker litt mer langsiktig - fikk jeg bekreftelsene jeg var ute etter; de regner med å inngå flere avtaler i år, de største kostnadnene er allerede tatt, inntektene vil komme i 2021 (som tidligere antatt) - men det vil også tilflyte noe allerede i år (ikke nevnt tidligere), antar en høyere markedsandel i DP enn SP1 legger til grunn i sine analyser.

Det kom derfor ikke noe nytt i dag som tilsier at kursmålene til meglerhusene skal senkes - heller tvert imot - og det er ikke lenge til vi er i 2021. Samtidig, dersom en er enig i forutsetningene lagt til grunn i flere analysene - vil en kurs på kr 21 tilsi at knapt noe av potensialet i DP er inkludert, og de som har regnet på det mener at COV er et av selskapene med størst oppside (se tidligere FA artikkel).

Leser at flere mener at det er lenge å vente til inntektene fra DP vil komme… Det er jeg ikke enig i (snart 2021) - samtidig som du også vet, vil kursutviklingen komme i forkant - og når vi får børsmeldinger om flere kontrakter i år, vil det påvirke kursen positivt før vi ser inntektene fra disse kontraktene.

Avslutningsvis - COV har i dag en høy bruttomargin, til tross for at kostnadene fra DP er tatt, og jeg gleder meg til å se bunnlinjen når vi snart også får inntektene…

Alle får selv gjøre sine valg - og jeg har stor respekt både for deg og Hbjorn (som har gått ut av selskapet). Jeg har en annen oppfatning - og mine beregninger tilsier at COV er et av de mest solide og spennede selskapene (med lav risiko) - og det har jeg tatt konsekvensene av… Det har i alle fall i dag ikke kommet NOE nytt som tilsier at kursen burde falle 13 % - og selv om presentasjonen i dag ikke skapte de største begeistringene - så anbefaler jeg alle om å lese seg godt opp om selskapet, hva de har fått til (historikk) og potensialet i det nye markedet.

5 Likes

Jeg er som nevnt enig i at gårsdagens presentasjon ikke var veldig “matnyttig” - og jeg registrer at flere er skuffet fordi de store inntektene først kommer i 2021. Men det har allerede vært kjent - og det er faktisk ikke lenge til - og sammenlignet med andre selskaper på OSE som går med store underskudd på driften, har jevnlig emisjoner og som ikke klarer å innfri sine guidinger - er COV bunnsolid og har en ledelse som holder det en lover.

Jeg vil bare minne om denne artikkelen - og det er ingenting som har endret seg siden den ble skrevet, annet enn at vi er enda nærmere inntekter fra DP…

1 Like

Klokken 14:36:44 Kurs 20,100. 76 112 aksjer

Avtalt handel?

Håper det er en stor investor på vei inn…

1 Like

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/6b3ded3a-1180-4ed4-b870-13ca4e27039f

"Highlights

•Record sales

•New contracts with key Medical imaging customers

•First digital pathology product CE-markedandreleased for use in clinicalroutinewithinEU

•New ultrasound product•Strengthened cash position"

Presentasjonen fra forrige uke. Mye bull spør du meg :smiley:

Presentasjonen viser at det kan ta litt tid før inntjeningen av DP kommer. Samtidig så tenker jeg at kontrakter på dp plutselig børsmeldes og da vil jeg være med. Hva tenker dere?

Mulig vi må være tolmodige, men fremtiden er potensielt veldig fin for COV.

Når ingen lenger skriver noe på COV tråden, er kanskje bunnen nådd for denne gang? ContextVision har overveiende blitt nedsnakket av mange som aventer ny inngang i håp om å presse kursen lenger ned. Og når ledelsen også på en klønete måte klarer å lage selvmål på siste presentasjonen, må vi vel anta at de fleste kortvarige spekulative investorene er ute. Studerer man selskapet og er klar over hva de står for, og de fremtidsutsikter de har, er det kanskje dumt å vente altfor lenge i tenkeboksen før man tar noen lodd igjen? Nå er vi over 20 igjen. Det kan bli mer.

