Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Det er risiko med alle aksjer, men…

1. De har god balanse, går i pluss
  2. Aksjonærlister er sykt bra om du ser hvor stor andeleler som eies fra innsiden (og de kjøpte seg opp for ikke lenge siden)
  3. De har kundebase allerede, har mulighet for utvidelse.
  4. Dp er klart til salg etter mye arbeid med utvikling, potensielt skyhøye muligheter.

Det er mine tanker, kan hende jeg tar feil og at de blir overkjørt av konkurrentene… Men de tjener penger og har godt potensial. I mitt hode en av de mest spennende aksjene på børsen, de driver med ekstremt viktig arbeid som kan bli ekstremt lønnsomt i tillegg.
Det er jo veldig fint å investere i aksjer som virkelig redder liv, hvor man også kan tjene godt😊

Litt rart det er så lite interesse for aksjen, men det har vel noe med at den er litt treig, litt volatil og at vi ikke venter på noe spesielt av triggere… Men kommer det en større avtale eller noe annet spennende skal det ikke mye til for at kursen flyr :ok_hand:

2 dager til Q3, ekstremt spennende å se om salget har tatt seg opp igjen.
Fremtidsutsikter og forhåpentligvis mer info om DP, kunder osv

1 Like

Jeg har vippet litt frem og tilbake på hva jeg skal gjøre den siste tiden.

Bunnsolid selskap med supre produkter, profitt og null gjeld. Men med en P/E på 140,5 betyr det også at de må øke earnings 3,3 ganger før de går over til gjennomsnittlig vekst relativt til bransjen.

Har tro på at de kommer til å få til dette og mer til (som reflekteres i analysen til SP1), men jeg har enda ikke fått ut fingern med napkin math på hvor stort markedet er og hvor mye av det de da vil ha når inntjeningen triples+.

Med bakgrunn i P/E og momentum blir jeg ikke overasket om prisen halverer seg i første runde (hvem vet?), men jeg gidder ikke spekulere i det. Når DP rulles ut følger nok momentum etter.

Holder fortet så pga. fremtidsutsiktene.

1 Like

Ja, de er jo priset på fremtiden som alle andre, meb her er det viktig å huske at de tjener penger selv når de har investert mye til utvikling av DP. Så får vi se hvor godt DP slår an🙂 men ingen aksje er uten risiko

Det er noen ganske få igjen av oss som følger med på COV trådene. Slår DP til slik selskapet mener kan det bli flere som posisjonerer seg fremover. Time will show.
Håper de kan rapportere noen napp i dette markedet i morgen. Og timeplan for når de venter at DP tarm, DP lunge osv. er klar for salg.
Det at de klarer å utvikle dette området uten å måtte emitere eller låne burde vekke tillit i markedet.

1 Like

Blir spennende med Q3 i morgen, salget er sikkert påvirket av covid, men kronekursen i det siste kan kanskje være til vår fordel?

Gleder meg til oppdatering på DP, utvikling og fremtidsutsikter

De vil nok skjerpe seg ved måten de presenterer selskapet på i forhold til siste hulter til bulter, amatørmessige måten de holdt på sist. Her er det mye å gå på…

Fremstøt i Asia:

Meet us at CMEF Autumn 2020
CMEF Autumn 2020
October 19th–22nd, 2020

National Exhibition and Convention Center (Shanghai) (NECC), China

1 Like

:ok_hand: de er på ballen :ok_hand:

Får håpe de klarer å overbevise asiatene og utvide kundebasen sin der, lurer på om det bare er utstyr eller om software også blir lagt frem, hadde vært kjekt med en kick start på DP.

Håper vi får en fin Q3 i morgen også, det hadde vært fint å klatre litt mot ATH igjen :sweat_smile:

ContextVision: Salgsbedring i tredje kvartal og utrullingen innen digital patologi går som planlagt

1 Like

ContextVision’s third quarter sees a recovery in sales and market entry in digital pathology is on track

Finansavisen skriver:

ContextVision hadde inntekter på 22 millioner svenske kroner i tredje kvartal, drøyt tre millioner lavere enn samme tid i fjor. For de første ni månedene har selskapet hatt inntekter på 71,2 millioner svenske kroner, opp 4 millioner fra i fjor.

Driftsresultatet falt fra 4,6 til omtrent 2 millioner svenske kroner i tredje kvartal. Resultatet etter skatt ble mer enn halvert fra 3,4 millioner til 1,5 millioner svenske kroner.

Etter ni måneder er ContextVisions resultat 11,8 millioner kroner, en million bedre enn fjorårets første ni måneder.

Noen som vet når webcasten skal være og hvor man kan se den? Finner ingenting på hjemmesiden deres.

Dp går som planlagt, salget tar seg opp… Ser ikke hvorfor denne skal ned😅 men synes det virker bra foreløpig, lurer også på webcast

Ser den, trist overskrift… Cov er selvfølgelig påvirket av corona, sykehus har stoppet opp, jeg er heller imponert over at de klarer å lever positivt resultat selv i disse tider.
Likte spesielt at DP går som planlagt

1 Like

Sakset fra et annet sted:

Norne kom nå nettopp med en oppdatering etter Q3 rapporten, ser ingen grunn til å endre estimater eller kursmål som er kr. 26,- og de beholder kjøpsanbefaling.

3Q in line, DP on track, new contracts signed

ContextVision’s 3Q report brought no major surprises. Figures were in line, Digital Pathology market entry is going as planned, while contracts continue to be signed within the existing and profitable Image Enhancement business. Therefore, we will not likely to change our estimates much and we are likely to keep our TP and Buy recommendation unchanged.

3Q figures in line with expectations
ContextVision (COV) released its 3Q20 report this morning with figures largely in line with expectations. Sales of SEK 22m were a bit lower than SEK 23m expected by us. However, profitability was slightly better and EBITDA came in at SEK 4.9m, a tad above our SEK 4.8m expectation. EPS landed at SEK 0.02, which was also in line with our projections. Cash position remained solid at SEK 44.5m at the end of the quarter, but was below our estimate mainly due to changes in WC that were different to our expectations.

Digital Pathology development on track
Digital Pathology field is developing as expected. The company is focused on installing more of its first product in the DP field at reference centers and several installations have been completed in 3Q. In addition, R&D activities continue with the next-generation product for prostate cancer, as well as other cancer types.

Contracts being signed despite working remotely
COV emphasized that despite mostly working remotely with customers, the existing Image Enhancement business is able to sign new contracts - Several new agreements, as well as a regional extension with an existing strategic customer, have been signed during the quarter. The company also attended virtual European Congress of Radiology. Notably, this actually saves costs and time for the company.

No major changes to the case after 3Q – all developing according to plan
We find 3Q report from ContextVision largely as expected and will not change estimates much. This should also not affect our TP much and our positive stance is likely to stay.

3 Likes

Fint at det ble ristet kraftig i “treet” i dag. Må heller få inn langsiktige istedenfor disse nervøse kortsiktige… For håpe folk vil holde mer på aksjene fremover enn den flukten vi har sett fra aksjen den siste måneden.

De har litt lite oppmerksomhet, men ser mann på topp 3 eier de 50% det at de bare sitter med aksjene er ganske bull spør du meg… Hadde gjort seg med mer innsidekjøp

Folk har lagt ut norne sin vurdering før, men dette er fint::