Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Takk for svar😊 har selv fullt på, har veldig tro og er rolig, syntes q2 var etter forholdene bra… Men forstår at mange hadde ett annet syn… Håper vi får høre noe mer dp og at de lager flere podcaster i fremtiden.

Husk at det også er sunt for en aksje å korrigere litt nedover - den må som regel litt ned for å ta en ny tur opp. :slight_smile: Ville ikke bekymret meg med mindre man skal ut innen veldig kort tid.

1 Like

Helt sant og viktig å ha det i tankene :blush: litt utolmodig, men har fått god kjøpsmulighet og har stor tro​:blush:

Tror det trengs noen nyheter for å sette fart på aksjen igjen. Omsetningen er svært lav. Et salg nå på drøye 3000 kr sender kursen ned over 1,5 %. Tror det er mange kortsiktige som har kastet seg på aksjen etter en del positiv omtale. Når de da ser at ting tar tid så tar de et tap og hiver seg på noe som stiger. Bare se på alle småbeløpene som bli tradet.

1 Like

Det er tilnærmet dødt om dagen (omsetningsmessig) - og i dag opplevde vi det laveste volumet på lang tid. En har nok ikke oppnådd det en ønsket med aksjesplittten, nemlig økt omsetning og minske spreaden - se https://www.personligfinans.no/2019/10/16/aksjesplitt-og-aksjepleis/.

I stedet opplever en det motsatte - hvor små volum gir stor utslag påkursen, og vi ser nå eksempler på at noen legger ut 7 aksjer til salgs… Er nok noe i det at flere hadde sett for seg en kort gevinst etter Q2 - og som nå selger seg ut. Trøsten er at de ikke er noe fundamentalt som har endret seg, fallet skjer på lavt volum og det er ikke uvanlig at bunnen nås når volumet er på sitt laveste…

1 Like

“Digital Pathology is worth +NOK30 per share on top of ~NOK20 in value on Medical Imaging, which would represent 100% upside from current level. We believe COV will continue to build brick by brick and we see shareholder remuneration through a combination of sales growth, margin expansion in medical Imaging and gradual de-risking and value creation from near term product installation in Digital Pathology.”

Legacyy priset til 20 NOK - her får man DP gratis… :slight_smile: Ikke ofte man finner aksjer hvor nesten ingenting av distruptor teknologien enda er priset inn… Vi snakker ikke 5 år, vi snakker 1 år og avtaler allerede på plass! :firecracker: 100% oppside i analysen. Crazy

1 Like

ContextVision - Mandatory notification of trade - primary insider

4 Likes

Ja det er vel egentlig helt utrolig. Når man sitter på de fundamentale fakta som man har.

1 Like
1 Like

Kortsiktig teknisk analyse av COV ser veldig dårlig ut. Momentumet er dårlig, volum balansen er dårlig og støtten på 22 er brutt. Er bunnen nådd? Jeg er fornøyd med at jeg fikk en liten post på 20,60. Sitter på noen andre poster som jeg kanskje må selge for å kjøpe mer Cov hvis den går mer ned :slight_smile: Men da begynner jeg å bli urovekkende tungt lastet i et selskap … det blir spennende tider framover kortsiktig. Uansett så er jeg long i dette selskapet.

2 Likes

Har det helt på samme måte​:sweat_smile::ok_hand:

Akkurat samme her. Sitter relativt tungt og langsiktig, samtidig som jeg innser at det eneste riktige er å kjøpe mer på disse lave kursene. Prøver å tenke på hvilke risikofaktorer vi må være oppmerksomme på. Hva kan gå skikkelig galt her?

»Lanseringene kan floppe»
Ja, men foreløpig tyder alt på det motsatte, ref Q2-rapporten. INIFY og Altumira har blitt godt mottatt.

«DP og kunstig intelligens er ikke noe helseveneset trenger»
Her gir svaret seg selv. Noen raske søk viser at helsevenset har ligget langt etter på denne fronten, og det nå satses for fullt. Norge har feks et eget nasjonalt prosjekt på innføring av DP. Her vil etablerte selskap som ligger langt fremme ha en et stort fortrinn.

«Selskapet sliter med økonomien og taper penger»
Absolutt ikke. ContextVision hadde et solid overskudd i Q1 og et mindre overskudd i Q2. Selskapet har eksistert i tre tiår og er gjeldfritt. Det lavere overskuddet i Q2 skyldes hovedsakelig ikke nedgang i salgsinntekter på bilde, men økte kostnader i forbindelse med satsningen på DP.

«Ledelsen innser at selskapet er høyt priset og velger å sikre gevinst»
Vi ser mange eksempler på at dette skjer i ulike selskaper. I COV velger derimot primærinnsidere å kjøpe flere aksjer, på kurser som nå ligger over der vi er i dag. Selv om det er relativt små poster, gir det et tydelig signal til investorene om hvor selskapet er på vei.

Kunne ha fortsatt en stund, men poenget er at dette selskapet er posisjonert for fremtiden. Covid-19 er en pandemi som vil gå over, det vet vi. Verden skal videre, og utviklingen kommer ikke til å stoppe opp. Det er spådd at antallet kreftpasienter vil øke, og verden trenger teknologi. AI og deep learning utvikles for fullt, og det er konkurranse om hvem som ligger lengst frem. Selskap som COV og Ibex Medical ligger langt fremme. Min personlige antagelse er at det vil komme en form for formelt samarbeid/konsolidering eller et bud fra større selskap på deler av teknologien.

