Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

"

Mener Norge bør fortsette

Forskningssjef Ghanima tror det kan bli vanskelig å finne et mønster av så få personer, men mener uansett at vaksinen trygt kan brukes videre. Det gjør også Verdens helseorganisasjon, EUs legemiddelverk, Storbritannia, Tyskland og en rekke andre land.

– Jeg tenker at hvis det ikke kommer flere tilfeller, så ser jeg ingen grunn til ikke å fortsette.
"

5 Likes

Dette er ganske nyansert. Når man hører ordet saksbehandler tenker man kanskje at de sitter foran en PC mesteparten av tiden. Saksbehandlere og ledere i Barnevernet ihvertfall er de som møter flest barn og familier i tjenestene og er de som bør prioriteres for vaksinering der. En saksbehandler kan møte opp til 30 familier med flere treffpunkt i måneden maksimalt. “Sosionomer” her er en vanlig grunnutdannelse i denne gruppen, og så har de som regel mye ekstra spesialisering innen barnevern. Dosene har også vært levert sånn at de har hatt ekstra doser levert til noen grupper, og da har de som var til overs blitt brukt på de som var tilgjengelige før de gikk ut på dato. Der var alternativet å kaste dosene. Ting er ofte mer pragmatisk enn man tror. Men det er sikkert skjedd dårlige valg noen steder, bare ikke i den utstrekningen du sikter til her @holmes .

Du er klar over at vi har en høyre-regjering? Det er de som stenger ned Tromsø når vi har problemer med smitte i Oslo?

Ja, byrådet i Oslo er noe helt for seg selv.

Men det må ikke glemmes at det er en Høyre-regjering som har stått for den største raseringen av norsk næringsliv noensinne, og den høyeste økningen av byråkrati og offentlig pengebruk…

1 Like
1 Like

Det er greit å ta med seg at det blir en venstre-sentrum regjering, ikke en venstre-regjering. Det jeg håper de får til er litt mer fokus på å få utenfor-store-byer delen av Norge til å fungere. Tviler på at SP hadde stengt ned Tromsø hvis det var mye smitte i Oslo.

1 Like

Husk at det er en Covid-19 tråd :slight_smile:

SP og Høyre? Joda, de hadde lett blitt enige om distriktspolitikken? Nei? Så lenge Høyre fortsatt tror det Thatcher gjorde i Storbrittania var bra, så skjer det jo ikke…

Jeg tror det må være en av de minst populære tingene de kunne finne på å gjøre. Det sammen med at Erna kjører på med feiring av 60-årsdag med > 10 stk og ignorer reglene hun selv står bak gjør at de virker rimelig hyklerske.

En del av meg er enig i å stenge alt. Er altfor mange som bor steder uten smitte\tiltak som skriker etter enda sterkere tiltak her jeg bor i Oslo, som aldri har følt et tiltak på kroppen.

En annen litt større del har enorm medlidenhet for de som mister livsgrunnlaget fordi det er høy smitte i deler av Norge, fordi det er frykt for smitteoppblomstringen etter vi skal reise landet rundt i påsken.

1 Like

Er det virkelig? Høres ut som noe du har funnet på. :slight_smile:

Sjekk i kommentarfeltet under enhver nyhetsartikkel.

Kryr av folk fra rundt om i landet som vil at man skal stenge ned Oslo (enda mer).

2 Likes

Vi bør snarest starte bygging av mur rundt Oslo, og det er det mer enn 1 grunn til.

Heh, er vi der igjen? Altså, kommentarfeltet er også fulle av folk som mener folk med feil hudfarge eller religion burde skytes, men det er ikke noe vi bruker det som utgangspunkt for hvilken politikk vi fører. Ser ikke hvorfor det skulle brukes som grunn her.

2 Likes

OK, hva med rikspolitikere som mener det samme som kommentarfeltet da?

1 Like

Regjeringen vil forlenge den midlertidige loven om innreiserestriksjoner til november… til tross for at alle er vaksinert innen sommeren. Hva skyldes dette da? Hvilken gruppe er det vi skal skåne på høsten?

1 Like

Da har vi det gående et par år fremover

Det er vel ikke ønske å åpne for importsmitte før man har vaksinert de mest kritiske gruppene. Med AZ på vent og færre ventede leveranser av andre vaskiner er man tydeligvis i forkant.

Vi håper alle at smittesituasjonen snart vil forbedre seg, og vi vurderer fortløpende lettelser i innreiserestriksjonene, sier justis- og beredskapsminister Monica Mæland (H).