Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Topp 20 eier 83 % av selskapet…

Så free float er lav, ja…

Hadde det vært hvilken som helst annen aksje Savepig, hadde jeg vært helt enig med dine betraktninger knyttet til volum. Men i COV er omsetning på nesten 8 mill skyhøyt😀 Det er, som du helt sikkert har fått med deg, veldig få aksjer tilgjengelig.

Aksjesplitten ble foretatt 19. august (hvis jeg ikke husket feil), og den oppnådde nok ikke helt den effekten en ønsket - ved at aksjen deretter falt 14 av 18 dager… Men av disse 14 dagene var dagsomsetningen vanligvis rundt 2 mill (høyeste var litt over 5 mill).

Det ble jo en helt fantastisk dag igår og må innrømme at å slutte godt over MA100 og dessuten høyeste close på snart 3 uker ikke var scenariet jeg hadde forventet meg før børsåpning igår :slight_smile: Så får vi se om COV klarer å karre seg over MA50 og ca. 24.00-24.50 denne uka og etablere fotfeste for forhåpentlig videre stigning. Spennende er det iaf!

2 Likes

Lovende i dag også, dag nr 2 med økende volum. Det var begrenset hvor lenge denne ville stå uberørt, med “gratis” potensial ifht. den nye teknologien som selskapet selv har sagt de snart kommer til å tjene penger på.

Lenge siden jeg har sett en aksje som har så lovende potensial, hvor ingenting var priset inn av ny teknologi, samtidig som at selskapet tjener penger og utviklingskostnadene er tatt unna.
Men det kommmer vel nå. Ikke for seint å kaste seg på toget, dette blir spennende fremover! :smiley:

Med to relativt nylige innsidekjøp, til høyere kurs. Så er det jo også klart hva de selv mener om potensialet her!

2 Likes

Brutal - jeg har også tenkt i akkurat samme baner, at ved dagens kurs virker det som at tilnærmet ingenting av potensialet tilknyttet DP var priset inn, det til tross for at COV allerede har lansert et produkt, inngått flere avtaler og (som du også skriver) mye av oppdragsforskningen allerede er tatt. Når en i tillegg får to innsidekjøp og vi nærmer oss tidspunktet for når inntektene ville komme, var det surrealistisk å se at kursen falt ned til under kr 20… Skjønner derfor veldig godt at flere meglerhus nå anser COV for å være selskapet med størst potensiale/oppside, se søndagens artikkel i FA.

Kursen har de to siste dagene steget på veldig høyt volum (til COV å være), og hver dag har kutsen stoppet på dagens ATH. Jeg tror vi vil få noen fine dager - og en skal ikke utelukke at vi ser ATH i løpet av kort tid.

2 Likes

Der var vist momentum borte?.. Hadde vært fint om den lille oppmerksomheten fører med seg en analyse fra ett meglerhus… Men d kan man vel bare drømme om? :sweat_smile:

Må være litt mere tålmodig. :slight_smile: Selskapet kommer nok snart med noe.
Samtidig så er det snart Q3 og ikke usannsynlig med ny analyse. Den forrige var vel 35 NOK? :firecracker:

https://www.sgresearchsphere.com/business/ai-enabled-medical-imaging-solutions-market-can-become-bigger-in-5-years-key-players-arterys-volpara-health-technologies-beijing-infervision-technology-envoyai-icad-contextvision/
Skal være en rapport ute med forecast av markedet hvor Contextvision defineres som en “key player”! Sammen med NVIDIA og lignende! Noen som har sett rapporten?
Tenk bare på mulighetene med cloud tjenester omkring dette. Pengene kommer til å flyte.

https://twitter.com/contextvision?lang=en - Ellers god info og link til podcast.

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/06/12/2047519/0/en/ContextVision-Company-presentation-held-at-SpareBank-1-Markets-Webinar.html - selskapspresentasjon hos sparebanken fra Juni.

