Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Ja, jeg synes det er litt trist at landet styres basert på totalt feilaktige modeller.

Dersom jeg hadde fått en aksje i Pfizer for hver eneste gang jeg har lest frasen “bare vent og se om et par uker” , så hadde jeg vært rikere enn Kjell Inge Røkke.

Og hadde jeg i tillegg fått en aksje for hver gang den spådommen har vist seg å være feil, hadde jeg vært rikere enn Bill Gates.

Edit: Jeg skal følge dette opp over påske.

5 Likes

Ser ut til at EU har skjønt at det ikke er så lurt for folkehelsa å skremme vannet av folk med å kalle en enkel influensa for en pandemi.

“WHO har ikke satt tingene i sitt rette perspektiv. Definisjonen av pandemi er problemet. Den må korrigeres. Om WHO beholder den samme pandemidefinisjon i to år til, blir jeg skremt. Vi har andre ting å holde på med i Europa enn å sysle med slike «pandemier»”

-Wolfgang Wodarg, lege og formann i Europarådets helsekomité

Dessverre ble lite gjort etter denne høringen i 2010…

5 Likes

Utklipp fra en random kommentar seksjon her om dagen…

1 Like

Ser ikke ut til at vaksinen hjelper så mye for å unngå sykehusinnleggelser…

1 Like

Svenske leger med opprop.

7 Likes

Og dette er landet i Europa med mildest restriksjoner.

2 Likes

De fleste utenlandskfødte går meg bekjent ikke spesielt ofte på ski eller på hyttetur. Så hvorfor hyttekommune er så redd for oslofolk er ganske uforståelig.

1 Like

Du overvurderer folk.

2 Likes

Mener FHI her faktisk smittet eller verifiserte smittede? Det faktiske smittetallet er vel høyere en det som påvises?

FHI bommer jo på alt.
De bommer på alle prognoser og modeller, de bommer stort på hva de får av vaksiner og når.

De burde egentlig bare slutte og uttale seg og legge kalkulatoren på hylla.

5 Likes
1 Like

Hva sier lockdowntilhengerne til dette?

6 Likes

Man får bare lov å linke til New York Times ikke New York Post

2 Likes

Dessverre har lockdowntilhengerne et universal-argument som kan brukes mot alle innvendinger:

“Hadde vi ikke hatt disse tiltakene hadde det vært mye verre her”.

Skulle likt å visst hvilke hestehandler disse landene har gjort for å få tak i vaksinene. Er vår regjering naiv eller er det bare god gammeldags kjedelig integritet?

:point_down:

2 Likes

Det trenger heller ikke bevises, bare bruke “sunn fornuft” - stenger man folk inne i hjemmene sin er det jo nesten umulig for dem å gå rundt og bli smittet i parker o.l.

1 Like

Big Pharma ler hele veien til banken etter å ha vært i møter med Norge.

Disse landene betaler sannsynligvis kun per levering, mens nissepolitikerne våre sikkert har betalt alt på forskudd.

1 Like

Ja, det fremstår jo som logisk. Og når konsekvensene blir abstrakte og indirekte, så klarer man ikke å ta med det i beregningen.