Ja nå kommer den, vaksineskammen. Ser på debatten.
«Vil du virkelig ta vaksiner fra Gambia?»
Det korrekte svaret er selvsagt «nei nei nei, jeg ofrer selvsagt bestemor/ svigermor for at en fremmed skal få vaksine»
Edit: Jeg hadde kanskje en ørliten sjanse for at det ikke var politisert. Eller håpet. Men mens jeg ser på debatten nå, så kaster jeg alt på havet.
Bare drit, politikk, eu, sånn og slik, deal her og der sånn og slik…
Bare piss. «Må bli mer politisert» klarer Støre i tillegg å lire av seg. Erre muli’
Utelukkende maktkåthet. Punktum.
Steng ned alt!
Når man leser forsidene på Dagbladet og VG skulle man tro vi var i frontlinjen med tanke på Covid.
Det spesielle her er at vi statistisk sett aldri har hatt større smitte en nå. Vi har nesten identisk smittekurve som Italia. Men dødsfallene uteblir. Det samme ser man i Europa under ett. Smitten har økt, men dødstallene følger ikke etter på samme måte. Tyskland, Belgia, Frankrike osv.
Hva er avviket? Hva skjer? Det er det britiske viruset som dominerer. Det skal være 2,6 ganger større sannsynlighet for alvorlige tilfeller. Men dette viser iallefall ikke i statistikken over dødsfall.
Samtidig har man stater i USA som har løftet alt av tiltak. Men der ser man også at dødstallene fortsetter å falle.
Og i dag opplyser myndighetene at man øker tiltakene til å ikke bare gjelde der man har smitteutbrudd. Neida, man peiser på med samme opplegget over hele jævla landet. Revnende likegyldig om man har smitte eller ei… Latterlig!!!
Hehe tilogmed jeg synes dette blir latterlig. Lockdown og portforbud i Oslo og Viken hadde vel holdt, og så kunne resten av landet som faktisk greier å løse problemene sine få ha det litt mer åpent.
Hvis poenget ditt @Krafer er at det innlegges forklarer/forsvarer dagens tiltak så skjønner jeg ikke helt logikken. Tror R-tallet er godt under 1 i for eksempel Trondheim!
Likevel river man med et pålegg om skjenkestopp også der teppet under beina på en hel næring.
Hvor langt har dem kommet ? Tenker jeg satser på SoftOx.
Hovedgrunnen til at vi har problemer i Oslo og Viken er at regjeringen har holdt grensene åpne til land med ekstremt høy smitte, og latt folk som kommer derfra dra rett hjem til storfamilien.
De livene er ikke i vesten!
Hvorfor det skal være masse nasjonale restriksjoner i Trondheim med disse smittetallene er for meg helt uforståelig. Politikerne på stortinget virker jo å være helt på bærtur? Dette blir som når de setter opp 50 grense skilt pga veiarbeid på strekninger hvor man ikke ser en sjel arbeide 16 timer i døgnet. Man mister rett og slett respekten for reglene.
Her er et bilde over tilstanden i Norge. Hvorfor skal det være nasjonale restriksjoner?
Stemmer det. De er idioter.
Synes egentlig det er bra.
Nå begynner folk å få opp øynene for hvor vanvittig dette er.
Altså, hvis de sa at i påsken, så kjører vi på med restriksjoner, så vi slipper å få smitte spredt fra østlandet til resten av Norge, så hadde jeg forstått det. Men de har jo kjørt på med restriksjoner langt uti april.
Innlegget var ikke en kommentar direkte til dagens tiltak. Men jeg synes det er et veldig godt innlegg som tar et oppgjør med den illusjonen, som også en del her virker å ha, om at alternativet til tiltak nærmest er gratis.
Synes alle de som er sterkt mot tiltak burde lese det. Obligatorisk ville vel @anon39067724 skrevet
Det fyren skriver er jo fullstendig feil.
Han skriver bl.a. at covid er 25 ganger mer dødelig enn influensa. Noe som er fullstendig på viddene. Det var kanskje det man trodde i mars 2020.
I tillegg nevner han ikke problemstillingen med å holde barn og ungdom på hjemmeskole av og på i et helt år. Og at deres fritidsaktiviteter og sosiale liv blir ødelagt.
Verdt å nevne at dette er samme person som har spådd boligprisfall i snart 15 år. Makroøkonomi er ikke hans sterke side.
Her er det flere som ikke forstår virusmatematikk ref 25 ganger mer dødelig som er helt på jordet.
Her misforstår du nok. Andreassen snakker om dødelighet for befolkningen, altså et regnestykke som inkluderer smittsomheten til sykdommene, ikke bare infection fatality rate. Siden covid er langt mer smittsom enn influensa vil covid også forårsake langt flere døde i befolkningen. Dette er kilden Andreassen referer til: Covid-19 vs influensa | Vaksinebloggen
Merk at denne informasjonen er fra oktober 2020. Nå veit vi også at av de nye variantene er i hvert fall den engelske både betydelig mer smittsom og dødelig. Dødeligheten i befolkningen sammenligna med influensa vil derfor være enda høyere nå.