Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Bra om såkalt long-covid.

5 Likes

10% av de som aldri har vært smittet lider av long-covid symptomer

7 Likes
6 Likes

Du mener kanskje at 10 % av de som lider av long-covid aldri har vært smittet :sweat_smile:

Jeg har en kvinnelig slektning som får alle diffuse sykdommer hun leser om i avisen. ME, nakkesleng, borrelia - you name it.

Kan nesten garantere at hun får long-covid.

6 Likes

Nei, en av ti i kontrollgruppen (ikke smittet) hadde symptomer på long covid

1 Like

OK, virket som en bakvendt formulering men da skjønner jeg.

Ja, slik er det med diffuse og ikke-påvisbare symptomer og sykdommer. Mange som har en tendens til å få slike, spesielt etter at de har vært mye omtalt i media.

3 Likes

Må utsette vaksinering med over 1.5 år for å få tilsvarende risiko for å dø av viruset for kvinner 45-49 år.

For kvinner i aldersgruppen 45–49 år må man ha en forsinkelse i vaksinasjonsprogrammet på 79 uker for at risikoen for å dø av coronaviruset veier opp for risikoen for død ved å bli vaksinert med AstraZeneca-vaksinen

Er dette samme folk som har estimert 10 000 døde ved å åpne opp når alle over 40 har blitt tilbudt vaksine? :see_no_evil:

1 Like

Forbeholdet om 10000 døde er 2,1m smittede og at vaksinene slutter helt å fungere:)

2 Likes

Eneste valget man har slik jeg ser det. Det er kun et parti som gir logisk mening.

1 Like
1 Like

https://www.youtube.com/watch?v=hG72xGd0W0M

Har selv tatt daglig tilskudd av bl.a Vit-D siden August.

1 Like

Den som venter på noe godt,venter ikke forgjeves!

image

4 Likes

Fy så mye verdi Pfizer og moderna skaper.

2 Likes

…og ingen blodpropp :smiley: :+1:

2 Likes

Når man tester stadig flere er det jo større sansynlighet for å finne flere smittede. - Uansett hvilke sykdom det er.
Og det fokuseres på smittetallene ( av smittede som ikke er syke.) når dødstallene ikke er foruroligene.
( Det er dødd under halvparten av Korona på et år i India nå, enn det dør i Norge under en mild/vanlig influensaperiode , når vi sammenlikner med folketall.)
Dette skal man vite når myndigheter og media fokuserer på økte smittetall når dødstallene ikke er foruroligene.
Det kan virke som å spre frykt, mer enn fakta/informasjon , er viktig.
Hvorfor kan man spekulere på, - når vi vet at frykt/frustrasjon nedsetter immunforsvaret.

3 Likes

Man har gått omtrent helt bort fra å rapportere om dødsfall, ettersom dødsfallene faller som en stein de aller fleste steder. Selv steder med økende smitte.

Dødeligheten er nå på linje med influensa og fallende.

Nå er det kun SMITTE det rapporteres om, som om smitte er et problem i seg selv.

6 Likes

De offisielle tallene fra India er egentlig ikke på noe spesielt høyt nivå når man tar befolkningsmengden i betraktning. Registrert smittenivå er faktisk nesten identisk med det vi har i Norge akkurat nå.
image

Men testingen er veldig lav i India:
image

Registrerte dødstall er faktisk også like lavt i India som i Norge.

Men så er jo det store spørsmålet kvaliteten på rapporteringen. Og der tror jeg India ikke akkurat er best i klassen. Jeg tror det er store mørketall og at situasjonen er langt mer alvorlig enn det registrerte nivået gir inntrykk av. Men at media er dårlige til å sette tall i perspektiv er jeg forsåvid enig i.

Og så dette som dere til stadighet liksom skal forklare økningen med. I India er testingen litt under doblet seg mens registrerte tilfeller har 10-doblet seg. Tror du økningen i hovedsak skyldes smitteøkning eller økt testing?

1 Like

Det er vel selvsagt at vaksineringen en del steder begynner å få effekt på dødstallene. Men det er jo ikke akkurat slik at dødstall faller som en stein på verdensbasis:
image