Rodjer - jeg har forståelse for at dagens presentasjon (i form og innhold) ikke begeistret , tatt i betraktning forventningene som ble skapt på bakgrunn av det som stod i børsmeldingen og tidspunktet for presentasjonen. Det var lite nytt og etter mitt syn kunne en godt ventet med denne oppdateringen til Q3. Dagens kursutvikling etter presentasjonen viser også at det er flere kortsiktige som hadde helt andre forventninger til det som skulle presenteres - og solgte seg ut. Lurer på om styret - som eier 50 % av aksjene - var fornøyd med dagens presentasjon…
Når det er sagt - og en hever blikket noe og tenker litt mer langsiktig - fikk jeg bekreftelsene jeg var ute etter; de regner med å inngå flere avtaler i år, de største kostnadnene er allerede tatt, inntektene vil komme i 2021 (som tidligere antatt) - men det vil også tilflyte noe allerede i år (ikke nevnt tidligere), antar en høyere markedsandel i DP enn SP1 legger til grunn i sine analyser.
Det kom derfor ikke noe nytt i dag som tilsier at kursmålene til meglerhusene skal senkes - heller tvert imot - og det er ikke lenge til vi er i 2021. Samtidig, dersom en er enig i forutsetningene lagt til grunn i flere analysene - vil en kurs på kr 21 tilsi at knapt noe av potensialet i DP er inkludert, og de som har regnet på det mener at COV er et av selskapene med størst oppside (se tidligere FA artikkel).
Leser at flere mener at det er lenge å vente til inntektene fra DP vil komme… Det er jeg ikke enig i (snart 2021) - samtidig som du også vet, vil kursutviklingen komme i forkant - og når vi får børsmeldinger om flere kontrakter i år, vil det påvirke kursen positivt før vi ser inntektene fra disse kontraktene.
Avslutningsvis - COV har i dag en høy bruttomargin, til tross for at kostnadene fra DP er tatt, og jeg gleder meg til å se bunnlinjen når vi snart også får inntektene…
Alle får selv gjøre sine valg - og jeg har stor respekt både for deg og Hbjorn (som har gått ut av selskapet). Jeg har en annen oppfatning - og mine beregninger tilsier at COV er et av de mest solide og spennede selskapene (med lav risiko) - og det har jeg tatt konsekvensene av… Det har i alle fall i dag ikke kommet NOE nytt som tilsier at kursen burde falle 13 % - og selv om presentasjonen i dag ikke skapte de største begeistringene - så anbefaler jeg alle om å lese seg godt opp om selskapet, hva de har fått til (historikk) og potensialet i det nye markedet.