Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Australia er jo helt sinnsyke. Kjører full lockdown hver gang det oppdages et smittetilfelle.

Vi er ikke helt der ennå, men vi er på vei.

4 Likes

Ja de har ikke rettigheter til å innføre tiltak som straffes hvis de ikke følges. Men jeg tror nok oppfordringene vil bli fulgt rimelig bra i Japan.

Vil vel heller si at de har rettigheter i Japan, altså innbyggerne. Merkelig perspektiv å tenke på det som mangel på rettigheter.

5 Likes

Myndighetene har ikke rett til å herse med folk etter innfallsmetoden. Stakkars myndigheter.

Det har de egentlig ikke her heller, men alle bare ignorerer det.

4 Likes

Denne kan jo alle ønske seg til jul :roll_eyes:

Pandemien er en fest for karrieren og egoet til mange elitebytåkrater.

6 Likes

Rått hvordan de får tid til slikt. Klaus Schwab sin bok kom vel ut i juli ‘20
(Tror jeg det var)

1 Like

synes denne kommentaren skal få stå på ett podiet over absurde utsagn i overskuelig fremtid. :smiley:

1 Like

Pandemien HAR vært svært positivt for karrieren til en rekke byråkrater. Noen vet å utnytte det mer enn andre. Det vet jeg litt om, etter flere år på høyere nivå i staten (hvor for øvrig ingen mister jobben).

Etter hvert som pandemien har pågått har jeg følt på en stadig økende frustrasjon over hvor fullstendig løsrevet større deler av byråkratiet er fra det faktum at hele næringer knekker sammen og at vi nå har en smittevernstat som (uten diskusjon) overkjører samtlige andre samfunnshensyn.

Jeg har ingenting personlig imot Nakstad, han er sikkert dyktig og gjør en god jobb. Men, når det nå klistres på forsidene av avisene at han kommer med en biografisk bok midt oppi elendigheten, så trigger det negative assosiasjoner hos undertegnede.

8 Likes

Du tror ikke f.eks. Nakstad nyter hvert øyeblikk i rampelyset? OK.

5 Likes

Hva som er absurd med må du gjerne forklare.

For meg virker det innlysende at denne gjengen her - som folk flest aldri har hørt om og ikke tenkt over eksisterer en gang - som over natten havner i rampelyset og får allslags oppmerksomhet, ja selv oppslag om biografier og bøker. At det gjør noe med egoet deres og får dem til å føle seg viktigere enn noen gang er ganske opplagt.

At du ikke skjønner det er ganske absurd.

4 Likes

Når man ser det fra myndighetenes side så er det ikke merkelig. Var jo om myndighetene kunne innføre hard lockdown jeg kommenterte.

«I intervjuer med kommisjonen kommer det fram at Solberg presset på for sterkere tiltak i starten av pandemien, blant annet etter å ha lest hva folk skrev i sosiale medier.«

Herre jemini. Jeg gir opp,…

3 Likes

Tror nesten jeg må tegne et prøveabonnement så jeg får lest dette.

3 Likes

Reiseliv og uteliv du primært henviser til?

Tipper det er mye lettbente dag til dag- betraktninger type logg/dagbok, som sammenstilles til ett kompendium og utgis i bokform.

For å kommentere denne «næringer knekker sammen»,. Trondheim og omegn, har leveringsapper hvor serverings-bransjen kan levere produktene sine ved å knytte seg til eksempelvis «Wolt» eller «foodora». Tror egentlig jeg har bidratt mer til uteliv/matservering det siste året enn tidligere, men bransjen kan fint male fanden på veggen uansett hvor bra/dårlig salget er. De er jo glad i subsidier de også.

Hehe sitatet fra en kompis i Sverige var vel heller “We can do what the fuck we want in Sweden” :slight_smile: Tillit har de prøvd. Det funker ikke på akkurat dette dessverre.

Det er vel greit å la individet selv bestemme hvilken risiko de ønsker å ta.

8 Likes

Ja, for folket driter vi i…

1 Like

Makt ville kanskje være et bedre ord i den sammenhengen.

1 Like

Nei. Slutt oppfør deg så idiot da.

3 Likes

Da kan du jo ønske deg den til jul, så blir det litt ekstra royalties i foret til Nakstad også.

Pytt pytt.

Mye jeg kunne sagt til siste avsnitt også. Men lar det være, det taler for seg selv.

2 Likes