Meget bra innlegg
Kan da ikke prioritere demokrati i disse tider?
Dessverre tror jeg flertallet ville støttet tiltakene og mere til.
Det er nå 3 uker siden guvernøren i Texas erklærte: Jeg har nettopp annonsert at Texas er 100% åpent. ALT. Jeg har også avsluttet maskepåbudet i staten
Er det noen som har noen oversikt over hvordan det har gått siden da? Merkelig stille i media.
Tja, du har vel et poeng, selv om Nakstad var ute forleden dag og sa at vi allerede ser effektene nå av de strenge tiltakene…
Texas sine smittetall :
https://txdshs.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/ed483ecd702b4298ab01e8b9cafc8b83
Skjønner jo godt at media overser Texas fullstendig. Det vil ikke passe inn i media sitt frykt-narrativ og skrive om at Texas slettes ikke er “dødsdømt” allikevel.
man går samtidig god for at de fortsetter å rapportere på covid-tall nå som de har besluttet å åpne opp?
Det logiske er at de gir beng i å rapportere noe særlig, så går det hele sin gang helt fram til vi eventuelt får beskjed om ting er verre eller bedre om ei stund.
Er flere stater som har gjort det samme. De fire jeg sjekket til nå, Missisippi, Iowa og Montana hadde samme utvikling…
Og ser man i Norge har smittetakten aldri vært høyere. Mens dødsfallene og Case Fatality Raten fortsetter å falle
Tja, i så fall kunne man vel hatt samme mistanker mot dem som beslutter å lukke ned? For å følge samme logikk ville de også overrapportert og underrapportert iht egne politiske interesser…
Edit: Begynner å lukte konspirasjonsteorier dette her
Så alle sykehus i staten slutter samtidig å rapportere pga samfunnet åpner opp?
Skal ikke nekte for at dette kan skje, men hva får deg til å tro det? Er det endret praksis i forbindelse med åpning, eller en sammensvergelse mellom leger og politikere?
Se på linken jeg la ved. De rapporterer på alt mellom himmel og jord.
Så kan man selvsagt lage en konspirasjonsteori om at de feilrapporterer
Da er vel kanskje ting i skjønneste orden i de statene de har valgt å åpne opp, og det lover jo godt. Bare fint at man tar steg mot gjenåpning av samfunnet. Kommer jo en tid hvor covid-dødsfall blir statistikkført på lik linje som andre dødsfall og ikke har der tilegnede nettsider for dette:)
Takk for stråmannen.
I UK så lager man nå planer for at Covid-19 situasjonen skal pågå i minst to år til:
https://www.find-tender.service.gov.uk/Notice/005534-2021?origin=SearchResults&p=1#II.%20Object-0
“The Executive Office requires the immediate appointment of an advertising contractor to build on and continue to deliver a multimedia advertising campaign on COVID-19. The contract duration is for two years commencing on 1 April 2021. The maximum budget is £2 million exclusive of VAT.”
Når det gjelder Texas, så er det ikke automatikk i at dersom påbud fjernes, så slutter befolkningen å beskytte seg. Dersom store deler av befolkningen er uenig med guvernøren, så bruker de gjerne f.eks. munnbind selv om de ikke er pålagt det lenger. Det er nok mange i Texas også som ikke ønsker å la seg smitte. Dermed kan man ikke automatisk si at dersom smitten ikke øker etter at påbudene er fjernet, så betyr det at tiltakene ikke hadde noen effekt.
Nettopp, hvorfor skal man da ha bøter og straff når folk fint klarer å regulere dette selv?
Eller…bare kanskje, at lockdown ikke fungerer.
Ja vet det er en helt vill tanke. Uten bortforklaringer og unnskyldninger.