Denne var ikke til meg, men jeg svarer allikevel:
Du bærer preg av en ekte kommunist slik du forsøker styre andre mennesker med dine hersketeknikker. Men jeg tror dette er ubevisst
Å si at at et menneske er egoistisk for å ta egne frie valg som på ingen måte kan sier å gjøre direkte skade på andre mennesker er og som samtidig kan ramme personen selv hører ikke hjemme noen steder.
Og det er i aller høyeste grad hyklersk å påtvinge andre mennesker din vilje for å så kalle dem egoistiske dersom de følger sin egen vilje.
Ungdommen får virkelig kjenne den nye dystopiske totalitarismen på kroppen:
12 minutter siden
av NTB-DPA
Tysk sykehus frykter at den tredje smittebølgen blir verre enn den forrige
Tysklands største universitetssykehus, Charité i Berlin, frykter krise etter en kraftig økning i antall koronainnleggelser de to siste ukene.
– Hvis antallet alvorlig syke covid-19-pasienter overstiger det vi erfarte under den andre bølgen, vil vi være i en kritisk situasjon, sier Martin Kreis, som er styremedlem ved sykehuset.
I begynnelsen av året nådde antall alvorlig syke koronapasienter ved sykehusets intensivavdeling maksgrensen. Sykehuset måtte da slutte å ta imot pasienter fra andre deler av Tyskland.
Kreis sier at sykehuset fortsatt vil gjøre hva det kan for å ta hånd om pasienter fra Berlin-området.
Blant pasientene som er blitt innlagt med alvorlig covid-19 de to siste ukene, er mange mellom 30 og 60 år ettersom det i denne gruppen er færre som er vaksinert enn blant de eldre.
De fleste ansatte ved sykehuset er nå vaksinert, men mange lider av utmattelse og traumer som følge av de mange koronarelaterte dødsfallene, ifølge Kreis.
Det er den såkalte britiske virusvarianten som nå dominerer smittespredningen i Tyskland.
Lørdag opplyste folkehelseinstituttet Robert Koch at det er registrert 24.097 smittetilfeller og 246 dødsfall i Tyskland det siste døgnet.
De siste sju dagene er det registrert 120,6 smittede per 100.000 innbyggere.
Hvor tar du det fra??
Jeg er en sterk tilhenger av vaksine. Men jeg ser ingen grunn til å ta en vaksine med en risiko der man enda ikke har avklart årsakssammenheng så lenge det finnes andre alternativer. Jeg ønsker å ta enten Phizer eller Moderna vaksine om jeg kan få velge.
Du kan ikke ha lest mange av mine innlegg om du innbiller deg at jeg er motstander av vaksiner. Men hvorfor skal man ta en vaksine med slike mulige bivirkninger så lenge det finnes andre alternative vaksiner som synes langt mer trygge? Både Phizer og Moderna synes samtidig å være bedre egnet mot de aktuelle mutasjoner.
Den kanskje mest alvorlige konsekvens om myndighetene fortsetter med Astra Zeneca vaksinen, er at det kan gi vann på mølla for vaksinemotstandere. De vil bruke en slik beslutning som et “bevis” på sine egne konspirasjonsteorier rundt vaksiner. Ved å stanse distribusjonen av disse vaksiner, i alle fall frem til man vet mer hvem som egentlig har risiko for komplikasjoner i sammenhengen, kan det føre til at man får enda større andel av befolkningen til å velge å vaksinere seg.
Slike uttalelser ser man stadig vekk.
Hvordan i all verden skal det kunne være mulig, etter at store deler av befolkningen er vaksinert?
Dette virker som ren fryktpropaganda uten rot i virkeligheten.
Finnes det primærkilde på dette?
Her
Du har fått med deg forandringen i Norge? personer i 20 årene på intensiven, flere innlagte enn noen gang…
Var flere innlagt i fjor…
Beklager, jeg rota med lokal nyheter som denne Høyeste antall innlagte siden mars/april - Helse Stavanger
Tall: Antall innlagte pasienter på sykehus med påvist covid-19 - Helsedirektoratet
På tide med forbud å bruke denne vaksinen nå …?
Men viktig å få med kommunikasjonen som har vært underveis.
- Man testet i fjor også, men mye færre bekreftet smittede i forhold til innlagte.
- Det ble så spørsmål om mye skjult smitte. Noe jeg personlig tror det var.
- Det kommer så artikkler om lite skjult smitte basert på blodprøver og testing for antistoffer. Og hvor flinke smittesporerene er.
- Vi sitter nå med tidenes topp i antall smittet, samtidig som vi ikke har lagd en ny topp i antall innlagte.
- Mens man får høre at dette er med et mer smittsomt virus og mer alvorlige utfall…
Finn 1 feil…
Fordi staten nekter deg rettigheter om du ikke tar vaksinen.
Ser du problemet nå med vaksinepass i prinsippet?
En ting er å dra utenlands, der kommer vi ikke utenom vaksinepass. Utenlandske politikere skylder ikke meg noe som helst, det er deres innbyggeres sikkerhet som kommer foran mitt privilegie til å reise hvor jeg vil.
Men om Norges myndigheter nekter meg mine menneskerettigheter i eget land, på basis av om jeg, ung og frisk i 20-årene, tar en vaksine: så er det virkelig dystopisk politikk.
Jeg synes fordelene for kultur og næringsliv er større enn de prinsipielle innvendinger.
Forsetninger er at dette kun brukes i en aktuell overgangsperiode og at det ikke misbrukes.
Vi kan få tilbake en normaltilstand hurtigere på denne måten, og det bør være en fordel for hele folket.
Først må jeg bare presisere at jeg er stort sett positiv til myndighetenes råd og regler…men det er noe som må være veldig galt med noen av reglene.
Jeg jobber på sykehus (på røntgen) og har mange alvorlig syke pasienter og med redusert immunforsvar.
I januar hadde jeg corona uten noen symptomer utenom mistet luktesans. Nå er begge ungene smittet. Siden jeg hadde corona i januar så trenger ikke jeg være i karantene, men kan dra på jobb som normalt på mandag. Skulle jeg derimot ta meg en handletur til Sverige med munnbind og 2 metrs avstand så venter det 10 dagers karantene i etterkant.
Da begynner jeg å lure på disse reglene…