1 Like

Fint med en pust i bakken nå. Løpet fra 19 til 24 var mildt sagt oppsiktsvekkende og vi møter nå motstand i MA50 rett over 24 (den foreløpige toppen på 24.20 er ganske spot on). Jeg tror vi nå skal litt ned igjen og hente krefter og pust for videre luft. Hvor det snur er jeg usikker på - men uten spesielle nyheter så kan helt ned til 21 (confirmation av MA100) være mulig evt. at det er nok å tette det lille gap’et vi har siste dager (22.5-23 ish) og at vi snur på ca. 22 som også er et område med endel / tidligere contention (topper/bunner/vendinger).

Risiko er primært at vi faller nedfor 21 igjen og spesielt under forrige bunn på rett under 19. Da er MA200 og 15kr (og tidligere beskrevet scenario) i spill. Foreløpig ligger dette scenarioet i skuffen fordi det later til å være et underliggende momentum / demand (forventninger) i markedet.

3 Likes

Må ikke glemme at kursen på to dager steg med over 25 % på høyt volum. Helt naturlig med en pust i bakken - og det skjer på lavere volum. Vi ser nå tilnærmet likt mønster som sist gang den steg til kr 28 (intradag kr 30,9) - alle får selv gjøre sine vurderinger - men jeg er overbevist om at kursen i løpet av kort tid skal teste ATH😀

1 Like

Helt enig og tar det med ro, er en sykt spennende aksje, spurte litt tidligere for å få litt flere inspill og tanker😊 veldig spennende og gleder meg til Q3

1 Like

Da ble gap mellom 22.735 og 23.000 tettet. Øker sjansen for at vi da snur allerede her! :+1:

Interessen for å selge ned virker å være liten og volumet har vært avtakende fra toppen. Ser fortsatt muligheten for tangering av MA100 men denne kryper oppover og vi kan møte den på et høyere nivå enn den er nå (som er ca. 21.140).

Gjør ingen endringer selv og sitter helt i ro - dette kan bli spennende!

4 Likes

Sett akkurat det samme - gapet er slik jeg ser det tettet, korreksjon på veldig lavt volum - og for de som har gått tilbake og sjekket kursutviklingen sist gang den steg opp mot kr 30, er det tilnærmet helt lik. Jeg tror det bare er et spørsmål om tid før vi ser neste rykk.

Rundt 500.000 veteraner i USA blir behandlet for prostatakreft hvert år. Nå skal en ny lov sørge for at disse sikres kvalitet i behandlingen ved en "national clinical pathway for prostate cancer ".

Contextvisions nye Inify Prostate Screening vil kunne finne en god plass her:

“In early 2021, the prostate cancer community will have a critical opportunity to help make the case for increased investment in prostate cancer research and veterans’ health at the 2021 Virtual ZERO Prostate Cancer Summit (Feb. 28 – Mar. 4). It is more important than ever to raise our voices to find an end to this awful disease.”

3 Likes

Takk for at du deler smaanissen - det er ikke uten grunn til at selskapet er veldig positiv til det som skal skje fremover, og det at lite av dette er gjenspeilet i aksjekursen i dag er årsaken til at meglerhusene mener COV er et av selskapene med størst oppside😀

Jeg venter på neste “rykk” - det at tilnærmet ingen tar gevinst etter man/tirs stigning på over 25 %, og at vi ikke ser en “større” korreksjon, er etter mitt syn en styrke. Stille før stormen?

2 Likes

Hva tenker vi om neste uke?

Selv om det var flest røde dager forrige uke - steg kursen (netto) 19,5 prosent. Omsetningen totalt de to dagene den steg var ca 15,2 mill, mens volumet de tre dagene den falt var ca 7,3 mill. Meget positiv volumbalanse, med en helt naturlig test ned mot kr 22 (lite volum under korreksjonen), og det er fortsatt veldig mye å gå på sml med meglerhusenes analyser (COV ansett for å være et av selskapene med størst oppside), sist innsidekjøp og ATH. Ligger ikke alt til rette for en ny fin uke?

