Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Her finner du Q2 rapporten

https://newsweb.oslobors.no/message/511131

EBIDTA på 3,7 mill MSEK og driftsresultat på kr 1,6 mill SEK i Q2 - til tross for en omsetningsnedgang (11 %) dette kvartalet (sml med Q2 2019). Første halvår ga samlet en omsetningsvekst på 11 % og EBIDTA på 17,3 mill. Inntektene fra det kraftig voksenende DP markedet vil snart komme - men store deler av FOU kostnadene er allerede tatt, se rapporten…

Takk, jeg liker selskapet. Q2 var ned betydelig YoY på bunnlinja. Kursen har nok frontrunnet resultatene litt for mye så når de ikke leverte knalltall så justerte den seg tilbake. Blir spennende å se om de er på track igjen i Q3.

Ja - tallene for Q2 isolert skuffet nok mange (også undertegnede), men når en leser det selskapet ga uttrykk for i Q1 burde en ikke være overrasket over at Covid 19 ville påvirke resultatet. En må heller ikke glemme at for de første 6 mnd i 2020 hadde selskapet en omsetningsvekst på over 11 % - til tross for Covid 19 og før en ser effekten av DP (kostnaden er derimot tatt - og snart kommer inntekten)… For min egen del har det størst interesse å lese det selskapet skriver i Q2 om det som skal i fremtiden - og hva de har gjort/fått til knyttet inntreden i DP markedet. Her ble jeg faktisk positivt overrasket (landet flere kontrakter, arbeider med flere produkter) og en skal heller ikke glemme at COV i q2 lanserte sitt første produkt… Jeg synes ledelsen gjør veldig mye riktig (er profesjonell), er edruelig i kommunikasjonen til markedet, har bygget sten på sten i mange år (vist vekst hvert år over lang periode - er markedsleder innen MI), sitter på en unik erfaring/kompetanse (know how - 35 års erfaring) og er på vei til å få gjennombrudd i det kraftig voksende DP markedet. En kan sikkert argumentere med at kursen steg veldig mye i våres - samtidig synes jeg vi har sett en overreaksjon etter Q2 ved å sende kursen ned 30 %. Det vises etter mitt syn også ved at meglerhusene i sine oppdateringer ikke har redusert sine kursmål - og den viktigste bekreftelsen for meg på at selskapet er på rett vei, er at innsiderne fortsatt å kjøpe seg opp etter Q2 (på mye høyere kurser enn i dag). For de som har interesse for COV, anbefales å lese siste analysen til Sparebank 1 markets.

Det er lett å la seg påvirke av det kraftige kursfallet (falt nesten hver dag den siste måneden) - og det kan godt være at kursen vil falle mer i det korte bildet (frykt). Spørsmålet en bør stille seg, i et lengre perspektiv, er om en fortsatt har tiltro til at COV vil oppfylle sine planer/strategi - er det noe som har endret seg siden kursen var på kr 27-30 sml med i dag? Hvis en svarer ja på dette spørsmålet - vil ikke COV dermed være en enda mer attraktiv investeringsobjekt enn for 1 mnd siden? Nå er det heller ikke lenge til Q3 rapportering (og 2021 når vi vil se de større inntektene fra DP vil komme), og en skal ikke utelukke at forventningen vil bygge seg opp fremover…

Jeg har aldri lest flere “domnedagsprofetier” på forskjellige fora om at kursen til COV skal ned rnn den siste uken - etter mitt syn er det den beste bekreftelsen på at vi nærmer oss bunnen, hvor jeg tror vi vil se en ny (rask) kursstigning frem til Q3 (er et signal slik jeg erfarer det om at mange vil inn (igjen) og ønsker lav inngang - jeg tror ikke de sier dette ut fra en helt objektiv synsvinkel (for å advare og hjelpe oss)… ).

1 Like

SpareBank 1 Markets trodde blant annet på ny dobling på 27 kr. Nå er Cov på 19 kr og bør være attraktiv for mange.

1 Like

Ja, jeg mener også at potensialet i COV er stort - og med dagens kurs på kr 19 er min oppfatning at risikoen er veldig liten (men her må en selv vurdere). Når kursen faller nesten kontinuerlig i 3 uker, vil alle og enhver sikkert begynne og tvile - og det er nettopp da en bør forsikre seg at ens vurderinger/beregninger fortsatt stemmer, og stå i planen en har lagt (være disiplinert og tålmodig). På sikt vil alltid det fundamentale gjenspeiles i aksjekursen! Samtidig leser jeg om flere som har gitt uttrykk for at en har solgt seg ut for å kjøpe seg inn senere (TA) - hvis det stemmer, kan det i seg selv gi en ekstra boost for kursen.