Skulle egentlig bare å kjøpt flere aksjer, logget ut, og sjekket kursen igjen i august neste år! For den som klarer det da :laughing:

3 Likes

Ser ut som det er Stavland familien som har presset ned kursen i det siste. Solgt netto ca 800.000 aksjer tilsammen for de 4 stavland kontoene på topp 20 ifølge siste tilgjengelige liste på hjemmesiden til COV. Bernt S solgt 1,2 mill aksjer og Anders S og Per S økt med 200k hver. Stavland Holding uendret. Så er spørsmålet om de er ferdigsolgt ? Blir vel en rekyl etter det.

3 Likes

Tror ikke Stavland reelt har solgt. En dag for noen uker siden ble det registrert en handel på 1.2 mill aksjer til kurs 24 eller 25 (husker ikke helt kursen). Det ble skrevet en del om dette på HO - flere lurte på hvem som hadde solgt/kjøpt. Bulleye på HO skrev følgende 21. august;

“Jeg ble oppringt av broren til han som solgte, det var i realiteten intet reelt salg som forgikk i går når det omsatt 1,2 mill aksjer i COV. Bernt Stavland (eier 347.000 aksjer) er “ungkar og spellemann” slik jeg fikk forklart per telefon og han ønsket å dele ut 200.000 aksjer til hver av sine 6 søsken. Mao. en omrokkering av aksjepost internt i Stavlandfamilien, som forsikret om at de overhodet ikke har tenkt å selge noen aksjer, hele øke ytterligere. For ordens skylde informerte også Stavlandfamilen Magne Jordanger om transaksjonen.”

1 Like

Takk for info. Antar de 4 siste søsknene ikke hadde så mange aksjer fra før. 350k for top 20. På tide at TI gir oss topp 50 på cov :slight_smile: 200k vil antakelig vises der

Bare hyggelig. Du har nok helt sikkert rett når det gjelder de 4 andre søsknene, at de ikke har nok aksjer til å komme på topp 20. Jeg er rimelig sikker på at vi er på vei til å få en rekyl - og at vi om ikke alt for lenge er tilbake opp mot ATH. Minner om at vi nylig har hatt innsidekjøp på kr 24,5…

Enig i at TI bør ordne aksjonærliste (topp 50) på COV😀

Mistet god-følelsen for COV siste dager og uker. Sitter fortsatt med snitt ca. 22.8 men teller på knappene om jeg nå skal dumpe disse eller se det an. Chartet gir meg høydeskrekk med ca. 4kr (-20%) ned til MA200 og deretter nye 4-5 kr ned til post/pre Corona nivå (9kr ish) hvor vi også har et lite gap - dog usikker på betydningen av det. Ligger ellers noe horisontal støtte mellom ca. 14 og 17 en plass og kan muligens bli en ny trading range (tenker uansett å legge inn noen kjøpsordrer her)? Men det solide gulvet virker på meg å ligge rundt 9kr (og i verste fall helt nede på 5kr der det opp gjennom har vært mye omsetning (og som fungerte som støtte under Corona-kræsjen). Har dog ingen stor tro på at vi ser dette nivået igjen gitt at markedet ikke krakkelerer helt…

Volumet har totalt sett vært lavere / fallende vs stigningen vi hadde opp mot toppen.

Så summasummarum - litt konflikt i signalene jeg ser fra chartet. Har ingen umiddelbare FA-relaterte betraktninger da jeg primært gikk inn i COV pga hype :slight_smile:

Kommentarer fra andre teknikere på hva de ser i chartet til COV og ellers fundamentale betraktninger / news / events / expectations neste tiden?

Ja ganske slitsomt… Forstår at folk er utolmodige… Men slik jeg forstår det har hele bransjen det vanskelig i covid tider. Men har enda tro og håp for contextvision :sweat_smile: håper ikke dette er en tabbe :sweat_smile:

Det er lett å la frykten ta overhånd når aksjen har falt 14 av de siste 18 dagene (totalt fall på 30 %) og en ser de grønne tallene blir lavere (ev. de røde tallene øker)… Det kan godt være at kursen i det korte bildet - pga nevnte frykt - skal videre ned, samtidig har jeg snakket med flere som har solgt (på høyere kurser) som skal inn på lavere kurser - og det kan være verdt å spørre seg; er det noe med caset COV som har endret seg den siste måneden?

De som er tettest på selskapet mener i alle fall at det er et kurspotensiale også over hhv kr 24,5 og kr 22,2, jf de siste innsidekjøpene… Jeg har et langsiktig perspektiv i COV - driver ikke og trader - og selv om det alltid er risiko forbundet med aksjer, mener jeg at kurs under kr 20 gjør COV til en meget attraktiv aksje. Det begrunner jeg med at det ligger et stort potensiale i DP markedet, hvor COV allerede har lansert ett produkt (arbeider opp mot flere krefttyper) - og inntektene vil om kort tid komme. I tillegg er COV markedsleder ift MI - og viser blå bunnlinje (til tross for store kostnader til FOU knyttet til DP). Sparebank 1 har priset MI alene til kr 20 pr aksje - jeg tror det mer ligger i intervallet 17-23, men uansett tilsier dagens kurs at DP markedet ikke er inkludert i kursen… For ordens skyld nevnes at Sparebank 1 har priset DP delen i sin analyse til kr 30 pr aksje.

Som nevnt - frykt for tap (og forsåvidt grådighet) kan resultere i at en gjør irrasjonale handlinger i aksjemarkedet, hvilket nettopp gjør at andre kan tjene mye penger på børs. En bør så langt en klarer se bort ifra sine investeringer og tenke objektivt - hva har endret seg i COV den siste måneden som tilsier at kursen skulle falle 30 %? Du har nevnt kurs på hhv kr 15 og kr 9 (MCAP helt ned på 600 mill for et selskap med 35 års grunnforskning/IP, blå bunnlinje, ingrn gjeld, på vei inn i et nytt stort marked (første til å lansere produkt) - hvor realistisk er det?

Tapte de ikke penger i Q2?