Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Countinghouse fund (CHT) - Krypto hedge fond

Har det været, og hvordan var det?

Det er 5 januar :slight_smile:
20:00 på www.paakornet.no
Men man må melde seg på så jeg får bestilt mat og passet på at det er nok plass.

1 Like

Forøvrig er det ikke en presentasjon av fondet. Du vil ikke lære noe særlig av å komme, eller bli rekruttert etc. Det er for å samle folk som har interesse/andeler, for sosial sammenkomst. Disse gutta er jo vant til å først ta det formelle og så fest/nach med de lokale investorene sine.

Utrolig spent på hva mintie har fått utav denne uka! Det har vært volatilt nok ihvertfall :stuck_out_tongue:

1 Like

Da var fasiten her, og en sterk avslutning på året med 6,831% :slight_smile:
Audit blir ikke overraskende tidlig januar. Synd det ikke gikk i år som de håpet, men lite å gjøre med det.

Hei, får du dette utbetalt eller er det bare tall på en skjerm? Kan du ta ut pengene med gevinst nå om du vil? Classic scam er jo å gi inntrykk av at man tjener penger og også betale ut mindre beløp for å “bevise” det for å få folk til å investere mer :thinking:

Du får som I ett vanlig fond ikke utbetalt profitten. Det er verdien per andel som stiger. Men du kan selge dine andeler til fondet via buyback, og det er da pris fra siste rapport den uken Buyback utføres som gjelder. Er rimelig mange som har fått utført dette. Blir trolig endret til kvartalvis utførelse da de har brukt uforholdsmessig mye tid på å gjøre dette hver uke. Gjorde dette selv for ett større beløp en tid tilbake, og kjenner til andre nordmenn som har gjort det samme for betydelige summer.

Men skal man være skeptisk, så kan de selvsagt ha gjort det med langsiktig plan om å tjene inn mer en de betaler ut. Har ikke vært borti svindlere før, men synes det er rart å dele bilder av seg selv og familie (offentlig) , adresse, nummer med meg? Og være registrert i australske asic. Akkurat det å reise rundt for å treffe oss gjør jo også svindlere så det er ikke ett sterkt argument.

Men kommer ikke unna at det blir jo I stor grad magefølelsen frem til audit er på plass. Noe som også gjenspeiles av at det er få kjøpere på børs, og at pris historisk har vært under likvid verdi. Selvsagt også grunnet lite eksponering og få som kjenner til det. Men pris på børs burde inkludere litt fremtidig profitt.

At man ønsker å endre utak til en kvartalsvis greie bør jo få alarmen til å ringe…

1 Like

Wow det var kjapt svar :stuck_out_tongue:

Ja og nei. De er per nå 3 stk som jobber fullt i firmaet. Så han ene bruker veldig mye tid på det. Og køen er 8-10 uker var siste status så det er i praksis liten endring. Men det er ikke endret enda, de må ha en god plan på det for å gjøre endringen. At man må vente er en negativ ting, som har vært der lenge.

Edit: jeg har en god magefølelse, og føler meg trygg grunnet alle de små tingene siden oppstart. Men det kunne selvsagt vært en investering ved svindel for å få folk til å snakke positivt. Liker å snakke med folk som er negative som dere jeg for å få litt nyanse.

Husk at dette også er gjort ved scams før. Betalt ut til mange kunder som så sprer ordet videre til nye kunder slik at de får inn mer enn de sender ut. Høres bare litt shady ut, men godt mulig jeg tar feil. Vet bare at det er mye lureri i kryptoverdenen, så man skal tenke seg om før man putter penger her og der.

8-10 ukers utbetalingstid sier jo litt også.

Tar ikke såååå lang tid å prosesere en betaling… Nei dette luker

1 Like

Så sykt enig. Dette lukter.

Det lukter…gull! :slight_smile:

Uansett går det jo å selge på børs, men det kan ta litt tid før man får solgt alt om man har mye.

På børs er til andre, så det hjelper ikke på den stanken de kjenner hehe :stuck_out_tongue:
Revisjon vil forhåpentligvis hjelpe på for å skape litt mer tiltro. Forøvrig bra at vi får inn litt mer skepsis i tråden, starten er bare fylt av meg som har full tiltro til dem, vi behøver balanse på ett forum som dette.

Det var nok ikke lynkjapp likvidering mens de var kun for private på forex heller (kan høre med en av de som var med i forex om dere er nysjerrige). Dette er ikke ett stort bankfond men ett lite firma. Så må man velge selv om det er forståelig eller ett rødt flagg som gjør at risk/reward ikke er verdt det :slight_smile: Forøvrig må algo stoppes for å ta ut penger og sende til investorer, og det er ca 40 timer kalibrering ved oppstart igjen.

Ved kvartalvis buyback bør vi også kunne se at de behandler mye større forespørsler i en sleng. Men er man skeptisk, vent på revisjon og første kvartalsbuyback.

Jeg er jo ikke helt overbevist selv heller, man kan ikke se bort ifra at de bare tar penga og stikker. Feks om de blir utsatt for en ulykke og det var det. Har ikke funnet særlig informasjon om forexfondet og folkene bak. Skulle gjerne møtt opp på øldrikking i Stavanger og dått et personlig inntrykk, men det kan jeg ikke - håper dere som er der vil stille noen spørsmål og ikke være starstruck eller for kompiser, men stille spørsmål og få en følelse for denne algoritmen Mintie. Litt teknisk rundt hvordan den fungerer (de har uttalt at er er mer tradere enn programmerere, men noe bør Tim kunne si - programmeringsspråk den er laget på, om det er store forskjeller fra forex til krypto, hvorfor det tar så lang tid å implementere xrp, så lang tid å utbetale osv ) og få et inntrykk av Tim som person.

