Nei - har jeg sagt det, bare synes det var merkelig. De færreste unge og friske må legges inn på sykehus, men det betyr ikke at sannsynlighet er lik 0.
Selvsagt mange som har blitt alvorlig syke av covid.
I prosent er det svært få, men noen er det selvsagt og noen vil jo naturligvis kjenne disse.
Helt greit for meg at folk vil ta vaksine. Og helt greit at folk ikke vil også.
Forstått. Ikke meningen å tillegge deg motiver. Beklager.
Det som gjør at jeg synes denne er litt skremmende er at man fremdeles ikke vet helt hvem som blir skikkelig syk. Med influensa så er det tross alt lettere å gjette hvem som vil få problemer.
Tidligere visepresident i Pfizer, og grunnlegger av Novartis, Michael Yeadon, har advart en del mot det ja. Jeg er ingen ekspert på dette, men vi er tross alt biologiske vesener, og fertilitet er en av de mest sårbare prosessene våre. Vi vet at fertiliteten er synkende i befolkningen, spesielt blant menn, så jeg tenker det gjelder å tenke litt føre var på hva man putter inn i kroppen av eksperimentelle ting.
Skal love deg at det er mange unge, friske folk som blir dødssyke av influensa også.
Men det har jo ikke media skrevet endeløse skrekkhistorier om.
Jeg sitter ikke på noe innsideinformasjon der. Leste at to unge mennesker døde for halvannet år siden eller så. Du sitter kanskje på mere informasjon?
Ligger hundrevis av barn og unge innlagt på sykehus med influensa hvert år til vanlig. Langt flere enn som har ligget innlagt med covid. Kunne lett hentet fram statistikkene fra FHI, men gidder ikke det fra mobilen.
Mange av dem som sliter med pustevansker etc i lang tid etterpå da?
Ser snart 19.000 pasienter har vært innskrevet med Covid-19 i region Stockholm. Er vel ca 2.35 mill innbyggere som vel tilsier at ca 0.8%, eller en av 125 har vært innlagt.
Så statistisk sett grei sjanse for at du kunne kjent en av de ja. Rart hvis du ikke kjenner noen som kjenner noen som har vært innlagt i hvertfall.
Ut fra hva vi har sett fra Norge er nok et meget stort flertall av disse innvandrere som bor i sine egne ghettoer. Så kanskje ikke så rart om man ikke kjenner noen.
Når tror dere Raymond åpner treningssentrene i Oslo? Er desperat etter å trene.
Skal ikke legge skjul på at det trykker rimelig mot bra depresjonsmuskelen og at jeg er slapp og utmattet. Tar veldig gjerne imot kvalifiserte gjetninger. Takk.
Eller, 3 pr million innbyggere. Men det høres ikke så veldig dramatisk ut? Det dør også over 400 i trafikken hver eneste dag i India…
Jeg tror det er enorme mørketall i India. Nesten 20% av alle tester er positive.
India tester 1 promille av befolkningen daglig mens USA og Norge ligger på ca 3 og UK på 16.
I daglige dødsfall ligger de jo offisielt litt under det USA har i forhold til folketall. Og USA har jo vært 4-5 ganger høyere på det verste.
Jeg tipper det er to hovedgrunner grunner til at det rapporteres om grusomme tilstander uten at tallene viser helt det samme:
- Store regionale forskjeller.
- Store mørketall.
Så er jo media flinke til å oppsøke de områdene det er verst også selvsagt.
Midten av mai tidligst, tipper jeg.
Forutsatt at smittetallene fortsetter å gå ned.
Men nå skal de kanskje starte massetestinger og det vil jo sannsynligvis føre til en økning i smittetilfeller så…
Leste om en dansk undersøkelse som fant at fysisk inaktive har ca. 225% større risiko for å bli innlagt ved smitte, sammenlignet med fysisk aktive.
Jeg har hele tiden ment at treningssentre bør holdes mest mulig åpne - for når vi får bølge nummer x er det jammen meg best at flest mulig er i god form.