Ikke bare er han en av de største giverne til WHO, han er en av de aller mektigste personene der. Mektigere enn hele land og statsoverhoder. (Legg merke til at artikkelen er fra 2017)
Å tjene penger er jo det vi styrer samfunnet etter. Hvis flest mulig vaksineres tjener alle mer penger.
Det er dyrt å stenge samfunnet for å motivere folk til å ta vaksiner vi ikke har enda.
Hvor mange mener du bør vaksineres da?
Det er dyrt for samfunnet totalt sett ja (fellesinteressene). Men det er ingen automatikk i at alle avgjørelser blir tatt på bakgrunn av fellesinteresser. Lobbyisme er et godt eksempel.
Jeg sier at jeg tror frykt og hysteri nå på slutten av pandemien kan ha en sammenheng, men jeg kan ta feil. Dessuten vil få et klarere bilde av dette om et par mnd. Hvis alt er like dramatisk i mai-juni f.eks.
Jeg har ikke noe klart svar på hvor mange som bør vaksinere seg, men registrerer at det er ulike meninger rundt det.
Så et perfekt eksempel på at ting har tippa litt over no. Var å handla i går kveld rundt 9 tida. Nesten tomt i butikken, men nesten alle eg så hadde bind på seg.
Måtte inn på kommunens hjemmeside for å se om eg hadde gått glipp av et påbud.
Neida, hold 2 meteren. Hvis ikke bruk munnbind.
Og vi har veldig lavt smittetrykk hvor jeg bor
PS. Det er fortsatt 1-meteren som gjelder:
Er det sånn at det man før i tiden kalte «å kjede seg» nå har blitt til «å slite psykisk»?
Men lokale forskrifter kan være annerledes.
Mye rare regler rundt om kring.
Maskebruken har for øvrig spredd seg som et virus (håhå).
Rart at vi har hatt mye mer smittespredning etter at man begynte med dette munnbind-maset enn vi hadde før det begynte.
Nok en ting som ingen reflekterer over.
Angstnivåene blant ungdom idag er like høye som psykriatripasienter på 50-/60-tallet.
Helt sykt.
·
France considering a new lockdown due to a spike in #Covid_19 cases. (More reason for a rollover!) #OOTT #opec
Det fremstår som det er info du henter ut fra skriften jeg viste til. Hva er kilden til den informasjonen du kommer med her?
Har ikke gått igjennom kildemateriellet selv.
En metastudie for tidsperioden 1952-1993 du viser til
36 minutter siden
av NTB
Macron forlenger delvis nedstenging
Frankrike forlenger en delvis nedstenging av landet i fire uker, opplyste president Emmanuel Macron i en TV-tale onsdag kveld.
Frankrike har nå nærmere 40.000 nye smittetilfeller daglig, en dobling fra februar, og over 5.000 koronapasienter ligger nå på intensivavdeling. 44 prosent av dem er under 65 år.
Viruset har til nå kostet over 95.000 mennesker livet i Frankrike, og Macron har fått kritikk for å ha gjenåpnet landet for tidlig.
Urgh, denne saken fra New York Times, som VG nå publiserer…
23:37 i gårIngrid Hovda Storaas
NYT: MÅ KASTE 15 MILLIONER JOHNSON & JOHNSON-DOSER ETTER FABRIKKFEIL
Ifølge New York Times er det forsinkelser i leveransen av coronavaksinen Johnson & Johnson i USA etter en menneskelig feil ved en fabrikk i Baltimore i USA.
Fabrikken produserer både AstraZeneca-vaksinen og Johnson & Johnson, og arbeidere skal ved et uhell ha blandet sammen ingredienser. Det har sørget for at rundt 15 millioner doser av Johnson & Johnson-vaksinen er blitt ødelagt, skriver avisen.
Ifølge New York Times vil feilen påvirket fremtidige forsendelser av vaksinen i USA.
Vaksinen fra Johnson & Johnson ble nylig godkjent for bruk i EU. De skal levere 55 millioner doser til EU, og Norge håper ifølge FHI på 900.000 doser – i andre kvartal.
Det er ikke klart hvorvidt feilen vil påvirke internasjonale leveranser av vaksinen, som blant annet også produseres i Nederland.
Sveriges vaksinekoordinator Richard Bergström, som forhandler om doser på vegne av EU og Norge, har tidligere sagt til VG at Johnson & Johnson sier de skal klare å levere de 55 millioner dosene de har lovet EU uten å bruke den amerikanske produksjonslinjen.
Akkurat som en vanlig influensa så følger covid vanlige sesongmønster med høyeste smittetrykk nå i feb/mars/april.
Man vaksinerer seg årlig før infuensasesongen starter dersom man er utsatt.
Massevaksinasjon er bare et hysterisk påfunn fra politikere for å forsvare handlingene deres.
Her fra google:
Personer i risikogruppene bør ta vaksine mot influensa hvert år. Dette er nødvendig fordi influensavirus endrer seg hele tiden og vaksinen tilpasses disse endringene hvert år. Det tar 10-14 dager fra vaksinen settes til du kan forvente effekt.
Da var det på tide å ta en ny realitetsorientering av FHI sitt anslag over smitte for en uke + 1 dag siden.
Merk at denne rapporten ble publisert 24/3 - altså har de tatt høyde for alle de nye tiltaken som ble innført før påske.
FHI anslo at vi ville ha 2400 smittede i går, fasiten ble på 984 .
Det er 65 % lavere enn anslått. Videre hører det med at FHI sitt best case scenario var et smitteantall på 1791 smittede.
Fasiten endte altså på 51 % lavere smittede enn best case-scenario .
Til FHI sitt forsvar skal det sies at de relle tallet nok er litt høyere. Men ikke mye, med tanke på at det testes mer enn noensinne.
Når modellene det jobbes ut fra er vanvittig overdrevne, da blir tiltakene … ?