3 Likes

Eg gjekk inn på 19,5 og skal holde på dei lenge. Med dagens prising er ikkje patologidelen (kor dei vel er meir eller mindre einerådande i verden) medrekna i det heile. Her trur eg det kjem ein formidabel vekst i åra som kjem.

Fra Brutal på Shareville:
Analytikerne har gjort sin beregning. Selv om man får litt volatilitet etter presentasjoner som i dag. Tradere som gikk inn i aksjen før presentasjon, skal ut etter presentasjon.

Ingenting fundamentalt endret - solid selskap som kommer til å få solid vekst.

“Digital Pathology is worth +NOK30 per share on top of ~NOK20 in value on Medical Imaging, which would represent 100% upside from current level. We believe COV will continue to build brick by brick and we see shareholder remuneration through a combination of sales growth, margin expansion in medical Imaging and gradual de-risking and value creation from near term product installation in Digital Pathology.”

Legacy er priset til 20 NOK - her får man DP gratis… :slight_smile:
Ikke ofte man finner aksjer hvor nesten ingenting av distruptor teknologien enda er priset inn… Vi snakker ikke 5 år, vi snakker 1 år og avtaler allerede på plass! :firecracker:
100% oppside i analysen til Sparebanken.

2 Likes

I morgen handler jeg flere aksjer! :champagne::fire:
Tenker det samme som Kreinh.

1 Like

Kommet egen nettside for DP :heart_eyes:
https://www.inify.com/power-to-the-pathologist-resilient/

2 Likes

“CONTEXT VISION: Norne oppgraderer fra hold til kjøp med uendret kursmål NOK 26.” :smiley::smiley::smiley:

BørsXtra.

1 Like

»ContextVision er helt klart i forkant av den pågående digitaliseringen innen patologi med sannsynligvis det mest avanserte produktet på markedet», skriver meglerhuset i en oppdatering.
Analytikeren minner også om at det har vært mange innsidekjøp i løpet av året, noe som støtter oppunder en «bullish» holdning til aksjen»

2 Likes

Kanskje ballen snart starter å rulle :grin:
Gleder meg veldig til å se neste år når pengene forhåpentligvis kommer og øker inn fra DP… Blir spennende å se hva de sier på Q3. Tror de har en fin fremtid i vente👌

1 Like

Fantastisk, dette er en av de mest undervurderte selskapene jeg i dag kjenner til!
:smiley:

View Data
Below Fair Value: COV (NOK19.84) is trading below our estimate of fair value (NOK97.32)

Significantly Below Fair Value: COV is trading below fair value by more than 20%.

Trading at 79.6% below our estimate of its fair value

Earnings are forecast to grow 72.02% per year

1 Like
1 Like

Simply wall st og fair value er jo helt på tryne, det gjelder generelt…

Jaja det er kanskje sant. Men så er jo også kanskje prisingen av COV akkurat nå helt på trynet. Tek pluss helse er lik gull. Men man bør iallefall kunne stole på Sparebank 1 markets som har kursmål 35 og Norne som har kursmål 26. Jeg har enda til gode å se et kursmål som er på 26kr eller under :slight_smile:

1 Like

Tja…

Haha. Kursutvikling og prising akkurat nå er to forskjellige ting. Med alle de produktene de har nå i tillegg til at det første produktet er kommet i DP markedet så burde prisingen være høyere. jeg sitter long og inntektene er ventet å komme i 2021. Har allerede en grei inngang. Men uansett, jeg skal ikke være teit og tenke at alle andre er dum og at det er jeg som skjønner alt :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye: bare tenk hvor sinnsykt stort dette markedet er! Hvis de kan assistere og lette arbeidspresset til tusenvis av patologer rundt omkring i verden. Big business