Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Jeg tror faktisk at de fleste som lojalt følger opp lockdown, gjør det fordi de ser noe fornuftig i det for egen del, og ikke fordi de er redd for straff. Lockdown blir dermed mer som en påminnelse om alvoret i den aktuelle status.

For min egen del vil jeg i alle fall forsøke å beskytte meg mot smitte uavhengig av påbud og regler. Tror kanskje ikke jeg er så langt utenfor gjennomsnittet?

2 Likes

Og argumentet for at myndighetene skal regulere dette er … ?

4 Likes

Det må være på grunn av unnasluntrere som feirer bursdagene sin på hotell og restauranter med masse gjester.

5 Likes

Jeg ser på det som et signal om at myndighetene viser ansvar. Det blir som en påminnelse og inspirasjon til oppfølging mer enn som en trussel. Men selvsagt er det nok forskjeller i en befolkning når det gjelder hvordan dette oppfattes.

1 Like

Den var fin. På samme måte som Berlinmuren var en inspirasjon til de som bodde i Øst-Berlin :smile:.

Apropos: Jeg lurer på hvordan HIV ville blitt mottatt dersom det viruset plutselig ble oppdaget nå. Et virus med 100 % dødelighet. Herre Jesus for et ufattelig hysteri det ville blitt.

7 Likes

Kan bare beklage at jeg har en annen mening enn deg. For meg blir en sammenligning med Øst-Berlin totalt useriøst.
Jeg beskylder ikke myndighetene i verden for denne pandemien. Er mer opptatt av å få distribuert nok vaksiner til at vi kan bli ferdig med den.
Synes Norge så langt har gjort en god jobb i å takle dette.

ExKsedQXIAEqlhZ

5 Likes

Nei, jeg tror ikke viruset forsvinner. Med “ferdig” mener jeg gjenåpning av samfunnet og at vi kan leve mer som normalt igjen.
Tror det er stor sannsynlighet at vi vil måtte leve med årlige nye utgaver av dette viruset, på samme måte som med influensa. Kanskje kan de bake inn en årlig tilpasset vaksine sammen med influensavaksinen?

Influensa er jo utryddet nå :slight_smile:

Nei, influensa er nok ikke utryddet. Men fraværet av influensa denne sesongen er vel kanskje et godt eksempel på at smitteverntiltakene har en effekt?

Leger sier jo fravær av influensa er krise, da det saboterer for vaksineutvikling og motstandsdyktighet i befolkningen.

Damned if you do, damned if you dont.

1 Like

Ja dette blir jo galt uansett hvordan man snur og vender på det. :laughing:

Men det føles jo litt rart at man skal ønske seg sykdom slik at man får sjanse til å lage vaksiner… :joy:

1 Like

Nei det er ikke enkelt dette her :joy:

1 Like

Da blir det lockdown til neste år også :partying_face:

(samt livedekning i alle landets medier)

Ingen i regjering eller Helsedirektoratet som har bursdag i påsken så da strammer vi inn litt

4 Likes

Sikkert rett, jeg aner ikke. Jeg vet derimot at det var en dude som ikke overlevde påsken (for å si det på den måten).
Bør ikke en nedstengning av et samfunn være så kort som overhodet mulig?

Jeg stiller meg selv spørsmål (ingen andre) om hvorfor den strekker seg én uke etter påsken, men avsluttes dagen før neste religion skal ha sin måned?
Setter én nano aksje på at 13 april-12 mai er åpent og fri flyt.

Dette er ment som en teori. Ved å skrive det her, så kan man spole tilbake å se i midten av mai. Dessuten lettere enn å «legge det på minnet»

Skjenkestopp i påsken? Det gjør meg ingenting, er jo uansett ingen skjenkesteder på fjellet

6 Likes