2 Likes

Kort kommentar sånn på morgenkvisten. COV reagerer kontant og resolutt opp idag (ca. +10%). Meget bra. Volumet er faktisk ikke så verst heller. 1/4-1/5 av vanlig dagsvolum vi har hatt siste 30 dager på de første 15 minuttene. Kanskje vi fant litt støtte her og ikke minst trigget helgas diskusjon noen til å legge inn kjøpsordrer :slight_smile:

Lykke til!

På 45 min er det omsatt flere aksjer enn dagsomsetningen på flere av dagene når kursen falt… Volumbalansen de siste månedene har vært positiv - i den forstand at omsetningen er høyere når kursen stiget sml når kursen faller. Nå er det heller ikke lenge til Q3…

Avslutning over 20.80-21.00 vil i mine øyne være svært positivt da vi holder oss over MA100. Blir spennende de neste dagene - dagens utvikling er svært oppløftende og er i ferd med å nulle ut noen av de negative signalene jeg pekte på i helga.

2 Likes

Interesting. Veldig veldig interesting.

Kun omsatt 3 milioner da, det skal sies. Men jeg tar et napp her. :slight_smile:

5 Likes

I COV er 3 mill i omsetning veldig mye - særlig i løpe av de første 1 t og 45 min​:grinning::+1:

Dagens kursutvikling er veldig oppløftende (også) for det tekniske bildet - og jeg tror at vi igjen vil se en rask stigning opp mot (minst) kr 27-28, slik det har skjedd de siste to gangene. En må heller ikke glemme at Q3 nærmer seg (22.10)… De som har solgt seg ut pga TA (og ønsket lavere inngang) bør etter min oppfatning revurdere sin plan…

1 Like

Satt akkurat og skulle skrive noe tilsvarende om dagens utvikling. Både volum og kurs tikker oppover - kunne godt tenke meg enda mer volum for å underbygge bevegelsen vi ser. Vil videre gjerne se at dette (positiv volumbalanse) fortsetter de neste dagene og underbygger reisen mot Q3 og at selgere har fått solgt og at kjøpere har begynt å mette magene sine (og at de som angrer salget revurderer…!). :smiley:

Første nivå jeg ser etter er ca. 24.50-25.00 og deretter er det ATH test.

1 Like

Enig i at vi gjerne kunne ønsket oss noe høyere volum, samtidig (for å sette det litt i perspektiv) hadde COV ikke i nærheten av det volumet i noen av de siste 14 (av 18) dagene med nedgang… En må også huske på at topp 20 har 85 % av aksjene… Vi får bare håpe at COV blir bedre kjent, og at interessen og volumet tar seg opp i fremtiden😀

2 Likes

Blei en veldig fin dag det her da gutter :muscle:

2 Likes

Definitivt - og dagen ser ut til å ende meget godt. Vi har vel nå (iht mine oversikter) volum-ATH siste 12mnd og kjøperne ser ikke ut til å ha gitt seg…!

EDID: Strengt tatt er det vel faktisk “ekte” ATH på volum vi ser :slight_smile:

1 Like

Nå henger jeg ikke med. Har det vært en spleis eller noe?

Edit: Mente splitt

Nei. Splitt 1:10. Det kan jo også være derfor vi er på volum-ATH i dag om dette ikke er noe TV har fått med seg…

Nå skal jeg ikke være vanskelig her altså, men omsetning 7 millioner kr på en oppgang 17% oppgang til market cap 1,7 milliarder er ikke sykt betryggende. :stuck_out_tongue:

Hyggelig at den bouncer, men man bør ikke bruke dagens volum som noe voldsomt bullargument.

Aha, så splitten var i august, hadde ikke fått det med meg. Sikkert et lurt trekk!

I absolutthetens navn - nei. Helt enig. Men relativt til hva vi har sett tidligere er volumet stort. Og gitt den meget lave free float’en i COV så er nok ikke volumet så aller verst…! Er tross alt vanskelig å lage volum når en meget stor andel av aksjene er låst fast (presumably) hos langsiktige investorer.

EDIT: Ser vi ikke har aksjonærlister på COV her inne men noen viste til freefloat på et tidspunkt. Tror den var typ 25-30% eller noe sånt.

1 Like