Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Nok et eksempel på en fantastisk historieløshet i denne tråden. Trist. Skulle tro enkelte ikke hadde fullført grunnskolen…

1 Like

Nei, det har vel aldri skjedd før at politikere (eller hvem som helst egentlig) blir beruset av makt.

Erna er vel for øvrig stor tilhenger av WEF som jo må kunne sies å være en helt åpen konspirasjon om å forandre verden dramatisk.

1 Like

Og Winston Churchill og Franklin Roosevelt, for å dra frem to andre hovedskikkelser fra andre verdenskrig.

2 Likes

Det må jo gå an å opprette intensivplasser som i ikke-pandemi-tider brukes som ekstrakapasitet på sykehusene? Det her handler jo bl.a. om utdannelse. Sykepleiere og leger med rett utdannelse trenger ikke sitte på ræva selv om de har utdannelse som kan brukes når det trengs? Jeg mener det har mye for seg å ha bittelitt overkapasitet på sykehus slik at behandlingskøer blir mindre og folk får behandling litt tidligere. Hvis folk kan gå 2mnd sykemeldt i stedet for 3mnd, så sparer samfunnet veldig, veldig mye penger.

Problemet som jeg ser det er at samfunnsnyttige tiltak stopper opp i det man kun klarer å se økte utgifter. F.eks., kjempelurt å stenge lokalsykehus slik at folk må reise i timesvis for å få behandling. Den reisetiden tar de jo ikke med i regnestykket i sykehusforetakene.

1 Like

De er vel ikke spesielt kjente for groteske overgrep mot egen befolkning disse da.

1 Like

Her tror jeg ikke du henger med i debatten.

Åå, du er en av de, som tvert de hører agenda2030 så roper de konspirasjon.
Ok, skjønner.

Det var en som skrev det godt, relatert til dine spørsmål:

Det som fortoner seg helt utrolig for meg er at folk tror at de som leder oss bryr seg mer om oss, enn det folk flest bryr seg om hverandre. Det er jo det motsatte som er tilfellet, og det sier ikke så rent lite.

Befolkningen er for dem med makt i beste fall brikker deres spill, i verste fall et nødvendig onde. For næringslivet er vi kunder og for politikere velgere. For dem med aller mest makt er vi lite annet enn en diffus masse man stort sett ikke befatter seg med; så lenge man ikke trenger nytt tjenerskap. Det skulle ikke forbause meg et øyeblikk om noen av de rikeste her på jorden tenker på folk flest som et irritasjonsmoment de godt kunne vært foruten. Omtrent som bananfluer på kjøkkenet.

Politikere, direktører og ikke minst superrike er så fjerne fra vanlige folk, at om du noen gang har prøvd spille et strategispill på PCen, vet du noenlunde hvordan de føler det for den verden de tumler rundt i.

Jeg anser det som svært usannsynlig at nedstengningen av verden er for folks flest skyld. Ikke at jeg har den fjerneste anelse om motivet, men jeg har mistanker om at det er mange som har sett hvordan de kan dra fordeler av dette og dermed ser seg tjent med å hause videre opp under et beleilig narrativ. Et narrativ som kanskje opprinnelig handlet om å dekke over en tabbe ved et kinesisk laboratorium, eller å hjelpe legemiddelindustrilobbyistene i WHOs ganger å tjene mye, mye spenn for sine oppdragsgivere.

La oss inderlig håpe at det egentlig bare er panikk hos politiske ledere som ser for seg uendelig mange døde som hinder for gjenvalg. Men det er virkelig best case scenario.

Du tror vel ikke lobbyisme ikke forekommer, også i WHOs dører? Eller er lobbyisme også en konspirasjonsteori nå?

Jeg vil anbefale å lese denne artikkelen:

Dette bygger også opp under Terje Tvedt sin artikkel.

5 Likes

Det har du helt rett i. Har selv vaksinebok og hadde ikke kunnet reise og utføre min jobb uten at den er up to date. Det er langt i fra kontroversielt å kreve at man er vaksinert fra å spre en farlig sykdom om man for eks skal ut å reise. Det er ikke noe nytt i det hele tatt.
Merkelige tanker enkelte har rundt de skjulte agendaene som myndighetene visstnok har.
Det enkleste er ofte det beste som man sier, og her tror hvertfall jeg at alle har gjort så godt de kan basert på den infoen man til en hver tid har. Og at “de” har gått tilbake på enkelte ting eller forandret mening er jo det eneste man kan gjøre når kunnskapen endrer seg.
Ikke alt har vært eller er optimalt, men det er langt derfra til å tro at noen faktisk ønsker å undertrykke folket.

6 Likes

Er på gjerdet når det gjelder vaksinepass. Virker litt spesielt å gi noen særfordeler for noe som ikke resten har tilgang på, noe som kan gi folk insentiv til å snike i køen.

Når det gjelder fremtiden så har jeg problemer med å se hvor slippery slopen går. Vaksinepass hvert år for Covid21, Covid22 etc? Er det realistisk?

Men jeg tar vaksinen med en gang jeg kan. Har også tatt Astrazenica hvis det hadde latt meg få lov å leve som vanlig uten munnbind, med utepils og sosiale sammenkomster.

Hvor farlig snakker vi her?

Nei, de gjør det mot sin vilje. Stakkars.

Litt som når foreldre som slår barna sine sier at de egentlig ikke vil det.

Jeg tenker at det folk gjør helt frivillig. er det de ønsker å gjøre.

1 Like

Det har vel stått noe om det i media den siste tiden. :slight_smile:
Hinter du til at den ikke er farlig? JEg har selv en nær bekjent som endte i koma og nesten døde av dette. Ingen underliggende sykdommer og ikke gammel.

3 Likes

Så puster vi med magen, legger de verste konpirasjonene døde og fortsetter en god og fundamental diskusjon.

5 Likes

Ut fra det litt rotete svaret ditt så er det sånn at du tror at politikerne ønsker aktivt å undertrykke folket? Grunntanken er ikke å bekjempe pandemien?

Når jeg leser denne tråden får jeg ofte inntrykk av folk her er veldig unge, eller knapt har vært utenfor sin egen stuedør.

Reis litt rundt i verden, så ser dere raskt hvor utrolig bra det aller meste her i landet fungerer. Da vil for de aller fleste denne konstante sutringen deres her fort virke rett ut patetisk!

6 Likes

Skal si det er en herlig blanding av debattanter her på forumet!

Blant dem som har så mye tillit til at det meste er bra og at negative hensikter er bare i hodene til folk, kan dere forklare meg hvilke forbedringer som er gjort i WHO siden sist gang?

I artikkelen linket til over: - Vaksine-troverdighet i grus står det svart på hvitt:

Tvilsomme faglige vurderinger av WHO-eksperter betalt av farmasøytisk industri og skyhøy fortjeneste på tamiflu og svineinfluensa-vaksine er noe av det som avsløres i rapportene.

og ikke minst:

• Norske helsemyndigheters råd var en blåkopi av WHOs råd. Den ukritiske holdningen til norske helsemyndigheter kan komme av at vår egen helsedirektør Bjørn-Inge Larsen er styreleder for WHOs regionkontor i København, og har problemer med å holde nødvendig distanse, sier Solbakk.

• Norge var en av de ivrigste i klassen for å følge opp WHOs helseråd, råd som det nå er blitt klart dokumentert at var sterkt influert av den farmasøytiske industrien, fortsetter han.

Hva er det som får folk til å tro at alt er rosenrødt?

6 Likes

Hvorfor bruker dere ikkje meir småprat tråden og holder denne til fundamental?

1 Like