1 Like

Jeg mistenker at folk som er kyniske nok til å kjøre en ponzi er flinke nok til at du ikke klarer å spotte signalene selv når du treffer dem i rl.

Er uansett for mange røde flagg her for min del. Håper de som har hatt penger der har fått ut avkastning. Ellers er min anbefaling styr unna. EVt selg alt og få ut penga.

5 Likes

Setter stor pris på innspillet, håper selvsagt jeg har rett og du tar feil :stuck_out_tongue:
Dette er høyere risiko en aksjer, men ser på det som grei risiko i krypto.

Hva er det spesifikt som gjør deg så sikker på at det er en ponzi? At de er registrert i asic, revisjon av revisor autorisert av asic uker unna, Facebook kontoene er 8 år + på alle tre. Samt at det er flere som var med i forex som jeg kjenner til (via telegram). Skulle det være en ponzi er det med med mange involvert, hvor samtlige har omfattende profiler. Med andre personligheter bak andre kontoer. Med på laget lokale folk i Australia for treffet der. Det er en helt massiv operasjon isåfall. Og så kommer de generelt med lite hype, spesielt i de første mnd. Tar man med hvor mye de har betalt ut vil det være til forsvinnende lite gevinst så langt :stuck_out_tongue:
Og de burde vel ikke fryse opp Buyback tokens av hensyn til tidlige investorer, men solgt de ved ponzi?

Amazix var forøvrig i samarbeid med de gjennom ico og se første månedene etterpå, og de utfører også due dilligence på sine prosjekt.

Det rette for deg er å ikke kjøpe, men liker som sagt innspill fra folk som mener det motsatte av meg :slight_smile:

Edit2: Jeg er selv veldig sikker, men da jeg har fått in ganske mange venner føler jeg ett større ansvar for de om å få inn synspunkter fra folk som er negative.

Jo mer du poster jo mer bekrefter du frykten min. Og jeg poster ikke for å være ekkel, men her går alarmene av i et sett.

La oss bruke argumentene du kommer med,

  1. Du sier personene bak er kjente.

Kjent person er ingen hindring.

  1. Det snakkes om denne auditen eller revisjonen om du vil som bare drar ut i tid. Revisjonsfirmaer lever av timer, de reviderer alt.

som godkjente alt i LANG tid.

Hele poenget med en ponzi er jo å holde den gående lengst mulig for å la den øke i verdi. Man skal absolutt ikke fryse noe eller gjøre for mange ting som får alarmene til å gå av.

Så hva er det som gjør at jeg er skeptisk. Avkatningen, den er meget høy over tid og dette leder til spørsmål 2.
Hvis noen har funnet en genial måte å tjene penger på, hvorfor skal de dele den? og hva tar de betalt for å dele den.

Det at de bruker EKSTREMT lang tid på å betale ut penger er også en ting som bare forsterker tanken min om at dette lukter svidd. At de må “rekalibrere algoritmen” høres faktisk så teit ut at jeg bare tror det er bs. Hva må de rekalibrere? at den har mindre penger å rutte med? det er snakk om å endre 2-3 verdier.

Et siste moment du personlig bør ta til deg er følgende, dersom du har noen fordeler eller incentiver for å være med å hoste en beer and talk og generelt få rekrutert nye mennesker til fondet. Da risikerer du å bli siktet om fondet skulle vise seg å være scam.

Alt du beskriver over ble gjort 100x av folkene til madoff, og ingenting av det er egentlig greier som bekrefter at det er legit.

2 Likes

Punkt 1 og 2, de er i fengsel. Så ja det er ikke ett garantert argument, men ved kjente folk blir konsekevensene større en for en god slump krypto mynter.

Avkastningen er høy ja, dette er med krypto volatilitet. Og i ett bull marked vil du tape på å holde CHT ovenfor omtrent enhver krypto coin.

At det tar tid med utbetaling har vært slik rimelig lenge, men etter de 8 ukene får folk ut det de har sendt inn forespørsel om.
Jeg har aldri laget en algoritme, så har ikke teknisk forståelse nok til å si om du eller de har rett der :slight_smile:

Jeg får ikke noe for det, utover gratis pils og mat som alle andre. Men det er veldig kjekt å samle norske investorer! Jeg ser frem til å treffe Tim også selvsagt.

Kan selvsagt ikke garantere at dette ikke er Ponzi. Alle mine venner har jeg vært tydelig med at de må være beredt på å miste alt. Og det ville ikke skjedd av algo fail. Alle som er lurt i Ponzi har vært like trygge i sin sak som jeg er her. Og sikkert ikke uvanlig at enkelte blir kompiser med toppene heller. Liker å tro at jeg likevel er mer åpen for den andre (din) side, ihvertfal at det er viktige synspunkt for nye som vurderer om de skal inn. På telegram har jeg også laget en egen gruppe med de som er som deg. Gode kritiske spørsmål. Er du på telegram inviterer jeg deg gjerne!

Edit: Burde gjerne spurt først, men siden dette er åpent forum tok jeg med friheten og delte kommentaren din med andre investorer.