3 Likes

Merker du kan dette mye bedre enn meg, men jeg var egentlig litt redd omsetning av aksjer skulle dale ned med kursen igjen… Men siden jeg er forberedt på å vente på q3 så tar jeg det med ro. Etter hva jeg forstår virker det som nedgangen for bransjen skal snu igjen etter de har vært påvirket av corona. Slik jeg oppfatter det virker Contextvision som annerkjente med ett stort potensial med stort marked.
Håper vi i q3 får beskjed om at det som stoppet opp under corona nå har åpnet seg. Og litt mer angående DP, potential og interesse hadde vært kjekt :blush:

2 Likes

Det er mange som kan COV bedre enn meg😀 Jeg har brukt en del tid på å lese meg opp på historikken, hva de har fått til, om det e4 grunn til å ha tiltro til ledelsen, aksjonærene - og særlig det som vil skje fremover (potensialet/størrelse på markedet/risikoen), herunder Digital patology. Det er også verdt å lese megleranalyser og høre podcast som ligger på hjemmesiden til selskapet. Jeg har kommet frem til følgende;

• Bunnsolid selskap som har visst vekst hele veien og som er markedsleder i områder en har satset på
  • Ledelsen virker veldig troverdig og profesjonell
  • Få aksjonærer med store eierandeler
  • Ledelsen/innsiderne kjøper aksjer hele veien (sist på kr 24,50)
  • Selv med midlertidig Covid 19 utfordringer i Q2 (og store FOU kostnader knyttet til DP (inntektene kommer senere)) ble det blå bunnlinje
  • Allerede lansert et produkt innen DP (jobber med flere produkter)
  • DP er et mye større marked, som basert på beregningene til Sparebank 1 markets ikke er priset inn i dagens kurs
  • Inntekten fra DP kommer snart, nærmer seg dag for dag
  • Godt finansiert og ingen gjeld
  • Meglerhusene ser en enorm oppside
  • Alltid positiv volumbalanse
  • Siste uke gjør at det tekniske bilde etter mitt syn ser lysere ut
  • Sitter med unike immaterielle verdier (know how) som gjør selskapet til en veldig attraktiv oppkjøpskandidat.

Jeg tror også det bare er et spørsmål om tid før flere får øynene opp for selskspet - og en kan håpe på at den siste tids medieoppslag gjør at flere setter seg inn i COV og viser interesse. Jeg er i alle fall overbevist om at COV vil fortsette veksten og bli en sentral aktør i DP markedet, hvor vi vil se en markant økning i inntekten (mye større marked), og en må ikke glemme at COV allerede har tatt store deler av kostnadene. Etter mitt syn er det veldig liten risiko (med dagens kurs) - men en enorm oppside… Her gjelder det bare å være disiplinert og tålmodig😀

3 Likes

Synes COV virker veldig spennende, dog ikke mye vekst i total omsetning: 81 i 2016, 80 i 2017, 91 2018 og 95 i 2019. Forventes det videre vekst i alle deler av produktporteføljen? Ser ut som selskapet er på vei til å få et “brudd” med høyere bunnlinje fremover. Noen tanker om hva som forventes av omsetning og resultat i Q3?

1 Like

COV opplevde en vekst på nesten 12 % (hvis jeg husker riktig) første halvår 2020 (det til tross for en nedgang i Q2 som følge av at sykehusene måtte utsette behandlinger (Covid 19)). Dersom COV hadde oppnådd samme omsetning i Q1 som resten av året, ville omsetningen i 2020 vært på 130 mill (økning på nesten 40 % fra 2019…) Inntektene fra DP kommer senere (2021) - men mye av kostnadnene er allerede tatt - samtidig vil behandlingene som ble utsatt i Q2 måtte tas igjen senere… Etter mitt syn er COV virkelig på vei til å få sitt store gjennombrudd - og ikke glem at de allerede går med overskudd

1 Like

Vanskelig å spå resultatet i Q3 - men jeg forventer at selskapet vil være mindre påvirket av Covid 19 dette kvartalet sml med Q2 - og dersom det hadde vært ille, ville vel ikke CEO (Palm) og Lindblad kjøpt aksjer 2/3 inn i Q3? Hva forventer du i Q3?

Uansett - jeg er mest opptatt av 2021 og det ledelsen gir av fremtidsutsikter

1 Like