Mens folk flest tror det er smitte fordi Oslo-folk fester så mye.
Tror det er mye mer enn 50 %.
Edit: 57 % på landsbasis (langt flere i Oslo) er født i utlandet. Hvor mange som har utenlandsk opprinnelse står det ikke noe om, men man kan vel anta at det tallet er ganske høyt det også.
“But symptoms can also be psychologically generated/ caused by a physical illness unrelated to the prior infection. Long COVID is largely an invention of vocal patient activist groups. Legitimizing it with generous funding risks worsening the symptoms…”
Finland gjenopptar bruken av AstraZeneca for de over 65 år. Eldre har vel ofte lavere immunrespons så mulig det er tryggere for de?
Har vel også med risiko for covid å gjøre, for den over 65 er det vel faktisk et poeng å bli vaksinert.
Men ledere og administrasjon med hjemmekontor får vaksine
FHI er fremme og modellerer igjen.
Jeg drister meg til å si at jeg kan garantere 100 % at de bommer totalt (igjen). Vi sjekker om tre uker.
“I Take Full Responsibility”: Merkel Cancels Draconian Easter Lockdown Amid Backlash From Furious Germans
"
’ Det har i USA siden 2015 blitt registrert mellom 2,7 og 2,8 millioner døde hvert år. Det er per dags dato er det registrert 2,674,995 i 2020. Mulig det blir en liten økning i år også fra fjoråret på 2,855,000, som jeg vil si er innenfor normalen basert på trenden de siste årene.’
Vi kan jo ta med at Nrk. gjorde et stort oppslag, sent på 2020, at det hadde dødd 100 000 av Korona i ( fattige/tettbefolkede) India.
Sammenliknet med vanlige år i Norge burde det dødd 250 000 i India.
Sammenliknet med 2017/18 i Norge burde det dødd 400 000 i India.
Slike opplysninger fikk vi ikke. Selv om dette hadde redusert frykt i befolkningen, og dermed vært positivt for folkehelsa.
Kan vi stole på myndigheter og media da?
Jeg mener NEI.
Bør vi lytte til myndigheter/personer vi ikke kan stole på?
Jeg mener NEI.
Til og med tyskere er mindre autoritetstro enn nordmenn.
Link?
De har jo litt dårlige erfaringer fra før.
Idioten i dette tilfellet er nok jusprofessoren.
Ikke ut fra overskriften men ut fra å ha lest artikkelen.
Høyere utdanning betyr ikke nødvendigvis at en har den hele og fulle forståelse.
Da var det på tide å ta en realitetsorientering av FHI sitt anslag over smitte for en uke + 1 dag siden.
FHI anslo at vi ville ha 2400 smittede i går, fasiten ble på
984 .
Det er 59 % lavere enn anslått. Videre hører det med at FHI sitt best case scenario var et smitteantall på 1505 smittede.
Fasiten endte altså på 34 % lavere smittede enn best case-scenario .
Når modellene det jobbes ut fra er vanvittig overdrevne, da blir tiltakene … ?
Det var trist, vi får håpe smittetallene øker dramatisk. Om ikke før påske så skal du se at vi etter påske får en vakker oppblomstring.